در گفتگوی تلفنی دکتر امیرعبداللهیان و چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای مورد گفتگو قرار گرفت.

رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه

به گزارش سلام نو، در گفتگوی تلفنی دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه، آخرین تحولات روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای مورد گفتگو وتبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به فرصت‌های خوب و مثبت روابط دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه، از تعمیق هرچه بیشتر مناسبات میان دو کشور بویژه در حوزه‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی استقبال کرد.

دکتر امیرعبداللهیان در این گفتگوی تلفنی، بر آمادگی کشورمان برای کمک به حل و فصل مناقشات منطقه‌ای و تثبیت صلح و امنیت در منطقه تاکید کرد.

رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان، ضمن حمایت از پیگیری روند سیاسی در قبال سوریه تاکید کرد:تن‌ها با همکاری و هماهنگی نزدیک میان کشورهای منطقه می‌توان زمینه برای ایجاد امنیت پایدار را فراهم کرد.

مولود چاووش اوغلوو وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این گفتگو با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور تاکید نمود توسعه و گسترش روابط جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به تقویت امنیت و ثبات در منطقه کمک می‌نماید.

چاووش اوغلو افزایش همکاری‌های منطقه‌ای با ایران را بسیار سازنده ارزیابی نمود و از تماس‌های مقامات عالیرتبه دو کشور استقبال کرد.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید