قیمت دلار این روزها در بازار ایران روند صعودی عجیبی گرفته است اما دلیل افزایش قیمت دلار چیست و آیا فقط عوامل اقتصادی و سیاسی موجب گرانی دلار شده است؟

ضرر قابل توجه در کمین خریداران دلار است؟

به گزارش سلام نو به نقل از اقتصاد نیوز، گفته می شود نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب صعودی بوده است. برخی از معامله گران با اشاره به رفتار قیمت دلار در بازار پشت خطی روند قیمت دلار در بازار امروز را صعودی پیش بینی کرده اند.

روند صعودی قیمت دلار این روزها نقل محافل شده است.گفته می شود دلار دوباره خبرساز شده و رکورد قیمت جدیدی به ثبت رسانده است.

چرا گرانی دلار ادامه دارد؟

عده ای از معامله گران معتقدند در کنار عوامل اقتصادی و سیاسی؛ یکه تازی نرخ حواله درهم و افزایش قیمت دلار در بازارهای همسایه موجب شده اسکناس آمریکایی در تهران صعودی شود.

تهران میزبان نمایندگان آژانس

روز چهارشنبه هفته گذشته بود که محمد اسلامی از سفر قریب الوقوع نمایندگان آژانس به تهران خبر داد. روز موعود فرار رسید .طبق اخبار منتشر شده امروز یکشنبه ۲۷ آذر تهران میزبان تیم فنی آژانس است. برخی از معامله گران باور دارند این آخرین فرصت برای احیای برجام است.

سیگنال های منفی به بازار ارز

در حالی که عده ای از معامله گران دلار در انتظار سفر نمایندگان آژانس به تهران هستند؛ روز گذشته میخائیل اولیانوف گفت: انتظاری برای پیشرفت در این سفر وجود ندارد.

از سوی دیگر معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت برجام در حال حاضر مورد تمرکز ما نیست، و صراحتاً نسبت به هر چیزی که از سوی تهران در مورد این موضوع ابراز می‌شود، بسیار شک داریم.

آشتی کنان در بازار دلار؟

با این حال برخی از بازیگران ارزی می گفتند احتمالا این سفر ، سفر آشتی کنان خواهد بود و همین امر ممکن است قطار برجام را بعد از مدت ها توقف به حرکت درآورد.

سرعت قیمت دلار کم می شود؟

از نگاه برخی از تحلیلگران ارزی بعد از مدت ها اختلاف میان ایران و آژانس و صدور ۲ قطعنامه در شورای حکام این خبر در واقع در شرایطی که بازار ارز تهران ملتهب شده ممکن است از سرعت افزایش قیمت دلار بکاهد.

در این بین عده ای دیگر از معامله گران نظر متفاوت تری دارند. به عقیده این دسته از فعالان بازار وقتی رافائل گروسی در این سفر حضور ندارد نباید به نتیجه سفر خیلی امیدوار بود.

از نگاه آن‌ها حضور هیئت فنی یعنی توافق بین ایران و آژانس خیلی نزدیک نیست.

صعود قیمت دلار در پشت خط

گفته می شود نرخ دلار در معاملات پشت خطی دیشب صعودی بوده است. برخی از معامله گران با اشاره به رفتار قیمت دلار در بازار پشت خطی روند قیمت دلار در بازار امروز را صعودی پیش بینی کرده اند.

بازار ساز در کمین خریداران دلار

بررسی هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد روز شنبه بازارساز نتوانست نوسان‌گیران ارزی را شکست دهد، ولی بخشی از فعالان باور دارند که ممکن است بازارساز فروش در نرخ‌های بالا را در دستور کار قرار داده باشد و در هفته جاری ضرر قابل توجهی را به خریداران وارد کند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید