حسینعلی اصلانی مدیر مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان، آماری عجیب درباره سقط جنین در کشور مطرح که هر دو دقیقه یک جنین در کشور سقط می‌شود.

روزانه ۱۰۰۰ جنین در کشور سقط می‌شود!

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا؛ مدیر مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان با اشاره به آمار تکان‌دهنده سقط غیرقانونی در کشور، مدعی شد: روزانه یک هزار جنین و هر دو دقیقه یک جنین در کشور سقط می‌شود.

حسینعلی اصلانی امروز یکشنبه ۲۰ آذر در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: مرکز تخصصی مردمی نفس یکی از نهادهای فعال در استان گلستان است که به‌صورت جهادی و مردمی در حوزه جمعیت فعال است و فعالیت رسمی آن از مهرماه در استان آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری خطاب به فعالان حوزه جمعیت فرمودند در کنار تدابیر قانونی، به فرهنگ‌سازی در فضای عمومی و نظام بهداشتی اهمیت قائل شوند، افزود: اگر با همین فرمان و سبک زندگی حرکت کنیم به سرعت به پیری و بحران جمعیتی نزدیک می‌شویم.

مدیر مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان با اشاره به اینکه راه‌های دستیابی به جمعیت مطلوب پیش‌بینی شده که تسهیل‌گری ازدواج و کاهش سن باروری را از جمله آن‌ها است، بیان کرد: ما در کنار کاهش جمعیت با سقط جنین به‌عنوان یک معضل اجتماعی روبه‌رو هستیم.

سالانه ۳۵۰ هزار سقط جنین در کشور انجام می‌شود

اصلانی با بیان اینکه سالانه ۳۵۰ هزار سقط جنین در کشور انجام می‌شود که از این تعداد ۸ هزار مورد معادل دو درصد سقط خود به خودی است، یادآور شد: از این میزان سه درصد معادل ۱۲ هزار مورد مربوط به سقط‌های درمانی بوده که با مجوز پزشکی قانونی انجام شده و ۹۵ درصد آمار مربوط به سقط جنایی و غیرقانونی است.

وی با بیان اینکه روزانه یک هزار جنین در کشور سقط می‌شود، مدعی شد: هر دو دقیقه یک جنین در کشور سقط می‌شود، البته این آمار حداقل سقط جنین است و آمار اعلام شده از سوی برخی مراکز حداقل دو برابر این آمار است.

مدیر مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان با اشاره به اینکه ۲۰ برابر تلفات سوانح رانندگی در کشور سقط جنین انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته میزان تولد در کشور بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر بوده که معادل یک‌سوم آن سقط جنین انجام شده است.

اصلانی با اشاره به اینکه سقط جنین حرام قطعی است و همه علما و مراجع بر حرام بودن آن تأکید دارند، متذکر شد: بهترین راهکار انصراف والدین از سقط فرزند است و فعالیت ما هم در این زمینه است و ارائه خدمات حمایتی، شناسایی و انصراف والدینی که قصد این کار را دارند از جمله اقدامات ما است.

وی اضافه کرد: مرکز تخصصی مردمی نفس با دستگاه‌های حمایتی اعم از بهزیستی، کمیته امداد، خیرین و امثال آن ارتباط برقرار کرده اگر والدین نیاز به کمک داشته باشند اقدامات لازم انجام می‌شود و علاوه بر آن در حوزه روانشناسی و مامایی به زوجین و مادران باردار خدمات ارائه می‌کنیم.

مدیر مرکز تخصصی مردمی نفس در گلستان با بیان اینکه افراد برای ارتباط با این مرکز می‌توانند با شماره تلفن ۰۹۱۰۸۰۸۴۴۵۱ تماس حاصل کنند، خاطرنشان کرد: نخستین انصراف از سقط مربوط به مادری بود که جنین دوقلو داشت و خوشبختانه موفق شدیم او را از سقط منصرف کنیم اخیراً هم مادر باردار دیگری که قصد سقط داشت با توصیه‌های ما از این کار منصرف شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید