رئیس جمهوری روسیه تغییرات کنونی در کشورش و سراسر جهان را در راستای بهبود اوضاع ارزیابی کرد.

پوتین: جهان به سوی شرایط بهتر پیش می رود
به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز یکشنبه با ابراز امیدواری به گسترش عدالت در جهان، تغییرات کنونی در کشورش و سراسر جهان را در راستای بهبود اوضاع ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس؛ پوتین در سخنرانی ویدیویی برای نخستین کنگره "جنبش کودکان و جوانان روس"، افزود: نه تنها روسیه اکنون در بستر تغییرات بزرگ و گسترده می گذرد، بلکه سراسر جهان در حال تغییر است که به باور من به سوی شرایط بهتر پیش می رود.

به گفته وی؛ در جهان بهبود یافته آینده، همه کشورها و ملت ها واقعا برابر و همگان از حق محترم شمرده شدن، پیروی از سنت ها، سخن گفتن به زبان بومی، ارج نهادن به پیشینیان و امکان خودشکوفایی فردی به رغم شرایطی که در آن رشد کرده و جامعه و کشور اصلی خود، برخوردار خواهند بود.

پوتین در نشست شورای توسعه راهبردی و پروژه های ملی روسیه گفت، تحریم های اعمال شده علیه روسیه فرصت های جدیدی را می گشاید و به انگیزه ای برای ایجاد یک اقتصاد کاملا مستقل تبدیل می شود.

خبرگزاری تاس به نقل از رئیس جمهوری روسیه افزود: محدودیت های ناشی از تحریم ها وظایف دشوار بسیاری را در مقابل کشور ما قرار داده است. مشکلاتی در رابطه با قطعات وجود داشته، کمبودهایی در راه حل های فناورانه داریم و در مسائل لجستیکی عادی اختلال هایی به وجود آمده است. اما از طرف دیگر، تحریم ها فرصت های جدید را می گشاید و انگیزه ای برای ساخت اقتصادی است که به طور کامل از لحاظ علمی و فنی، تولید و پرسنل مستقل است.

وی بر ضرورت دستیابی به نقش رهبری روسیه در حوزه هایی مانند هوش مصنوعی، انتقال داده و فناوری های جدید صنعتی تاکید کرد وگفت رویدادها و کنفرانس هایی در چنین زمینه های توسعه ای در آینده نزدیک برگزار خواهد شدو تلاش خواهد کرد شخصاً در آنها شرکت کند و از اعضای دولت نیز بخواهد که در آنها شرکت کنند.

خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رئیس جمهوری روسیه گزارش داد: با وجود تحریم های غرب علیه مسکو، انتقال کالاهای اولیه از روسیه به اتحادیه اروپا در مدت ۹ ماه ۱.۵ برابر افزایش و مجموع صادرات این کشور به اتحادیه اروپا در این مدت ۴۲ درصد افزایش داشته است.

پوتین در نشست شورای توسعه راهبردی و پروژه های ملی ریاست جمهوری، ضمن اعلام این مطلب گفت مازاد تجاری به نفع ما بوده و با افزایش ۲.۳ برابری به ۱۳۸ میلیارد دلار رسیده است.

افزایش شدید صادرات روسیه به اروپا، با وجود پیوستن اتحادیه اروپا به تحریم‌ها علیه مسکو در اوایل سال جاری صورت می گیرد. اتحادیه اروپا تا ماه اکتبر هشت بسته تحریمی را علیه مسکو وضع کرده و با گروه هفت درباره تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه توافق کرده است. سیاست های تحریمی اتحادیه اروپا تاکنون بحران انرژی در جهان را تشدید کرده و باعث افزایش قیمت سوخت و تورم بی سابقه در اروپا شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید