صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، جزئیات پرداخت ویژه به بازنشستگان را اعلام کرد.

این بازنشستگان پرداخت ویژه می‌گیرند + جزییات

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، برخی از بازنشستگان به زودی مشمول پرداخت ویژه خواهند شد.

جزئیات پرداخت ویژه بازنشستگان را بخوانید.

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش از واریز تمام پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ خبر داد.

صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش ، اظهار کرد: پاداش پایان خدمت تمام فرهنگیان بازنشسته سال ۱۴۰۰ که تعداد ۷۲ هزار نفر هستند، به طور کامل پرداخت شد.

وی در خصوص اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان نیز گفت: بخشنامه اعمال آخرین مدرک تحصیلی معلمان به استناد بند ۲ ـ ۳ ماده ۲ قانون نظام رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد.

افزایش تمایل به بازنشستگی در کشور

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: بر این اساس، آخرین مدرک تحصیلی معلمان، در حکم کارگزینی آنها اعمال می‌شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: ۵۰ درصد بازنشستگان سطح کشور مربوط به بازنشستگی پیش از موعد است که برای سازمان مشکل ایجاد کرده است.

میرهاشم موسوی اظهار کرد: سهم منابع این سازمان از بخش سرمایه‌گذاری باید دست‌کم ۱۸ درصد باشد اما امروز تنها یک سوم درآمد از این محل حاصل می شود.

وی وضعیت حوزه سرمایه‌گذاری این سازمان بیمه گر را نامناسب دانست و افزود: تنها ۶ درصد منایع تأمین اجتماعی از این بخش تأمین می شود و باید این سهم به ۱۸ درصد برسد.

وی ادامه داد: در سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری صیانت از اموال و همچنین ارزش افزوده تاکید شده است که در این راستا باید تلاش ها مضاعف باشد تا این نقص برطرف شود.

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بر احیای بخش سرمایه گذاری تاکید کرد و گفت: رفع چالش حوزه سرمایه گذاری، کاری بسیار سخت است که نیاز به تلاش و همت فرا سازمانی و حتی حاکمیتی دارد.

وی در ادامه عنوان کرد: اینک ۷۳ درصد جمعیت کشور زیر پوشش بیمه های اجتماعی قرار دارند که از مجموع آن، ۵۳ درصد مربوط به تأمین اجتماعی و مابقی مربوط به ۱۷ صندوق دیگر است.

وی افزود: علاوه بر دستاورد بزرگ در زیر پوشش درآوردن جمعیت کشور در خصوص بیمه های اجتماعی، افزایش امید به زندگی نیز از دیگر دستاوردها است.

موسوی بیان کرد: ۵۰ درصد بازنشستگان سطح کشور مربوط به بازنشستگی پیش از موعد است و این در حالی است که در سال ۹۲ این عدد ۱۹ درصد بود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید