۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۸
کد خبر: 55404471

ما در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی بافق به همراه ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

جاهای دیدنی بافق

سلام نو-سرویس گردشگری: شهر بافق یکی از شهرستان های شناخته شده و مشهور استان یزد می باشد که از نظر توریستی، معدنی و ... در جایگاه ویژه ای قرار دارد. شهرستان بافق امروزه به یکی از قطب های معدنی کشور تبدیل شده است و در لیست بزرگترین شوره زار های ایران، در رتبه اول قرار دارد. لازم به ذکر است که شهرستان بافق تنها شهر استان یزد می باشد که نخلستان های پهناور و قابل توجهی در آن وجود دارد. این شهرستان دارای تاریخچه بسیار غنی و قابل توجهی می باشد. به همین دلیل در حال حاضر اماکن دیدنی و تاریخی متعددی در آن وجود دارد. ما در این مقاله به معرفی تعدادی از بهترین جاهای دیدنی بافق به همراه ویژگی های منحصر به فرد هر کدام از آنها خواهیم پرداخت.

معرفی برترین جاهای دیدنی بافق :

امام زاده عبدالله :

امام زاده عبدالله بی شک یکی از مشهور ترین جاهای دیدنی بافق می باشد که علاوه بر جنبه مذهبی، از نظر تاریخی نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. شهرت این امام زاده به زمان حکومت صفویان باز می گردد. زیرا در آن دوره توجه ویژه ای به امام زادگان و مذهب شیعه شد. طبق اشعار حک شده بر روی بقعه این امام زاده، امام زاده عبدالله ابن موسی فرزند امام هفتم شیعیان در این مکان به خاک سپرده شده است. لازم به ذکر است که هیچ مدرک دیگری در زمینه اطلاعات امامزاده دفن شده در این مکان وجود ندارد. مکان این امام زاده دارای معماری بسیار زیبایی می باشد. به طوری که شما می توانید معماری اصیل و کهن ایران را در گنبد و تزئینات بخش های مختلف این امامزاده مشاهده فرمایید. شهرت امام زاده عبدالله در بین توریستان و مردمان بومی منطقه به قدری بالا می باشد که امروزه از آن به عنوان یکی از جاهای دیدنی برتر استان یزد یاد می شود.

باغ تیتو :

باغ تیتو یک باغ بسیار سرسبز در دل کویر مرکزی ایران می باشد که جزو زیبا ترین جاهای دیدنی بافق نیز محسوب می شود. باغ تیتو دارای هزار متر مربع مساحت می باشد و به شکل بسیار زیبایی ساخته شده است. به طوری که این باغ تاریخی امروزه در لیست برترین باغ های تاریخی ایران قرار گرفته است. این باغ سرسبز در دوره حکومت صفویه و در قرن سیزدهم به دستوری حاکم وقت شهر یزد بنا نهاده شده است. سبک معماری این عمارت تاریخی بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. این باغ زیبا دارای سیستم تهویه و آب رسانی بسیار مناسبی می باشد. به همین دلیل در سال های خشک و کم آب استان یزد، این مکان همچنان سرسبز و زیبا می باشد.

جاهای دیدنی بافق

جاهای دیدنی بافق

پارک آهن شهر بافق :

پارک آهن شهر بافق، یکی از مهیج ترین و زیبا ترین جاهای دیدنی بافق می باشد. این پارک سرسبز جزو قدیمی ترین پارک های شهر بافق می باشد که این روز ها مورد توجه توریستان و مردمان ساکن منطقه قرار گرفته است. پارک آهن در سال های اخیر به یکی از تفرجگاه های اصلی اغلب توریستانی که به استان یزد سفر می کنند تبدیل شده است. درون این پارک زیبا شما می توانید امکانات تفریحی و رفاهی متعددی مثل زمین بازی کودکان، آسیاب آبی، دریاچه و برکه، آب نمای موزیکال و ... را مشاهده فرمایید. همچنین این پارک سرسبز دارای درخت های نخل بسیار بلند و استواری می باشد که می توانید از آن به عنوان یک لوکیشن عکاسی بسیار مناسب استفاده نمایید.

جاهای دیدنی بافق

جاهای دیدنی بافق

پارک آبشار :

پارک آبشار بی شک یکی دیگر از برترین جاهای دیدنی بافق می باشد که سالانه توجه بسیاری از توریستان داخلی و خارجی را به خود جلب می کند. پارک آبشار جزو خاص ترین جاذبه های طبیعی شهر بافق می باشد که موارد مشابه آن به ندرت در استان یزد قابل مشاهده می باشند. این پارک توریستی در سال ۱۳۹۰ و با مساحتی معادل ۱۰۰ هکتار بهره برداری شده است. درون این پارک توریستی و زیبا نیز امکانات رفاهی و تفریحی متعددی وجود دارد. از مهم ترین امکانات موجود در این پارک زیبا می توان به مجموعه ای از زمین های ورزشی، زمین های بازی مخصوص کودکان، آلاچیق، وسایل بازی کودکان و بزرگسالان، مسیر کالسکه سواری و ... اشاره کرد. لازم به ذکر است که درون این پارک گونه های مختلف نهال های میوه و ... نیز وجود دارد.

کمپ کویری کاراکال :

کمپ کویری کاراکال یکی دیگر از زیبا ترین جاهای دیدنی بافق می باشد. این کمپ کویری گونه های خاصی از موجودات مانند ۸ گونه خاص از گربه سانان را در خود جای داده است. کمپ کویری کاراکال یکی از بهترین جاذبه های طبیعی استان یزد می باشد که توریستان طرفدار به کویر و شن های گرم، سالانه به آن سفر می کنند. در این کویر زیبا شما می توانید مناظر مهیج قابل توجهی از دریای بی انتهای شن تا تپه های سرخ خاکی را مشاهده فرمایید. به شما توصیه می کنیم در صورت سفر به شهر بافت، حتما به این کمپ کویری مهیج سر بزنید.

در انتها لازم به ذکر است که شهر بافق علاوه بر موارد فوق داراری جاذبه های توریستی تاریخی، طبیعی و تفریحی دیگری نیز می باشد و ما تنها تعدادی از مهم ترین آن ها را به شما معرفی کردیم.

کد خبرنگار: ۲۶
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۰
    2 0
    کاراکال عالیه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید