صادق ستاری‌فرد سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش، از پایان مهلت صدور احکام ترمیم حقوق معلمان تا پایان امروز خبر داد.

خبر مهم درباره پراخت حقوق‌ معلمان در آذرماه

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که امروز (۱۶ آذرماه) آخرین مهلت صدور احکام ترمیم حقوق و مزایای رتبه «آموزشیار معلم» است.

صادق ستاری‌فرد ضمن اعلام این خبر که آخرین مهلت صدور احکام ترمیم حقوق و مزایای رتبه «آموزشیار معلم»، امروز(۱۶ آذرماه) است، خطاب به مدیران آموزش و پرورش در استان‌ها، تاکید کرد: مسئولیت عدم صدور احکام همکاران فرهنگی، برعهده مدیران آموزش و پرورش مناطق و استان‌ها خواهد بود.

وزارت آموزش و پرورش ماه گذشته و همزمان با اقدام دولت برای ترمیم حقوق کارکنانش، دست به صدور احکام موقت و پایه رتبه‌بندی معلمان در رتبه «آموزشیار معلم» زد و معوقات هشت ماهه رتبه‌بندی را برای فرهنگیان واریز کرد.

پراخت حقوق‌ معلمان در آذرماه ترمیم می‌شود

در همان زمان معاون وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگویی با ایسنا وعده داده بود که احکام صادره برای پراخت حقوق‌ها در آذرماه ترمیم می‌شود. ضمن آنکه جاماندگانی چون معلمان نقل و انتقالی و بازنشستگان نیز احکام جدیدشان را در آذر دریافت می‌کنند.

بنابراظهارات سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش علاوه بر ترمیم احکام، فرایند تعیین رتبه نهایی و قطعی معلمان نیز همزمان دنبال خواهد شد تا معلمان بتوانند متناسب با رتبه‌های نهایی خود دریافتی داشته باشند.

صادق ستاری‌فرد آمارهایی از وضعیت صدور احکام نیز اعلام کرد و گفت: قریب به ۸۰ درصد از مشمولان، مزایای رتبه آموزشیار معلم و حدود ۹۰ درصد از همکاران فرهنگی، مزایای ترمیم حقوق را دریافت کرده‌اند. ترمیم حقوق از اول مهرماه اعمال شد که در ماه‌های بعد نیز ادامه خواهد داشت و شامل ضریب ریالی ۳۰۰۰ امتیاز و افزایش ۱۰۰ درصدی حق اولاد و ۵۰ درصدی عائله مندی است‌.

وی ادامه داد: در خصوص رتبه‌بندی نیز صدور احکام آموزشیار معلم (۴۵ درصد مجموع حق شغل، حق شاغل و فوق‌العاده شغل) برای مشمولین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال شد. وجوه و معوقات از اول فروردین ۱۴۰۱ به مدت هشت ماه پرداخت شده است. با این حال طبق قانون استخدام کشوری و قانون مدیریت خدمات کشوری، برای همکاران تابع صندوق بازنشستگی کشوری، مقرری ماه اول (افزایش حقوق نسبت به ماه قبل) از ترمیم حقوق و رتبه‌بندی کسر شده است و طبیعتا مقرری ماه اول در زمان واریز معوقات ۱۴۰۰ دیگر کسر نخواهد شد.

ستاری‌فرد به موضوع جاماندگان نیز اشاره و عنوان کرد که برای ۲۰ درصد باقی مانده مشمولان رتبه‌بندی ازجمله منتقل‌شدگان درون دستگاهی و بازنشستگان و ۱۰ درصد باقی مانده ترمیم حقوق، احکام صادر و همزمان با حقوق آذرماه به همراه معوقات پرداختی انجام می‌شود. به علاوه درصدد هستیم با هماهنگی سازمان برنامه و بودجه معوقات ۱۴۰۰ نیز پرداخت شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید