افزایش قیمت طلا و سکه در ایران رکورد تاریخی زده است اما دلیل این افزایش قیمت افسار گسیخته را از زبان نادر بذرافشان رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران بخوانید.

علت رکوردزنی تاریخی قیمت طلا و سکه در ایران چیست؟

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران دلیل اصلی افزایش قیمت طلا و سکه را نوسان نرخ ارز عنوان کرد و گفت که تقاضا در بازار روال عادی دارد و انس جهانی طلا هم تغییر خاصی نداشته است.

نادر بذرافشان، با بیان اینکه نمی‌توان قیمت سکه را پیش بینی کرد چون هر روز ممکن است انس جهانی نوسان داشته باشد، گفت: یکی از دلایل اصلی افزایش قیمت طلا، نوسانات نرخ ارز است. اما انس جهانی تغییر خاصی نداشته و حتی در برخی روزها گذشته کاهش داشته است.

البته به گفته وی تقاضای خاصی در بازار نیست و در روزهای اخیر در مواردی کاهش جزئی هم در قیمت مشاهده شده است. اگر سیاست‌های بانک مرکزی بتواند منجر به مدیریت قیمت ارز شود، روند ثبات و کاهش داشته باشد و قیمت پیشنهادی عرضه اوراق سکه در بورس، پایین‌تر از بازار داخلی باشد، می‌تواند نقش مهمی در مدیریت بازار داشته باشد.

بذرافشان با بیان اینکه مولفه دیگر بازار تقاضا است که در روزهای اخیر روال عادی داشته و افزایش نداشته است، اظهار کرد: حباب سکه در روزهای اخیر حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان بوده که امروز به دو میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. حباب سکه از ماه‌های گذشته ایجاد شده و در این بخش هم می‌توان با سیاست‌گذاری برای توزیع و تولید سکه، آن را کاهش داد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید