مصرف روزانه آب انار از بروز سلول های سرطانی جلوگیری می کند همچنین خاصیت ضد پیری دارد و پوست را جلا می بخشد.

خواص آب انار برای پوست و مو

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد آنلاین، آب انار می تواند پوست را جوان، شاداب و سرحال کند.

رژیم غذایی پر از آب انار ،می تواند به کاهش روند پیری با کاهش چین و چروک و خطوط ریز ناشی از قرار گرفتن در معرض نور خورشید، کمک کند. همچنین به حفظ بازسازی سلول های پوست نیز کمک می کند و مانع از رنگ آمیزی بیش از حد و ایجاد لکه های تیره می شود.

آب انار ،مناسب انواع پوست

آب انار، برای پوست خشک مفید است. ساختار مولکولی کوچک آن عمیقا در پوست نفوذ کرده و رطوبت و هیدراتاسیون را به پوست می دهد. بنابراین پوست را هیدراته و تحریک می کند. محتوای اسید پانکیک و اسید چرب امگا 3، پوست را به صورت مداوم با رطوبت، آب بندی می کند.

آب انار ،برای پوست های چرب و جوش دار نیز سودمند است. استفاده از آب انار بر پوست چرب باعث جلوگیری از شیوع جوش می شود و تولید سبوم را کنترل می کند.

کمک به معالجه زخم

انار به بازسازی سلول ها در لایه های اپیدرمی پوست کمک می کند. این توانایی را دارد تا روند بهبود زخم را تسریع کند. دانه انار، برای تقویت و بازسازی اپیدرم نیز مفید است. همچنین پوست را از سوختگی های خورشید و آسیب ناشی از تماس با خورشید محافظت می کند.

بهبود بافت پوست

انار، همچنین برای افزایش فیبروبلاست ها که مسئول تولید کلاژن و الاستین هستند، مفید است و باعث می شود که پوست را سخت تر کرده و مانع شکل گیری خطوط و چین و چروک ها شود. کلاژن و الاستین، قدرت و حمایت از پوست را فراهم می کنند.

انار ،برای تسکین پوست بسیار مفید است. نوشیدن یک لیوان آب انار روزانه، یک رنگ پوست منصفانه و درخشان را به شما می دهد.

پوستی درخشان

1 قاشق چای خوری پودر پاپایا سبز، روغن دانه انگور را با 2 قاشق چای خوری آب انار مخلوط کرده و آن را روی صورت بمالید.بعد از یک ساعت با آب گرم بشویید. شما همچنین می توانید از تکه ای پنبه برای اعمال مستقیم آب انار بر روی پوست استفاده کنید.

جلوگیری از سرطان پوست

انار، حاوی آنتوسیانین ها و تانن های هیدرولیز شده است که دارای ویژگی های قوی ضد اکسید کننده و ضد تومور هستند. هنگامی که به طور مستقیم بر روی پوست استفاده می شود، اسید ellagic، یک آنتی اکسیدان پلی فنول که در انار یافت می شود، رشد سرطان پوست را مهار می کند.

مانع از ریزش مو

نوشیدن اب انار، فولیکول های مو را به طور مرتب تقویت می کند ،که به نوبه خود باعث ریزش مو می شوند، بنابراین مو به شکل ظاهری سالم میرسد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید