میرعامل گروه خودروسازی سایپا از امضای تفاهم‌نامه‌ برقی‌سازی خودروهای تجاری توسط زامیاد و مپنا خبر داد و گفت: اولین وانت برقی در کشور تولید خواهد شد.

جزئیات ساخت خودروهای برقی در کشور اعلام شد / وانت برقی در راه است

به گزارش سلام نو به نقل از دیجیاتو، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تولید خودروهای برقی مشترک میان زامیاد و مپنا در آینده نزدیک خبر داد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا از تولید خودروهای برقی مشترک میان زامیاد و مپنا در آینده نزدیک خبر داد. وی ضمن تأکید بر افتخارآفرینی و موفقیت‌های مپنا در صنعت خودروسازی کشور، به ساخت نسخه‌های برقی نیسان لانگ و ون تجاری ۱۴ نفره با همکاری این شرکت اشاره کرد.

هر چند که در حال حاضر زیرساخت‌های مناسب برای تولید خودروهای برقی وجود ندارد و عمده تمرکز خودروسازان روی تولید خودروهای هیبریدی معطوف شده است، توسعه زیرساخت‌های لازم با همکاری شرکت دانش‌بنیان مپنا می‌تواند شرایط لازم را جهت ورود به فاز بعدی تولید خودروهای الکتریکال فراهم آورد.

خودروهای جدید زامیاد در حوزه مسافربری و حمل بار، گزینه‌های عالی برای برقی‌سازی هستند. ون ۱۴ نفره زامیاد در خطوط حمل‌ونقل عمومی به‌کار گرفته می‌شود و نیسان لانگ یک گزینه عالی برای جایگزینی خودروهای کامیونت است. خودروهای برقی به‌طور قابل‌ملاحظه‌ای موجب کاهش آلودگی هوا شده و با توجه به بحران فعلی سوخت، بهترین راه‌حل برای سیستم حمل‌ونقل کشور در آینده نزدیک به حساب می‌آیند.

امضای تفاهم‌نامه‌ برقی‌سازی خودروهای تجاری توسط زامیاد و مپنا

زامیاد و مپنا، تفاهم‌نامه‌ای را در زمینه برقی‌سازی خودروهای تجاری به امضا رسانده‌اند و نسخه‌های الکتریکی ون ۱۴ نفره و نیسان لانگ، نخستین خودروهای برقی مشترک میان زامیاد و مپنا خواهند بود که در آینده نزدیک وارد سیستم حمل‌ونقل می‌شوند.

هدف و مسئولیت اصلی مپنا در این پروژه بلندمدت، تکمیل زیرساخت و ایجاد تکنولوژی برای ارتقای بستر لازم جهت تولید خودروهای برقی است. درحقیقت، گروه مپنا تخصص اصلی خود را ایجاد زیرساخت و توسعه فعالیت‌های برقی‌سازی در بخش الکترونیک قدرت می‌داند. این شرکت در زمینه کنترل، ساخت باتری و ذخیره‌سازی انرژی به خودروسازان کمک می‌کند.

تفاهم‌نامه میان زامیاد و مپنا یک نقطه آغاز برای اجرای فعالیت‌های بزرگ است که نتیجه آن علاوه بر بهبود صنعت خودروسازی کشور، موجب خدمت‌رسانی بیشتر و رفاه حال هم‌وطنان خواهد شد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید