یکی از استان‌های پر جاذبه ایران گیلان است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران بسیاری را به خود جذب کرده است. یکی از زیبایی‌های این استان روستای جنگسرا است که در چابکسر واقع شده است.

کمی راجع به روستای جنگسرا؛ محبوب ترین روستای چابکسر

سلام نو-سرویس گردشگری: گیلان با دارا بودن مناطق مختلف توریستی در اقصی نقاط خود توانسته همه ساله عده زیادی را جذب نماید. یکی از مناطق گردشگری این استان چابکسر است که با داشتن روستاهای دیدنی و طبیعت بی نظیر خود، همیشه به عنوان یکی از مقاصد مهم برای سفر انتخاب شده. در این مقاله به سراغ روستای جنگسرا از توابع رودسر رفتیم تا با این روستای زیبا بیشتر آشنا شویم.

کمی راجب روستای جنگسرا؛ محبوب ترین روستای چابکسر

معرفی روستای جنگسرا

جنگسرا به عنوان یکی از روستاهای سرسبز شمال کشور بوده و طبیعت بی نظیر آن سبب شده تا به یکی از دیدنی ترین مکان های گردشگری استان گیلان تبدیل شود. جنگسرای سرولات در بین جنگل های سر به فلک کشیده رودسر توانسته ناحیه ای محبوب و دوست داشتنی باشد و دامنه های زیبای البرز نیز به زیبایی این منطقه افزوده است. هم چنین قرار داشتن رودخانه آچیرود و مراتع سرسبز موجود در این منطقه نیز از دیگر جاذبه های طبیعی جنگسرا می باشند که در کنار جاده ی رویایی جنگسرا-سرولات به یک توصیف از بهشت تبدیل و گویی به کوهستانی بهشتی وارد شده اید. در این روستا 145 خانوار ساکن هستند و بیش از 650 نفر در جنگسرا زندگی می کنند. شغل اکثریت مردم کشاورزی و دامداری است و محصولات مهمی برای فروش و کسب درآمد عرضه می کنند.روستای جنگسرا که در فاصله ای هشت کیلومتری از چابکسر قرار گرفته، دارای دو مسیر برای ورود می باشد که یکی از مسیرها جاده قدیمی میانده به روستاست و می توان گفت متروکه بوده و بهتر است از آن استفاده نکنید، جاده دیگر نیز که یک مسیر بسیار زیبا دارد و به گفته مردم مانند یک نقاشی است، راه چابکسر- جنگسراست که از سرولات می گذرد و شما بعد از عبور از این جاده قطعا مجاب خواهید شد تا بار دیگر عبور از آن را تجربه نمایید.

کمی راجب روستای جنگسرا؛ محبوب ترین روستای چابکسر

نحوه دسترسی به روستای جنگسرا

همان طور که گفته شد این روستا در استان گیلان و از توابع رودسر می باشد و در قسمت جنوبی چابکسر قرار گرفته است. برای رفتن به جنگسرا کافیست وارد گیلان شده و به طرف جاده زیبای سرولات بروید. این جاده را به سمت روستای سرولات دنبال کنید و تا رسیدن به مقصد در همین مسیر بمانید. اگر از تهران بخواهید به جنگسرا برسید یک مسیر 5 ساعته پیش روی شماست. برای این منظور بعد از ورود به آزادراه تهران-شمال، به طرف جاده چالوس رفته و سپس خود را به جاده ساحلی سیاهکلرود-مازندران برسانید و تا رسیدن به مقصد راهتان را در همین جاده ادامه دهید. این مسیر 239 کیلومتر بوده و از مسیر قزوین-رشت که 310 کیلومتر است نزدیک تر به مقصد می باشد.

آب و هوای روستای جنگسرا

این روستا در جنوب غربی دریاچه خزر و در جنوبی ترین نقطه چابکسر قرار گرفته است. هم چنین از شمال به خزر، از جنوب به کوه های البرز، از غرب به روستای سرولات و از شرق به جنگل های رامسر منتهی می شود. آب و هوای این روستا به دلیل کوهستانی بودن معتدل و خنک است. تابستان این منطقه معمولا نسبت به مناطق دیگر شمال از گرما و شرجی بودن کمتری برخوردار است و در زمستان داراری آب و هوایی سرد و گاها برفی است. این ناحیه به دلیل جنگل های اطراف و دارا بودن پوشش گیاهی انبوه در روز های خنک تابستان هوایی مطبوع دارد.

کمی راجب روستای جنگسرا؛ محبوب ترین روستای چابکسر

کی بروم؟

جنگسرا که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری چابکسر شناخته می شود، به دلیل نزدیکی با این شهر تنها در مواقعی از سال مناسب سفر است که جمعیت کمتری روانه آن می شوند. در تابستان و در روز های تعطیل سال به دلیل حجم بالای گردشگر زمان هایی مناسب برای دیدن این مناطق نیست. از لحاظ جمعیت بهترین زمان سفر برای شما اواسط پاییز می باشد. ولی از نظر آب و هوایی بهترین زمان برای سفر به جنگسرا تابستان و بهار است چرا که هم مناظر دیدنی اند و هم هوا در بهترین حالت خود قرار دارد. البته باید گفت که در پاییز و زمستان نیز می توانید مناظر زیبایی را تماشا کنید.

کد خبرنگار: ۲۵
۷دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • حسن IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    باسلام یه زمانی خیلی قشنگ بود ولی الان پر شده از ویلا .
  • رضا IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۶
    0 0
    از شما دیگه انتظار نمیره غلط بنویسید . راجع به درست هست نه راجب

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید