۲۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: 55406725

زیبایی‌ها و جاذبه‌های شیراز پر شمار است، اگر تمایل دارید بیشتر درباره شیراز شهر بهار نارنج بدانید با ما همراه باشید.

آرامگاه سعدی

سلام نو _ سرویس گردشگری: شهر شیراز با قرارگیری در استان بی‌نظیر فارس، به شهر بهار نارنج شهرت دارد چرا که با داشتن آب و هوای معتدل یکی از بهترین شرایط برای به ثمر رسیدن بهار نارنج است. رشته کوه‌های زاگرس در اطراف این شهر وجود دارند و تابستان‌های آن گرم و خشک و باقی فصل‌های سال در آن پاک‌ترین هوا را دارد. شیراز از جمله قطب‌های گردشگری ایران محسوب می‌شود و آثار مهم باستانی و تاریخی را در دل خود جای داده است و هر ساله مسافران و گردشگران فراوانی از جای جای ایران و جهان به آن سفر می‌کنند و از دیدن زیبایی‌های این شهر و دیار حیرت.

شهر بهار نارنج کجاست و مسیر دسترسی به آن چگونه است؟

شیراز شهر بهار نارنج در مرکز استان فارس در جنوب ایران قرار دارد و به عنوان یک کلان‌شهر در این استان با جمعیتی بالغ بر ۱۵۶۵۵۷۲ تن و وسعتی ۲۴۰ کیلومتر مربعی به شمار می‌رود. شهر بهار نارنج به نحوی شهری پرجمعیت در جنوب ایران به حساب می‌آید و طبق آمار پنجمین شهر بزرگ و پرجمعیت کشور، این شهر که در منطقه کوهستانی زاگرس قرار گرفته از سطح دریا ارتفاعی ۱۴۸۶ متری دارد و با آب و هوای معتدل خود پذیرای حجم عظیمی از مسافران و گردشگران است.

شیراز شهر بهار نارنج

برای دسترسی به شیراز شهر بهار نارنج می‌توان از طریق پرواز، قطار، اتوبوس و ماشین شخصی اقدام کرد. شیراز دارای فرودگاه بین المللی است و از تهران تا آن ۶۸۲ کیلومتر و از اصفهان ۳۴۸ کیلومتر فاصله هوایی وجود دارد، با توجه به این فواصل از تهران تا شیراز با هواپیما به ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و از اصفهان تا شهر بهار نارنج به ۴۰ دقیقه زمان احتیاج داریم. در ارتباط با سفر زمینی به وسیله اتوبوس لازم به ذکر است که از شمار زیادی از استان‌های ایران عزیز به مقصد شیراز اتوبوس وجود دارد و از مبدأ تهران می‌توان از پایانه‌های جنوب، غرب و بیهقی برای رسیدن به شیراز استفاده کرد.

درباره سفر با ماشین شخصی به شیراز شهر بهار نارنج بایستی گفت که مسیری ۹۵۰ کیلومتر از تهران تا این شهر زیبا و دیدنی پیش رو است و بهترین مسیری که برای دسترسی به شیراز از تهران می‌توان طی کرد عبور از اصفهان، شهرضا، آباده، ایزدخواست و در نهایت مرودشت است. بدون شک این سفر جاده‌ای محبوب‌ترین سفر زندگی شما خواهد شد البته به شرط همراه بودن همسفران آگاه و منعطف. از دیگر شیوه‌های دسترسی به شیراز استفاده از قطار است، با توجه به اینکه ایستگاه راه‌آهن شیراز در نزدیکی پلیس راه شیراز – اردکان قرار دارد امکان بهره بردن از وسایل حمل و نقل عمومی وجود دارد و گفتنی است که مسیر تهران تا شیراز با در نظر گرفتن نوع قطار ۶ تا ۱۵ ساعت به طول می‌انجامد.

شیراز شهر بهار نارنج

جاذبه‌های گردشگری شیراز شهر بهار نارنج

زیبایی‌های شیراز شهر بهار نارنج فراوان و غیر قابل شمارش است، از باغ‌ها و عمارت‌های آن گرفته تا مجموعه‌های تاریخی و باستانی شهر و اطراف آن از آرامگاه‌های طراحی شده توسط طراحان و معماران نام‌دار تا صنایع دستی و سوغات‌های خوشمزه و خواستنی آن همه همه جاذبه‌های این شهر با مردمان مهربان و خونگرم محسوب می‌شود. پرسپولیس، پاسارگاد، حافظیه، مجموعه وکیل، مجموعه ارگ کریم‌خان، باغ ارم، باغ نارنجستان، باغ دلگشا، باغ چهل تن، باغ تخت، باغ عفیف‌آباد، مسجد نصیرالملک، دروازه قرآن و آرامگاه سعدی تنها بخشی از جاذبه‌های گردشگری شیراز به حساب می‌آیند.

مسجد نصیرالملک: این مسجد در میان گردشگران خارجی به مسجد صورتی شهرت دارد و ساخت آن ۱۲ سال زمان برده است. معمار این شاهکار محمد حسن معمار بوده و این مسجد به دستور میرزا حسن علی که از بزرگان قاجار به حساب می‌آمده و به نصیر الملک شهرت داشته، ساخته شده است. مساحت مسجد نصیرالملک ۲۹۸۰ متر مربع و این اثر ارزشمند در سال ۱۳۵۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شیراز شهر بهار نارنج

مجموعه وکیل: از جمله زیباترین و چشم‌نوازترین مکان‌های گردشگری در شیراز شهر بهار نارنج مجموعه وکیل است که شامل بازار، مسجد، حمام و آب‌انبار می‌شود. این مجموعه مربوط به دوران زندیه می‌شود و هر کدام از عناصر آن به تنهایی نیاز به ساعت‌ها گشت و گرد و تماشا دارد. بازار وکیل دارای کاشی‌کاری و سقف کم‌نظیری است و در حال حاضر در آن فرش، جواهر، محصولات شیرازی و ادویه به فروش می‌رسد و فضایی زنده و پویا برای عکاسی و قدم زدن محسوب می‌شود.

حمام وکیل از دیگر جاذبه‌های گردشگری شیراز است که با تماشای نقاشی‌های بی‌بدیل آن به زیبایی روایت معراج پیامبر و دیدار شیرین و فرهاد را پی می‌گیرید. گرم‌خانه، خزینه، رخت‌کن و شاه‌نشین از فضاهای این حمام هستند. مسجد وکیل نیز دارای سقف کاشی‌کاری شده به رنگ زرد و سبز فیروزه‌ای است و ۴۸ ستون بزرگ آن عظمت خاصی به این بنا بخشیده.

شیراز شهر بهار نارنج
مسجد وکیل

آرامگاه سعدی: از دیگر جاذبه‌های شیراز شهر بهار نارنج است، این آرامگاه در سال ۱۳۵۳ به ثبت ملی رسیده و در اصل مکان این آرامگاه خانقاه سعدی بوده و بعد از سپری کردن سال‌های آخر عمر در همین محل به وصیت خود این شاعر گرانقدر دفن می‌شود. بنایی که در حال حاضر شاهد آن هستیم توسط محسن فروغی با همکاری علی اکبر صادق طراحی شده است.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید