اگر چه فروش اوراق ارزی یکی از اقدامات بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز به حساب نمی‌آید اما تاکنون آماری از میزان فروش این اوراق منتشر نمی‌شود.

جزئیات میزان فروش اوراق ارزی در بانک ملی

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، بانک مرکزی همزمان با افزایش‌های قابل توجه قیمت ارز در فصل پاییز از اوراق ارزی خود رونمایی و اعلام کرد که این اوراق با عاملیت بانک ملی در شعب ارزی آن به فروش می‌رسد.

شرایط خرید این اوراق به این صورت است که سر رسید آن‌ها سه ماهه و حداقل و حداکثر میزان خرید اوراق توسط هر شخص حقیقی ایرانی بالاتر از ۱۸ سال، به ترتیب معادل ریالی ۱۰۰۰ دلار و ۴۰۰۰ دلار است. همچنین، هر مشتری می‌تواند تنها یک بار با کد ملی خود اقدام به خرید این اوراق کند و متقاضیان خرید، باید وجه ریالی آن را با نرخ پایانی روز قبل دلار توافقی (اسکناس بازار متشکل معاملات ارزی) بپردازند.

در این بین، بررسی‌ها از شعب بانک ملی در روزهای ابتدایی فروش اوراق ارزی حاکی از آن بود که این شعب با تاخیر به فروش این اوراق اقدام کردند که دلیل آن، تعریف نشدن کد مربوطه در سامانه برخی از شعب این بانک برای فروش اوراق ارزی اعلام شد.

از سوی دیگر، از زمان اعلام جزئیات و شرایط فروش اوراق ارزی بانک مرکزی، انتقادات کارشناسی به این موضوع مبنی بر اینکه با پرداخت حق‌الوکاله هفت درصدی مبلغ ریالی در زمان سررسید این اوراق و تحویل سه ماهه اسکناس ارز، از اوراق ارزی استقبالی صورت نمی‌گیرد، مطرح شد.

در این زمینه، با گذشت یک ماه از آغاز فروش اوراق ارزی در بانک ملی و ابهامات درباره میزان فروش اوراق ارزی در بانک ملی تاکنون این بانک به پیگیری‌های در این راستا پاسخ نداده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید