صبح پنجشنبه ۱۷ آذرماه اولین حکم اعدام در ارتباط با اغتشاشات در ایران اجرا شد و طی آن محسن شکاری اعدام شد که آلمان در این ارتباط سفیر ایران را احضار کرد.

واکنش آلمان به اعدام محسن شکاری: سفیر ایران احضار شد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزارت امور خارجه آلمان سفیر ایران در این کشور را فراخواند.

یک منبع دیپلماتیک اعلام کرد که وزارت امور خارجه آلمان در پی اجرای حکم اعدام محسن شکاری، یکی از بازداشت‌شدگان اخیر در جریان ناآرامی‌ها، سفیر ایران در آلمان را فراخوانده است.

آنالنا بربوک،‌ وزیر امور خارجه آلمان روز گذشته در پی اجرای این حکم، در صفحه توییترش مدعی شد: محسن شکاری به دلیل مخالفت با دولت در رویه‌ای نابکارانه محکوم و اعدام شد اما تهدید اعدام میل مردم برای دستیابی به آزادی را خفه نخواهد کرد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، شب گذشته به اظهارات مداخله جویانه برخی از کشورها و مقامات اروپایی به دنبال اجرای حکم اعدام محسن شکاری واکنش نشان داد.
در صفحه توییتر وزارت امور خارجه در این باره آمده است: ایران در مقابله با اغتشاشات، نهایت خویشتنداری را به خرج داده و بر خلاف بسیاری از رژیم‌های غربی که حتی معترضان مسالمت‌جو را نیز بدنام و با خشونت سرکوب می‌کنند، از روش‌های متناسب و استاندارد ضداغتشاش بهره گرفته است. همین امر برای روند قضایی نیز صادق است.
وزارت امور خارجه افزود: اما امنیت عمومی، خط قرمز است. حمله مسلحانه و تخریبگری قابل تحمل نیست، حتی برای آن دسته از رژیم‌های غربی که فرصتی یافته‌اند تا ریاکارانه برای ایران خطابه بخوانند. غرب باید به جای نمایان کردن عدم صداقت خود، از میزبانی، پشتیبانی و تشویق تروریست‌ها دست بردارد.

کد خبرنگار: ۱۴
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید