وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه امروز (۲۳ آذر) هیئت دولت گفت که متا هنوز پاسخ نامه مرکز ملی فضای مجازی را نداده است.

خبر جدید وزیر ارتباطات درباره رایرنی با شرکت متا / اینستاگرام و واتس‌اپ به زودی رفع فیلتر می شوند؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، هفدهم آذر ماه مرکز ملی فضای مجازی نامه اعتراضی رسمی در رابطه با بستر سازی برای توسعه اغتشاشات اخیر و عدم پاسخگویی و مسئولیت پذیری در خصوص مکاتبات رسمی پیشین توسط نهادهای مسئول ایرانی به شرکت متا (اینستاگرام) ارسال کرد. در این نامه، مرکز ملی فضای مجازی به شرکت متا فرصت داده تا به منظور فراهم شدن امکان فعالیت پایدار سکوهای مذکور اقدامات لازم از جمله معرفی نماینده رسمی مسئولیت‌پذیر مستقر در ایران حداکثر تا ۱۰ روز پس از دریافت نامه از سوی آن شرکت وفق سیاست‌ها و مقررات کشور در خصوص نحوه فعالیت شرکت‌های خارجی در حوزه فضای مجازی کشور صورت پذیرد.

با گذشت یک هفته از رسانه‌ای شدن این نامه، وزیر ارتباطات اعلام می‌کند هنوز متا پاسخی به مرکز ملی فضای مجازی نداده است.

او همچنین اعلام کرد که در هر کشوری که اینستاگرام و واتس‌اپ، پلتفرم قالب هستند به درخواست کشور آنها در این کشورها دفتر تاسیس می‌کنند.

او همچنین درباره ادعای نماینده مجلس که گفته بود رایزنی‌های برای حضور این شرکت در ایران شده و آنها به طور ضمنی شرایط ایران را پذیرفته‌اند گفت: «آنچه یک نماینده گفته است را باید از خودش پرسید.» او اعلام کرد این موضوع ظاهراً حدس و گمان است. وزیر ارتباطات همچنین درباره رفع فیلتر اینستاگرام و واتساپ نیز گفت که تصمیم در این مورد با نهادهای دیگر است که هنوز چیزی به آنها اعلام نکرده‌ند.

در ادامه حاشیه هیئت دولت امروز خبرنگاران در مورد تغییر هزینه ماهیانه مخابرات نیز از زارع‌پور سوال کردند. او اعلام کرد که مخابرات برای تامین منابع خود نیاز به تغییر تعرفه داشته است.

زارع‌پور در این مورد گفت: «چند بار توضیح داده‌ام. شرکت مخابرات ایران یک شرکت خصوصی است و باید درآمد و هزینه‌اش همخوانی داشته باشد تا به مردم خدمات ارائه کند. شرکت مخابرات هم فقط تلفن نیست. منابعش که عمدتا از طریق تلفن ثابت و اینترنت ثابت است صرف توسعه شبکه می‌شود. درحال‌حاضر شبکه داخل شهر و استان در اختیار این شرکت است و برای توسعه و نوسازی آن نیاز به منابع دارد.»

به گفته او چند سال است که با وجود تورم، تعرفه‌های این شرکت تغییر نکرده و افزایش تعرفه در کمیسیون تنظیم مقررات تصویب و ابلاغ شد.

براساس اظهارت او در مقابل این حداقل کارکرد قبوض، بسته مکالمه‌ای برای مردم در نظر گرفته شده: «۴ هزار دقیقه با تلفن ثابت و ۵ ساعت با تلفن همراه که جزئیات آن از سمت مخابرات ارائه شده است.»

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید