دژکام امام جمعه شیراز گفت: اینکه نظرسنجی‌ها نشان داده که بیش از 80 درصد مردم طرفدار حجاب هستند باید نمود پیدا کند که در این بخش خوب عمل نکرده‌ایم، چرا که مطالبه را باید عمومی کرد.

امام جمعه شیراز: نظرسنجی‌ها نشان داده بیش از ۸۰ درصد مردم طرفدار حجاب هستند!
به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، امام جمعه شیراز گفت: در موضوع حجاب نگرانی و دغدغه زیاد است؛ لذا باید درخواست‌های عمومی را سازماندهی و عملیاتی کنیم و مدیران از حمایت‌های گوناگون نسبت به مسئله حجاب دریغ نکنند.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی فارس ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله دستغیب، شهید محراب اظهار داشت: حرکت آفرینی این است که کسی از یک مسجد خرابه در شهر خود شروع کند؛ این شهید والا مقام جزو اولین‌های حرکت انقلاب اسلامی بوده است.

وی از همه دست اندرکاران برگزاری آیین چهلم شهدای حرم مطهر شاهچراغ(ع) قدردانی کرد و افزود: ما در تبلیغ و انعکاس این چنین رویدادهایی موفقیت چندانی نداریم و این یک ضعف است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه قرارگاه فرهنگی فارس دو جلسه برگزار کرد و انتظار بود که مسئولان و فعالان پای کار بیایند، عنوان کرد: اکنون مردم و حزب اللهی‌ها گلایه‌مند هستند که چرا چنین مراسم‌هایی انعکاس مناسبی در رسانه‌ها و در فضای مجازی ندارند و چرا تولیدات فرهنگی مان در این فضاها ضعیف است؟

آیت‌الله دژکام با تاکید بر اینکه قرارگاه فرهنگی با حضور همه اعضا تشکیل جلسه داده و تقسیم کار کند، بیان کرد: در موضوع حجاب نگرانی و دغدغه زیاد است؛ لذا باید درخواست‌های عمومی را سازماندهی و عملیاتی کنیم و مدیران از حمایت‌های گوناگون نسبت به مسئله حجاب دریغ نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس در خصوص اینکه چگونه می‌توان کار تاثیرگذار انجام داد؟، بیان کرد: اقدامات نتیجه بخش باید با هماهنگی در سطح ملی دنبال شود. مثلا دادستان کل کشور مطرح کرده بود که مردم اقدام در رابطه با حجاب را از ما بخواهند. اینکه نظرسنجی‌ها نشان داده که بیش از 80 درصد مردم طرفدار حجاب هستند باید نمود پیدا کند که در این بخش خوب عمل نکرده‌ایم، چرا که مطالبه را باید عمومی کرد.

شیراز میزان پیکر 7 تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس می‌شود

سردار سعید کوشکی جهرمی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس نیز با بیان اینکه مراسم استقبال از پیکرهای پاک هفت تن از شهدای گمنام دوران دفاع مقدس روز شنبه 26 آذرماه در فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله دستغیب برگزار خواهد شد، گفت: برنامه‌ریزی شده که آئین‌های وداع با پیکرهای مطهر این شهدا در تمام شهرستان‌های استان فارس برگزار شود و مردم مناطق مختلف استان از فضای معنوی معطر به عطر شهادت بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: چهار نقطه در شهر شیراز برای تدفین در نظر گرفته شده است؛ در استانداری فارس به عنوان مرکز اجرایی استان میزبان یادمان یک شهید گمنام خواهیم بود. یک شهید گمنام هم در اداره کل آموزش و پرورش فارس، یک شهید هم در مجموعه پردیس علوم پزشکی شیراز واقع در صدرای شیراز و یک شهید هم در یک واحد تولیدی وابسته به وزارت دفاع تدفین خواهد شد.

سردار کوشکی اضافه کرد: سه شهید هم در سه شهرستان تدفین خواهند شد که مراسم تدفین یک شهید در دانشگاه آزاد مرودشت، یک شهید در بخش خاوران شهرستان خفر و یک شهید هم در شهرستان فسا برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع و خاکسپاری شهدای گمنام همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود، عنوان کرد: این آئین در شیراز، سه‌شنبه ششم دی ماه 1401 همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از مقابل دانشگاه شیراز واقع در میدان ارم به سمت میدان امام حسین (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس تصریح کرد: پیکر شهدا مربوط به عملیات‌های والفجر مقدماتی، والفجر یک، خیبر، بدر، کربلای پنج، بیت المقدس هفت و تک‌های دشمن در سال 67 است که به تازگی تفحص شده است.

حمیدرضا قانعی مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس نیز اظهار کرد: گروهک تروریستی منافقین که سابقه کودک‌کشی را در کارنامه خود داشتند در مهرماه 1360 با منفجر کردن یک اتوبوس که حامل مردم عادی در شیراز بود 2 کودک را نیز به شهادت رسانده و عده‌ای دیگر را نیز به شدت مجروح کردند؛ در جریان این آتش‌سوزی بیش از 15 مسافر اتوبوس مجروح شدند و 2کودک خردسال نیز به شهادت رسیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: لیلا نوربخش یکی از این شهدا بود و از شهید دیگر نیز تنها اثر ناچیزی به جا ماند.

وی به بیان روایت دومی از اقدامات منافقین در شهر شیراز پرداخت و گفت: روز 20 آذرماه 1360 آیت‌الله سید عبدالحسین دستغیب از روحانیون مبارز و یاران امام (ره) توسط یک عضو از سازمان تروریستی منافقین به همراه 12 نفر از مردم و همراهانش ترور شد و به فیض شهادت رسید.

قانعی اضافه کرد: شهید دستغیب در دوران نهضت اسلامی بسیار فعال بوده و نقش ویژه‌ای در مبارزات مردم شیراز با رژیم پهلوی برعهده داشت؛ ایشان همچنین ارادت و علاقه بسیاری به امام خمینی (ره) داشت؛ شهید دستغیب عظمت وجودی امام را چنان دریافته بود که اطاعت از ابشان را همان اطاعت از خداوند سبحان و سرپیچی از فرمان امام را سرپیچی از امر خداوند متعال می‌دانست.

وی بیان کرد: شنبه 24 فروردین 1387، 14 نفر از مردم و کودکان و زنان در حسینیه سیدالشهدا شیراز در روضه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در محل خیابان شهید آقایی در کانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز طب حادثه بمبگذاری به شهادت رسیدند. در این حادثه نیز عده‌ای محروم و خانواده‌های بسیاری داغدار شدند

قانعی به حادثه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) در شیراز اشاره کرد و گفت: حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (ع) در تاریخ معاصر ایران نقش محوری در مبارزات مردم علیه ظلم داشته است؛ این حرم در جنبش مشروطه خواهی محلی برای تحصن مردم بود و در دوران رضاخان و تجاوز قوای متفقین به ایران به عنوان مرجع مردم محسوب می‌شد.

وی گفت: در ایام انقلاب نیز این مکان مقدس نقطه شروع اغلب تظاهرات، محل تحصن علما و مردم و مکانی برای روشنگری و افشای جنایت‌های رژیم پهلوی بود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان ادامه داد: غروب چهارم آبان ماه 1401 نیز 13 نفر از زائرین بی‌گناه حرم شاهچراغ (ع) از کودک، نوجوان و زن و مرد به دست عامل تروریستی داعش و با شلیک مستقیم گلوله به شهادت رسیدند و بیش از 40 روز است که مردم شریف و شهیدپرور ایران اسلامی داغدار این حادثه دردناک هستند.

قانعی اضافه کرد: دشمنان ایران حرمت حرم را پاس نداشتند و دست به چنین اقدامی زدند؛ این روایت‌هایی تاریخی را برشمردیم تا به صحبت‌های اخیر رهبر معظم انقلاب اشاره کنیم که فرمودند هر یک از حوادث درخشان قبل و بعد از انقلاب مانند ستاره و نقطه درخشان تاریخی است.

وی افزود: حادثه اخیر شاهچراغ نیز یکی از این ستاره هاست که اگرچه عده‌ای را داغدار و دل‌ها را سرشار از غم و اندوه کرد، اما این حادثه در تاریخ کشور ماندگار می‌شود و نشانه زنده بودن ملت و مایه افتخار و سربلندی است.

کد خبرنگار: ۱۳
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید