با محدودیت دسترسی به اینستاگرام و واتساپ استفاده از فیلترشکن در ایران بیشتر شده است اما قیمت VPN در بازار ایران نجومی شد!

 افزایش سرسام آورِ قیمت VPN در ایران!

گجت نیوز در گزارشی از افزایش سرسام آورِ قیمت انواع فیلترشکن و وی پی ان در بازار ایران خبر داد.

در این گزارش می‌خوانیم:

* طی ماه‌های گذشته افزایش فیلترینگ سایت‌ها و اپلیکیشن‌های محبوبی چون اینستاگرام و واتس اپ باعث شده تا استفاده از فیلترشکن نیز به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند. در همین راستا بررسی‌ها از بازار نشان می‌دهد قیمت انواع فیلترشکن و وی پی ان نیز به دلیل تقاضای زیاد افزایش پیدا کرده است.

* رضایی، مالک یک فروشگاه تلفن همراه که این روزها همانند سایر هم‌صنفان خود بیش از پیش از فروش فیلترشکن و وی پی ان کسب درآمد می‌کنند، در خصوص افزایش استقبال از خرید فیلترشکن در بازار عنوان کرد به دلیل محدودیت‌ها میزان فروش ما از ۵ فیلترشکن در ماه به روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ فیلترشکن رسیده است. همچنین افزایش تقاضا برای خرید فیلترشکن و وی پی ان باعث شده تا قیمت آنها نیز به میزان چشمگیری افزایش پیدا کند.

* این فروشنده در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد زمانی که استقبال از فیلترشکن ها کم بود، هر وی پی ان را با قیمت حدود ۲۰ هزار تومان به فروش می‌رساندیم، اما اکنون قیمت آنها به ۱۱۰ هزار تومان و حتی بیشتر از آن نیز رسیده است. وی افزود کار اصلی ما فروش تلفن همراه است، اما سایر فروشگاه‌ها و سایت‌ها برخی از فیلترشکن ها را با اشتراک ۶ ماهه و قیمت ۷۰۰ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌کنند.

* البته قیمت وی پی ان برای کاربران گوشی های اندروید و آیفون متفاوت است؛ برای مثال اگر قیمت VPN به صورت ماهانه برای گوشی اندرویدی ۱۰۰ هزار تومان باشد، کاربران گوشی های آیفون باید برای آن ۱۵۰ هزار تومان در ماه هزینه کنند.

* قیمت میانگین فیلترشکن با آی‌پی ثابت و حجم نامحدود برای یک کاربر در یک ماه حدود ۸۰ هزار تومان، دو ماه ۱۳۰ هزار تومان و سه ماه ۲۰۰ هزار تومان است که با بالاتر رفتن زمان استفاده از فیلترشکن، قیمت‌ها تا یک میلیون تا دو میلیون تومان هم می‌رسد. البته برخی از فروشندگان هم قیمت‌های بالاتری را به بهانه‌های مختلف اعلام می‌کنند.

* همچنین اگر یک آی‌پی‌ مشترک برای چندین کاربر فعال شود، قیمت آن کمی کاهش می‌یابد. به عنوان مثال قیمت یک آی‌پی ۹۰ روزه برای دو نفر حدود ۳۳۰ هزار تومان می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید