۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۸
کد خبر: 55405020

سفر به شهر شعر و ادب از جمله تجربه‌هایی است که اگر در بهترین زمان سفر به شیراز انجام شود خاطره‌انگیز و به یادماندنی توصیف خواهد شد.

نارنجستان قوام

سلام نو _ سرویس گردشگری: شیراز زیبا و دیدنی با قرارگیری در مرکزیت چهارمین استان بزرگ ایران یعنی استان فارس، دارای جاذبه‌های فراوان گردشگری است و علاقه‌مندان بسیاری سفر به این شهر را در الویت قرار می‌دهند. شیراز و به طور کلی استان فارس را دیار تمدن، علم و هنر می‌دانند و از این رو سفر کردن به این منطقه گردشگری پر از تجربه‌های ناب و حس‌های بی‌بدیل خواهد بود. یکی از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در کیفیت سفر به هر نقطه‌ای، زمان سفر کردن است و به همین جهت در این مطلب به بهترین زمان سفر به شیراز پرداخته شده است.

سفر به شیراز در فصل‌های مختلف

تعداد زیادی بهترین زمان سفر به شیراز را با توجه به فصل مورد نظر خود برای رفتن به این نقطه هیجان‌انگیز می‌سنجند و گفتنی است که شیراز با قرار گرفتن در استان فارس به نحوی دارای اقلیم و آب‌وهوای متفاوتی است و در فصول مختلف شاهد شرایط آب‌وهوایی گوناگون در آن هستیم. شیراز چهار فصل به طور کلی خشک است و میزان بارندگی زیادی ندارد، از این رو تابستان‌های آن گرم و خشک و زمستان‌ها سرد توصیف می‌شود. بهار در شهر عشاق از فصل‌های جذاب به شمار می‌آید و بادهای خنک و مطبوع در این فصل برای هر مسافر و گردشگری دل‌انگیز و روح‌نواز خواهد بود علاوه بر این دمای هوا در بهار حدود 17 درجه است و شکوفه‌های بهار نارنج عطری بی‌نظیر در شهر پخش می‌کنند.

بهترین زمان سفر به شیراز از دید بسیاری بهار است چرا که تعطیلات نوروزی و اردیبهشت را در بر دارد و این امکان را به مسافران می‌دهد تا در دو بازه زمانی هیجان‌انگیز از شیراز دیدن کنند. تابستان در شیراز مانند دیگر شهرهای اقلیم گرم و خشک، دمای هوا بالا است و چه بسا برای شهرگردی و پیاده‌روی‌های طولانی چندان مناسب نباشد البته که باغ‌های پر شمار این شهر پذیرای گردشگران آگاه است و درختان، گیاهان و مسیر آب‌های این باغ‌ها آسایش دمایی را فراهم می‌کند. پاییز شیراز نیز مانند بهار آن به غایت مطلوب و خواستنی است، میانگین دما در این فصل به 20 درجه می‌رسد و حال و هوای کوچه‌های رنگارنگ شهر از شدت زیبایی غیرقابل توصیف است.

بهترین زمان سفر به شیراز
مسجد نصیرالملک - اردیبهشت شیراز

مسافران و گردشگرانی بهترین زمان سفر به شیراز را زمستان می‌دانند چرا که شهر کمتر توریست داخلی و خارجی دارد و به نسبت دیگر فصل‌های سال خلوت است. با این حال بایستی در نظر بگیریم زمستان‌های شیراز سرد است، دمای آن به 5 درجه سانتی گراد می‌رسد و امکان بارندگی باران و برف در این فصل وجود دارد، از طرفی از عطر نرگس در جای جای شهر نمی‌توان گذشت. در نهایت با توجه به فصل‌های مختلف چه بسا بهار و پاییز از بهترین زمان‌های رفتن به شیراز باشد، چرا که دمای هوا مطلوب و مطبوع و امکان گشت و گرد در شهر به راحتی فراهم است.

بهترین زمان سفر به شیراز به لحاظ اقتصادی

حال اینکه بهترین زمان سفر به شیراز را با توجه به شرایط آب‌وهوایی در فصل‌های مختلف سنجیدیم خوب است سفر به این شهر زیبا و پر جاذبه را از نظر اقتصادی بررسی کنیم و پی ببریم در چه زمانی رفتن به آن ارزان و در چه بازه‌ای گران است. با توجه به اینکه بهار به دلیل شرایط مساعد آب‌وهوایی از جمله زمان‌های بسیار خوب برای سفر به شیراز محسوب می‌شود، حجم مسافرانی که در این فصل به طور خاص در تعطیلات نوروزی به آن سفر می‌کنند بسیار بالا است و به همین جهت بلیط هواپیما، قطار، اتوبوس و نیز اقامت در هتل‌ها گران‌تر از زمان‌های دیگر سال تخمین زده می‌شود.

مهم‌ترین و بهترین زمان سفر به شیراز به لحاظ مقرون به صرفه شدن سفر، چه بسا پاییز باشد چرا که حجم مسافر به این مقصد دیدنی کم می‌شود و به همان نسبت هزینه در زمینه اقامت، رفت‌وآمد و نیز خوراک کمتر از دیگر فصل‌ها است و به گونه‌ای با سفر به شیراز در پاییز نه تنها می‌توان حال‌وهوای آن را در زیبایی‌های این فصل تجربه کرد و از هوای مطبوع آن نهایت لذت را برد بلکه می‌توان خدمات رفاهی را با هزینه کمتری دریافت نمود. گفتنی است برخی فصل تابستان را بدترین زمان برای سفر به شیراز می‌پندارند چرا که در این بازه زمانی امکان تجربه دمای 30 درجه وجود دارد و برای تمام کسانی که از گرما فراری هستند به طور قطعی تابستان فصل مناسب رفتن به شیراز معطر نیست.

بهترین زمان سفر به شیراز
خانه زینت الملک - اردیبهشت شیراز

پیشنهاد می‌شود با رفتن به پایتخت فرهنگی ایران از باغ‌های عفیف‌آباد، باغ جهان‌نما، باغ ارم، ارگ کریم‌خان، دروازه قرآن و خواجوی، آرامگاه حافظ و سعدی، خانه زینت‌الملک، شاهچراغ، مسج عتیق، مسجد نصیرالملک، نارنجستان قوام، پرسپولیس، نقش رجب، نقش رستم، بازار و مسجد وکیل بازدید کنید و در یک یک این فضاهای بی‌نظیر و مثال زدنی قدم بزنید و وقت صرف کنید. بدون شک شیراز زیبا در هر زمانی برای مشتاقان نور و عشق غافل‌گیرکننده خواهد بود.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید