به دلیل کاربردهای زیاد ورق ژئوممبران، استفاده از آن می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد. هزینه‌های لازم برای اجرای استخر با استفاده از این محصول، نسبت به سایر محصولات بتنی یا سنگی و سیمانی بسیار کمتر است. زمان مورد نیاز برای ساخت استخر با استفاده از این ورق نیز نسبت به سایر مصالح به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌کند.

ورق ژئوممبران (geomembrane) چیست؟

یکی از پوشش‌های مصنوعی، ورق ژئوممبران است که برای عایق‌بندی نشت آب، در محیط‌هایی مثل استخر، سیستم‌ها و ساختارهای دست‌ساز به کار می‌رود. این، یک محصول ژئوسنتتیک است و در فرایند ساخت‌وساز صنایع مختلف به‌عنوان یک جزء جدایی‌ناپذیر شناخته می‌شود. استفاده از این محصول در کنار قیمت مناسب و خواص زیاد مزیت‌های زیادی دارد. در ساخت آن نیز، پلیمرهای مختلفی استفاده می‌شود که ساخته دست بشر هستند و برای افزایش پایداری زمین به کار ‌می‌روند. برای برطرف‌کردن مشکلات مختلف فعالیت‌های مهندسی از ظرفیت‌های محصولات ژئوسنتتیک می‌توان استفاده کرد.

نمونه محبوب ژئوسنتتیک ها

محبوب‌ترین نمونه ژئوسنتتیک‌ها، ورق geomembrane است که می‌تواند جنس پلی ‌اتیلن یا پی وی سی داشته باشد و انجام عایق‌کاری با استفاده از این محصول نیاز به انجام زیرسازی در محیط ندارد. 

این ورق، به‌صورت مستقیم بر روی خاک قرار می‌گیرد و مانع نشت آب یا عبور مایعات به داخل بستر آن می‌شود. استحکام آن نیز در برابر اشعه‌های خورشید و سایر عوامل محیطی زیاد است و به‌صورت نفوذناپذیر به تولید می‌رسد.

کاربردهای ژئوممبران

برای انواع مختلف فعالیت‌های زیست ‌محیطی، انتقال نفت و گاز، هیدرولیک و حتی صنعت زباله از ورق ژئوممبران استفاده می‌شود. 

ورق‌های پلیمری پیوسته این محصول، بیشترین میزان استفاده را دارند و زمانیکه به ورق‌های بزرگ‌تری نیاز باشد، ورق‌ها را به‌صورت شیمیایی و حرارتی با یکدیگر ذوب می‌کنند تا استحکام و دوام آن حفظ شود. اندازه این ورق‌ها را می‌توان تنظیم کرد و حتی به اندازه یک استخر ماهی یا حتی زمین فوتبال درآورد.

از بیشترین کاربردهای این ورق، می‌توان برای عایق‌کاری استخر آب آشامیدنی یا محیط‌های پرورش ماهی، مایعات مربوط به زباله‌های رادیواکتیو، ذخیره آب مورد نیاز صنعت کشاورزی، کانال انتقال زباله، عایق محل دفن زباله‌های اولیه یا ثانویه، پوشش سرریزهای اضطراری، پوشش مخصوص مخازن نگهدارنده محصولات نفتی یا شیمیایی، نگهدارنده مایعات کامیون‌ها، زیرسازی بزرگ‌راه‌ها و... اشاره کرد.

ورق ژئوممبران (geomembrane) چیست؟

استفاده و خرید ورق ژئوممبران چه مزیت‌هایی دارد؟

به دلیل کاربردهای زیاد ورق ژئوممبران، استفاده از آن می‌تواند مزیت‌های زیادی داشته باشد. هزینه‌های لازم برای اجرای استخر با استفاده از این محصول، نسبت به سایر محصولات بتنی یا سنگی و سیمانی بسیار کمتر است. زمان مورد نیاز برای ساخت استخر با استفاده از این ورق نیز نسبت به سایر مصالح به حداقل ممکن کاهش پیدا می‌کند.

سطح عایق‌بندی انجام شده با این محصول نسبت به پوشش‌های متداول دیگر بسیار باکیفیت است. این محصول نسبت به چسبندگی خزه و جلبک ایمن است و در نتیجه برای استخرهای ذخیره آب آشامیدنی استاندارد است. همچنین میزان مقاومت آن در برابر عوامل بیولوژیکی و محیطی بسیار زیاد است، در نتیجه خرید و قیمت ورق ژئوممبران در مقایسه با سایر محصولات عایق‌بندی مناسب‌تر است.

انواع ورق ژئوممبران کدام‌اند؟

این محصول در حالت کلی ۴ دسته‌بندی مختلف دارد که شامل انواع سبک، سنگین، پی وی سی و وی ال دی پی ‌ایی است.

ورق سبک

این محصول برای انجام عایق‌بندی فونداسیون، طراحی بام سبز و ساخت تونل کاربردی است. همچنین نسبت به سایر انواع ورق‌های geomembrane انعطاف بیشتری دارد. پلی ‌اتیلن مورد استفاده در این محصول در برابر دمای پایین و اشعه ماورا بنفش خورشید مقاوم است و همچنین دوام آن برای استفاده طولانی‌مدت زیاد است.

ورق سنگین

ورق ژئوممبران، برای پوشش‌دهی استخر استفاده می‌شود و پرمصرف‌ترین نوع این محصول است. هزینه مواد آن ارزان‌تر است و در برابر اشعه ماوراء بنفش مقاومت بیشتری دارد. از این محصول برای عایق‌بندی محیط‌های دفن زباله، عایق مخازن، عایق‌بندی محصولات انتقال مواد غذایی و... استفاده می‌شود.

ورق پی وی سی (pvc)

این نوع ورق، دو نوع انعطاف سبک و سنگین دارد و بیشتر مواقع در معادن استفاده می‌شود. در ساخت آن از اتیلن دی کلراید و پلی وینیل کلراید استفاده می‌شود. این محصول در برابر پارگی و سایش مقاومت زیادی دارد و به همین دلیل برای استفاده به‌عنوان عایق ورود مواد آلاینده به آب آشامیدنی کاربرد دارد.

ورق وی ال دی پی ای (vldpe)

این نمونه جدیدترین و پیشرفته‌ترین نمونه ورق geomembrane تولید شده است که در ترکیب آن از وینیل و lldpe استفاده می‌شود.

ورق ژئوممبران (geomembrane) چیست؟

تهیه ژئوممبران از رادین شاپ

ژئوممبران در صنعت، کاربرد گسترده‌ای دارد و تهیه آن از برند معتبر نشان‌دهنده کیفیت زیاد محصول است. مجموعه رادین شاپ بیش از دو دهه در زمینه فروش و صادرات محصولات عایق استخری و لوازم آبرسانی کشاورزی فعالیت کرده است. 

محصولات این مجموعه بسیار باکیفیت هستند و جدیدترین نمونه‌های عایق‌بندی در آن‌ها به فروش می‌رسد. انواع محصولات ژئوسنتتیک و انواع ژئوممبران‌ها را از طریق این مجموعه می‌توان خریداری کرد. برای آشنایی بیشتر و تهیه محصولات می‌توانید به سایت radinshop.com مراجعه کنید. رادین شاپ در عرضه محصولات خود رضایت مشتری را در اولویت قرار داده است و محصولات آن جهت رفاه حال مشتری قیمت مناسبی دارد.

ورق ژئوممبران (geomembrane) چیست؟

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین محصولات عایق‌کاری مورد استفاده صنایع در حال حاضر ورق ژئوممبران است که بر روی سطح خاکی نیز قابل نصب است. جنس این محصول بسیار کاربردی است و مواد اولیه به‌کار رفته در آن نیاز به انجام زیرسازی ندارند. این ورق‌ها انواع مختلفی دارند که هرکدام برای استفاده در محیط خاصی مناسب هستند. در هنگام خرید این ورقها بهتر است برندهای معتبر را انتخاب کنید و جنس درجه یک بخرید تا از کیفیت آن مطمئن شوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید