جاهای دیدنی آستارا در تابستان شامل موارد مختلفی هستند و هر کدام زیبایی ویژه‌ای دارند. در این مطلب به آن‌ها خواهیم پرداخت. همراه ما باشید.

جاهای دیدنی آستارا در تابستان

سلام نو-سرویس گردشگری: از زیباترین شهرهای مرزی که در شمال کشور واقع شده است، می‌توانیم به آستارا اشاره کنیم. آستارا مکان‌های مختلفی دارد که برای بازدید در فصل تابستان پیشنهادهای مناسبی هستند. جاهای دیدنی آستارا در تابستان گزینه‌های متعددی را به خود اختصاص داده‌اند و دارای ویژگی‌های گوناگونی هستند. این مکان‌ها هم‌مرز با انواع کوه‌ها، دریاها و جنگل‌ها هستند؛ از این رو زمانی که تصمیم به بازدید از آن‌ها می‌گیرید، مطمئن باشید چیزهای قشنگی در انتظار شما خواهند بود. اگر از الان برای تابستان خود برنامه‌ریزی کرده‌اید، رفتن به آستارا را در اولویت کارهای خود قرار دهید. این شما و این 6 مکان دیدنی آستارا در تابستان!

با رفتن به تالاب استیل، حرکت درختان را ببینید

اولین و برترین پیشنهادی که می‌توانیم به شما بدهیم، تالاب استیل است. البته این تالاب در 4 کیلومتری آستارا قرار دارد و واقع‌شده در حاشیه جاده است. اهمیت این تالاب از نظر توریستی بسیار بالا است؛ زیرا می‌توانید شاهد انواع چشم‌اندازهای مختلف از کوهستان‌ها، جنگل و همچنین کشتزارها باشید. پرندگان بسیار زیادی از اروپای مرکزی هر ساله به تالاب استیل کوچ می‌کنند. انگار که پرندگان نیز به این مکان ویژه علاقه‌مند هستند. مهم‌ترین نکته قابل‌توجهی که باید بگوییم در ارتباط با حرکت درختان است. حتماً فیلم ارباب حلقه‌ها را مشاهده کرده‌اید که درختان حرکت می‌کنند. البته نترسید. آن‌گونه که تصور می‌کنید، نیست. ریشه درختان توسکا در آب قرار دارد. همین باعث خواهد شد با حرکت آب، درختان نیز به حرکت در بیایند. همین باعث ایجاد منظره تخیلی و شگفت‌انگیز خواهد شد.

مرتفع‌ترین آبشار چهار فصل ایران، لاتون، در انتظار شما است

از دیگر جاهای دیدنی آستارا در تابستان می‌توانیم به آبشار لاتون اشاره کنیم. سرچشمه این آبشار به قله اسپیناس بر می‌گردد. ارتفاع این آبشار به 105 متر می‌رسد؛ به همین دلیل مرتفع‌ترین آبشار ایران به حساب می‌آید. برای اینکه بتوانید از این آبشار دیدن کنید، باید به سمت روستای کوته کومه در لوندویل بروید. منطقه ذکر شده در بین جاذبه‌های توریستی قرار می‌گیرد و مسافران می‌توانند در استراحتگاه‌هایی که برای آن‌ها در نظر گرفته شده‌، اقامت داشته باشند. به صورت کلی این آبشار در 15 کیلومتری جنوب آستارا قرار گرفته است.

جاهای دیدنی آستارا در تابستان

آبشار چهار فصل لاتون

منطقه لوندویل؛ از جاهای دیدنی آستارا در تابستان

لوندویل به پناهگاه حیات وحش شهرت دارد. لوندویل در بین مناطق تالابی جای گرفته است و مساحت آن به 1074 هکتار می‌رسد. در این پناهگاه می‌توانید به مشاهده انواع گونه‌های گیاهی و جانوری بپردازید. هدف از احداث این مکان جلوگیری از نابودی حیات وحش و گونه‌های گیاهی است. البته لازم به ذکر است این منطقه از جنگل‌های هیرکانی باقی مانده است. اگر در تابستان به این منطقه سفر کنید، می‌توانید شاهد سمور، فوک، روباه، گوزن و همچنین انواع مختلف پرندگان باشید.

اگر به دنبال دیدنی خاص هستید، رود آستاراچای را فراموش نکنید

جاهای دیدنی آستارا در تابستان تنها به موارد ذکر شده ختم نمی‌شوند و گزینه‌های دیگری را به خود اختصاص داده‌اند. رود آستاراچای یک نمونه از آن‌ها است. این رود قرار گرفته بین مرز ایران و آذربایجان است. این رود دارای یک سری شاخه فرعی است که سرچشمه آن‌ها از گردنه حیران و همچنین ارتفاعات جنگلی بهارستان است. عمق این رود چندان زیاد نیست و در اطراف آن می‌توانید شاهد انواع مناظر طبیعی باشید. همچنین ماهیگیری کردن یکی از برترین تجربه‌هایی است که می‌توانید با بازدید از این منطقه به دست بیاورید.

جاهای دیدنی آستارا در تابستان

رود آستاراچای

گردنه حیران از دیگر جاهای دیدنی آستارا در تابستان است

بدون شک گردنه حیران ویژه‌ترین جاده ایران است. همان‌طور که از نامش مشخص بوده شما را حیران و متعجب خواهد کرد. به فاصله تونل خروجی اردبیل تا شهر مرزی آستارا، جاده حیران می‌گویند. اگر به یک طرف این جاده نگاه بیندازید، شاهد کوه و در سمت دیگر شاهد دره نه چندان عمیق خواهید بود. این جاده دارای روستایی به همین نام است که هر ساله مسافران زیادی از آن بازدید به عمل می‌آورند.

در اطراف جاده حیران می‌توانید انواع مراتع را مشاهده کنید. این مراتع از چیزهای مختلفی پوشیده شده‌اند که از جمله آن‌ها می‌توانیم به گل و کندوهای عسل اشاره داشته باشیم. در این جاده انواع کوه‌های سر به فلک کشیده را مشاهده خواهید کرد. همچنین دیدن حیوانات کم‌نظیر نیز حس خوبی را به شما القا خواهد کرد. گاهی اوقات مه به حدی زیادی است که درختان بلند جنگل در آن غرق خواهند شد؛ از این رو دیدن این صحنه را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازدید از باغ پرندگان آستارا را در برنامه‌های خود قرار دهید

از دیگر جاهای دیدنی آستارا در تابستان می‌توانیم به باغ پرندگان اشاره داشته باشیم. زمانی که به ورودی جاده آستارا می‌رسید، می‌توانید شاهد این باغ باشید که بیشتر از 300 پرنده از 60 گونه متفاوت در آن وجود دارند. تماشای پرندگان به شما لذت بی‌نهایت را خواهد بخشید. از مهم‌ترین این پرندگان زیبا و البته کمیاب می‌توانیم به مرغ‎های تزئینی، طاووس، کبک، قرقاول، عقاب سر سفید کاکلی، طوطی، بلدرچین، بلبل، مینای سخنگو و... اشاره داشته باشیم.

جاهای دیدنی آستارا در تابستان

باغ پرندگان آستارا

سخن آخر درباره جاهای دیدنی آستارا در تابستان

در این مطلب سعی کردیم به معرفی جاهای دیدنی آستارا در تابستان بپردازیم. بازدید از این مناطق در تابستان به دلیل آب‌وهوای خوبی که وجود دارد، حس ویژه‌ای را به شما خواهد بخشید. حتماً برنامه خود را به نحوی تنظیم کنید که بتوانید از تمامی این جاذبه‌ها بازدید به عمل بیاورید. از آنجایی که سفر شما طبیعت‌گردی است، فراموش نکنید لوازم مورد نیاز خود را تهیه کنید تا هیچ مشکلی در طول سفر برایتان به وجود نیاید.

کد خبرنگار: ۲۶
۲دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حق IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۳
    1 0
    سرتمه حیران را که نگفتی تشریف بیارید در خدمت هستیم لوندویل
  • زهرا .م.م IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۹/۲۴
    0 0
    همشهری عزیز آستارا عشق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید