ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین زمان پایان جنگ در اوکراین را پیش بینی کرد اما سخنگوی کاخ کرملین صلح بین روسیه و اوکراین را دورر از انتظار دانست.

زلنسکی زمان پایان جنگ اوکراین را اعلام کرد

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، اسپوتنیک نوشت: رئیس‌جمهور اوکراین در تازه‌ترین اظهارات خود مدعی شده جنگ در اوکراین تا سال آینده به پایان می‌رسد.

«ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در پیامی تصویری برای وب‌سایت «پولیتیکو» مدعی شده که جنگ و درگیری در اوکراین تا سال آینده به پایان می‌رسد

وی درباره پیش‌بنیی پایان جنگ در اوکراین گفت: باور دارم که اوکراینی‌ها سال آینده بانفوذترین مردمان خواهند بود، البته در زمان برقراری صلح.

رئیس‌جمهور اوکراین در حالی مدعی پایان جنگ در سال آینده شده که «دیمیتری پسکوف»، سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه در نشست خبری هفتگی خود گفت در حال حاضر هیچ چشم‌اندازی برای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین اوکراین و روسیه مشاهده نمی‌شود.

پسکوف همچنین ز اعلام کرد دولت اوکراین برای آغاز گفت‌وگهای صلح بین روسیه و اوکراین و پیگیری خواسته‌ها و مطالبات و پیش‌شرط‌هایش از روسیه، باید اراده سیاسی نشان دهد.

وی در نشست خبری خود در پاسخ به این سوال که برای آغاز گفت‌وگوهای صلح چه شرایطی را باید رعایت کند گفت: رژیم کی‌یف باید اراده سیاسی و تمایل داشته باشد به بحث درباره آن مطالباتی که از روسیه دارد و همه می‌دانند».

پیش از این «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین در نشست سران گروه ۲۰ (G۲۰) که به صورت تصویری در آن صحبت می‌کرد، برای آغاز گفت‌وگوی صلح و پایان جنگ با روسیه ۱۰ شرط از جمله شرایط زیر مطرح کرد: احیای تمامیت ارضی اوکراین، احترام به منشور سازمان ملل متحد، جبران خسارات ناشی از جنگ، مجازات تمام جنایتکاران جنگی، ضمانت دادن به اینکه اتفاقی که افتاده دیگر تکرار نخواهد شد.

مقامات ارشد دولت روسیه پیش از این در واکنش به این شرط‌های جدید رئیس‌جمهور اوکراین برای آغاز گفت‌وگو را تأکید کرده بودند که چنین شرط‌هایی «قطعا بی‌میلی کی‌یف به گفت‌وگو و بحث را نشان می‌دهند».

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید