رئیس‌جمهور آذربایجان گفت: تا پایان سال ۲۰۲۳ حداقل ۱۱.۶ میلیارد متر مکعب و در سال ۲۰۲۳ نیز حدود ۲۴ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر می کنیم.

  آذربایجان صادرات گاز به اروپا  را افزایش می‌دهد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان در نشست "مشارکت استراتژیک در توسعه و انتقال انرژی سبز" در شهر بخارست رومانی با بیان اینکه آنها جغرافیای عرضه گاز خود را به بازار اروپا گسترش داده‌اند، گفت: این برای هر دو طرف مفید خواهد بود. زیرا اتحادیه اروپا برای تضمین امنیت انرژی به گاز طبیعی نیاز دارد و آذربایجان با منابع عظیم خود یک بازار قابل اعتماد است.

وی در این نشست که با حضور سران کشورهای آذربایجان، گرجستان، رومانی و مجارستان برگزار شد اعلام کرد که در سال ۲۰۲۱ حدود ۸.۲ میلیارد متر مکعب و در سال جاری نیز ۱۱.۳ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی به بازارهای اروپایی صادر کرده‌اند.

به گزارش آناتولی، علی‌اف تصریح کرد: پیش بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۳ حداقل ۱۱.۶ میلیارد متر مکعب و در سال ۲۰۲۳ نیز حدود ۲۴ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر کنیم.

علی‌اف با بیان اینکه یک شرکت انرژی بین‌المللی قصد دارد در تولید ۱۰ گیگاوات انرژی سبز در آذربایجان سرمایه گذاری کند، گفت: ما باید برای رسیدن به اهداف خود به صورت کارآمد تلاش کنیم. آذربایجان، گرجستان، مجارستان، رومانی و اتحادیه اروپا باید به عنوان یک تیم با همکاری و هماهنگی هم فعالیت کنند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید