جلال رشیدی کوچی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی، به انتقاد از وعده های وزیر صمت از کاهش قیمت خودرو و حذف قرعه کشی خودرو پرداخت و گفت: مردم را برای خودروهای بی کیفیت صف کرده اید.

فاطمی امین نمایندگان مجلس را قانع نکرد / وزیر صمت کارت زرد گرفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت به وعده‌های خود در خصوص حذف قرعه کشی خودرو و کاهش قیمت آن عمل نکرده و امروز مردم حتی توان خرید ارزان‌ترین خودروی تولید داخل را ندارند اما ما همچنان در حال بازی با کلمات هستیم.

جلال رشیدی کوچی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی و در طرح سوال خود از وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون دلیل افزایش قیمت خودرو توسط خودروسازان علی‌رغم دستور و تاکید صریح رئیس جمهور و مخالفت مجلس بیان کرد: در ابتدا باید بگویم که بحث خودرو اصلا شیرین نبوده بلکه خیلی تلخ و غم‌انگیز است. این‌که هر بار مجلس شورای اسلامی به سوال و استیضاح از وزیر صنعت بر این موضوع روی می‌آورد به دلیل دغدغه‌ای است که مردم دارند. زمانی که آقای فاطمی امین تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت را برعهده گرفت قول داد که قرعه کشی خودرو را حذف کرده و مانع افزایش قیمت خودرو شود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور بر این موضوع تاکید کرد، بنده و خیلی دیگر از نمایندگان که در این موضوع سوال پرسیده و یا استیضاح طرح می‌کنیم با دولت و وزرا پدرکشتگی نداریم بلکه این حرف‌ها دغدغه مردم است. آقای فاطمی امین در ۲۲ شهریورماه سال ۱۴۰۰ اعلام کرد برای صنعت خودرو دو برنامه دارد و آن هم این‌که در ۶ ماهه اول سال به افزایش عرضه کمک خواهد کرد و سپس جلوی افزایش قیمت خودرو را خواهد گرفت. آیا امروز واقعا قیمت خودرو کاهش یافته است؟

افزایش ۳۰ میلیون تومانی قیمت ارزان‌ترین خودروی تولید داخل

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: در چند روز گذشته قیمت ارزان‌ترین خودروی تولید داخل ۳۰ میلیون تومان گران شده است در ۲۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد که ما برنامه داریم تا در سال آینده قرعه کشی خودرو را حذف کنیم آیا این اتفاق رقم خورد؟ پس چرا امروز یک لاتاری را راه انداخته‌اید و مردم را برای خرید خودروی بی‌کیفیت داخلی به صف کرده‌اید.

نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای فاطمی امین گفتند که قیمت خودرو در بازار آزاد تا پایان سال ۱۴۰۰ کاهشی خواهد بود، امروز پایان سال ۱۴۰۱ است نه تنها قیمت خودرو کاهش نیافته است بلکه شاهد افزایش قیمت هستیم مردم دیگر نمی‌توانند ماشین بخرند. در ۲۲ اسفندماه سال ۱۴۰۰ به مردم اطمینان دادیم که از اواسط سال آینده در زمینه قرعه‌ کشی خودرو کیفیت و قیمت آن اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. آیا واقعا امروز وعده شما محقق شده است؟ آیا امروز مردم می‌توانند به در کارخانه رفته، پول داده و ماشین بخرند؟ پس در اعلام قیمت خودرو به نرخ کارخانه استناد نکنید. با قیمت فضایی مردم نمی‌توانند خودرو بخرند.

در نهایت نیز پس از استماع توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت، نماینده سوال کننده از توضیحات وزیر قانع نشد و سوال خود را به رای گذاشت. در نهایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز با ۱۱۰ رای موافق، ۱۲۵ رای مخالف و ۱۰ رای ممتنع از ۲۵۲ نماینده حاضر عدم اقناع خود را از توضیحات وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده و بدین ترتیب وزیر صنعت، معدن و تجارت از مجلس کارت زرد دریافت کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید