وزیر ورزش و جوانان در واکنش به انتقادها به پرداخت پاداش به بازیکنان تیم ملی فوتبال گفت: ما آیین‌نامه و دفترچه پاداش داریم و ضرایبی برای آن تعیین کرده‌ایم.

توضیحات وزیر ورزش درباره علت پرداخت پاداش به بازیکنان تیم ملی

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا، حمید سجادی در حاشیه برگزاری مجمع انتخاباتی کمیته ملی پارالمپیک اظهار داشت: از سال‌ها تلاش، مجاهدت و مدیریت ارزشمند خسروی‌وفا در کمیته پارالمپیک تشکر می‌کنم. امروز با مدیریت ایشان به‌عنوان رییس مجمع، جلسه خوب و وزینی برگزار شد و سکان هدایت به دست یکی از افراد شایسته یعنی دکتر کارگری سپرده شد. دکتر کارگری با رأی ارزشمند اعضای مجمع انتخاب شد و به او تبریک می‌گویم. به خسروی‌وفا و سایر نواب رییس، اعضای محترم هیات اجرایی، بازرس و ... تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: کارگری رأی ارزشمندی به دست آورد و همانطور که اشاره کردید یکی از مجامع بی‌حاشیه را داشتیم که نشان‌دهنده نوع مدیریت و پایبندی به ارزش‌ها در طول سال‌هاست. این کار برای یکی دو روز نیست و حداقل برای دو دهه است که کار فرهنگی، اخلاقی، ارزشی و ... انجام شده است. امروز رقابتی سالم بود و برای دوستان آرزوی موفقیت می‌کنم.

«سال آینده، کار مهمی برای بازی‌های پارآسیایی در تابستان داریم»، وزیر ورزش با بیان این جمله افزود: همانطور که خسروی‌وفا گفت برنامه‌ریزی‌ها صورت گرفته و حتی خریدها نیز انجام شده است. در حال حاضر برنامه‌های عملیاتی اردوها، بازرسی‌ها، دقت‌نظرها، گزینش‌ها، ارنج نهایی تیم‌ها و ... باید انجام شود. پیچیدگی‌های انجام شدن برنامه‌ها کار شبانه‌روزی می‌طلبد. قطعاً اعضای این تیم جدید ادامه‌دهنده راه تیم قبلی هستند. آنها کار مهمی در پیش دارند، چرا که پس از بازی‌های پاراآسیایی، کاروان ما محک خوبی خواهد خورد تا خودش را برای بازی‌های پارالمپیک پاریس آماده کند. پارالمپیک پاریس خیلی دور نیست و نمی‌توانیم بگوییم 3 چهار سال وقت داریم و یک سال و اندی دیگر برگزار می‌شود. امیدوارم آنچه در بازی‌های پاراآسیایی اتفاق می‌افتد تکیه‌گاه و نقطه پرش برای پارالمپیک باشد.

سجادی درباره انتخاب 2 معاونش برای انتخابات کمیته پارالمپیک و بیشتر شدن مسئولیت آنها گفت: با نظر شما موافقم که هم مسئولیت‌ها را سنگین‌تر می‌کند و هم وقت بیشتری را می‌گیرد، اما می‌تواند اتفاق مثبتی باشد که در المپیک، پارالمپیک، ستاد ورزش و هم در مجامع بین‌المللی حضور دارند. ما نشست با فدراسیون‌ها را داریم و کار سنگین است و امیدوارم حضورشان مفید باشد. حضور 2 معاون وزارت ورزش را به فال نیک می‌گیرم و مطمئنم اثربخشی خواهد داشت.

وی در واکنش به انتقادها به پرداخت پاداش به بازیکنان تیم ملی فوتبال تصریح کرد: وزارت ورزش کار جدیدی انجام نمی‌دهد. ما برای پرداخت پاداش‌ها آیین‌نامه داریم. چندی قبل با حضور ریاست محترم جمهور اولین جلسه تجلیل از بانوان مدال‌آور از سال 1400 تا الان که افتخار این مسئولیت را داریم، برگزار کردیم. فکر کنم جزو نادر اتفاقاتی بود که رخ داد و حافظه من اینطور یاری می‌دهد که اولین جلسه‌ای بود که مراسم قدردانی از بانوان با حضور ریاست جمهور مجزا برگزار شد. چیزی بر بالغ 36 میلیارد تومان هدایا و جوایز نقدی بانوان قهرمان شد. ما آیین‌نامه و دفترچه پاداش داریم و ضرایبی برای آن تعیین کرده‌ایم. قبلاً سکه بود و در چند سالی که من نبودم این ضرایب جای خود را به سکه داده بود که ضرب در 2 میلیون تومان می‌شد. الان این ضریب پنج میلیون تومان شده است. طبق این آیین‌نامه قهرمانان المپیک، پارالمپیک، آسیایی، جهانی و ... در این جدول دیده شده است. به‌عنوان مثال در کوهنوردی، حتی معادل‌سازی شده است و مثلاً می‌گویند هیمالیانوردی معادل با مسابقات جهانی است. قضیه فوتبال جداست. یک بحث برای صعودشان بود و صحبت دیگر پاداش جام جهانی.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با این سؤال روبه‌رو شد که چرا این پاداش به بازیکنان والیبال نشسته اهدا نشد و حتی مسئولان به استقبال آنها نرفته بودند، گفت: در این باره گلایه کردم و هزار بار دیگر عذرخواهی می‌کنم. از همکارانم گلایه کردم که وقتی والیبال نشسته برگشت تیم تشریفات نقص داشت. خواهش کردم از این فراموشی‌ها اتفاق نیفتد و به رسم ادب خودم قبل از اعزام پیش آنها رفتم و صحبت کردم. وظیفه‌ام بود و باز هم این کار را می‌کنم، اما با این حال نباید مقایسه شود. پاداش‌های بازیکنان تیم ملی برای جام جهانی بود. از رئیس جمهور هم قول گرفته‌ایم تا قبل از پایان سال، یک بار بانوان و آقایان دعوت شوند تا با حضور رییس جمهور پاداش‌هایی را که مانده باشد، پرداخت کنیم. پس از اینکه رییس جمهور منتخب انتخاب شد، رییس جمهور قبل دو ماه دیگر حضور داشت و سوم شهریور که حکم گرفتیم هنوز یک ماه نشده بود خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم و پس از آن در مراسم اهدای بازوبند پهلوانی در ورزشگاه 12 هزار نفری آزادی از قهرمانان و مدال‌آور المپیک و پارالمپیک تجلیل کردیم که عدد 85 میلیارد تومان برآورد پاداش شد.

سجادی افزود: دنبال این موضوع از قهرمانان نباشید که آیا پاداش‌های‌تان را گرفته‌اید یا نه. من مدعی هستم که ورزشی‌ام و زمانی که 10، 12 سال پیش معاون وزارت ورزش شدم چهار سال بود مراسم اهدای جوایز قهرمانان برگزار نشده بود و در مراسمی که برگزار کردیم جوایز چهار سال بعد نیز برنامه‌ریزی و عدد سنگینی شد. آن موقع سکه می‌دادیم و رییس جمهور وقت می‌گفت باید جعبه را باز کنید تا سکه‌ها را ببینم. هر کس جعبه را چک می‌کرد تا سکه‌ها را ببیند. یکی از قهرمانان پارالمپیک که اسمش را فراموش کردم نوش جانش حدود 300 و خُرده‌ای سکه قسمتش شد. با خسروی‌وفا چک کردیم و گفتیم یکی 2 نفر را همراه خودش بیاورد تا سکه‌ها را به شهرستان ببرد، خطر نداشته باشد! بازیکنان والیبال نشسته نگران نباشند و حتماً از آنها تقدیر می‌کنیم. آنچه در فرودگاه در شأن آنها اتفاق نیفتاده است مقابل دوربین‌ها عذرخواهی و سعی می‌کنم دیگر این اتفاقات نیفتد.

وی راجع به حواشی اعزام و حضور تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی جهان در آمریکا بیان کرد: وزارت ورزش درباره ویزا پیگیر بود. معمولاً برای سفر به آمریکا ویزاها صادر نمی‌شود. چند ماه پیش بازی دوستانه داشتند و بخشی از ویزاها صادر نشد. برای این سفر همه تلاش‌مان را کردیم و چون مسابقات رسمی جهانی بود، ویزاها را بالاخره دادند و تیم اعزام شد. اینکه چه افرادی اعزام شوند، نظر فنی درست فدراسیون بود. خیلی‌ها که نمی‌دانستند سیاست فدراسیون چیست از من درباره عدم سفر حسن یزدانی به این مسابقات سؤال می‌کردند و حتی عده‌ای با من صحبت کردند و گفتند دلیل عدم اعزام یزدانی چه بوده و نکند او را فراموش کنید. در صورتی که سیاست‌های درست فدراسیون است که درباره اعزام ورزشکاران اهم و فی الاهم می‌کند و ما به‌عنوان ناظر فدراسیون‌ها پشتیبانی می‌کنیم. همچنین با وزارت خارجه هماهنگ هستیم تا اگر مشکلی خوردیم از آنها استفاده کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در خاتمه تصریح کرد: ما هم ظرفیتی داریم و استفاده خواهیم کرد. تعارف نداریم کشتی ورزش اول کشور و چشم و چراغ ورزش ماست. این عزیزان با چنین دردسرهایی ناآشنا نبودند و در چنین شرایطی افتخارآفرینی می‌کنند و بار دیگر نایب قهرمانی آنها را به خصوص به علیرضا دبیر و همکاران‌شان و همینطور پژمان درستکار تبریک می‌گویم. درستکار را دیدید که چطور تحت فشار بود و متأسفانه دیدیم چه حواشی ایحاد کردند، ولی بچه‌های ما با صلابت و ایمان میدان‌داری کردند. ورزش است و ما این بار 6 بر 4 باختیم. در فوتبال و در جام جهانی قطر هم اتفاقات عجیب و غریبی مثل تعداد گل‌ها و تیم‌هایی که امید داشتند و حذف شدند را شاهد بودیم.

انتهای پیام/

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید