۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۵
کد خبر: 55404459

فاصله گچسر تا شهرستانک حدود هشت کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود ده دقیقه طی شود.

فاصله گچسر تا شهرستانک

سلام نو-سرویس گردشگری: روایت است که در زمان جنگ جهانی دوم نیروهای متفقین که از شمال کشور وارد ایران شده بودند ناگهان خود را در زیباترین طبیعتی که به عمر خود دیده بودند یافتند. آنها برای جنگ آمده بودند اما خود را مشغول تفرج در یکی از زیباترین جاده های جهان یافتند: جاده چالوس! بسیاری از رستوران های موجود در حاشیه این جاده نیز در همان دوران و برای پذیرایی از نیروهای متفقین با غذا و کباب های ایرانی تاسیس شدند. از جمله رستوران مشهور وینه که اولین رستوران جاده چالوس بود که افتتاح شد.

نشریه و وبگاه معتبر نشنال ژئوگرافی جاده چالوس را به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا انتخاب کرده است. این جاده که با اختلاف بسیار زیادی دیدنی ترین جاده ایران است امروزه نیز حتی با افتتاح اتوبان تهران شمال به عنوان محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال باقی مانده است. جاده ای که هر گوشه ای از آن در بر دارنده یکی از زیبایی های ناب طبیعت است. از آبشارها و چشمه ها گرفته تا کوه ها و جنگل ها. از دریاچه ها و رودخانه ها گرفته تا باغ های سیب و دشت های آویشن. جاده ای که در هر گوشه آن یک روستای بهشتی با سبزی و طراوت تمام قد علم کرده است. در این مطلب قصد داریم به معرفی دو مورد از این روستاها یعنی روستاهای شهرستانک و گچسر و همچنین فاصله گچسر تا شهرستانک بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله گچسر تا شهرستانک چقدر است؟

فاصله گچسر تا شهرستانک حدود هشت کیلومتر است. این دو روستا از جمله روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز هستند. بخش آسارا منطقه ای با بافت روستایی در شمال شهر کرج است که مجموعا از پنجاه و شش روستا و سه دهستان با نام های نسا، آسارا و آدران تشکیل شده است. دهستان نسا کوچک ترین و در عین حال شمالی ترین دهستان در بین این سه دهستان است و مجموعا هفده روستا را در درون خود جای داده است. روستاهای گچسر و شهرستانک نیز از جمله این هفده روستا هستند.

شما می توانید فاصله گچسر تا شهرستانک را با فرض روان بودن ترافیک در زمانی کوتاه و در عرض کمتر از ده دقیقه طی نمایید.

فاصله گچسر تا شهرستانک

کاخ ناصری شهرستانک

جاذبه ها و جاهای دیدنی شهرستانک و گچسر

روستای شهرستانک یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری جاده چالوس است. این روستا روستای ییلاقی محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است. این شاه قاجاری به منظور سپری کردن روزهای تابستانی خود به همراه گروه پرشماری از همراهان و همسران خود راهی این روستا می شده است. به دستور ناصرالدین شاه یک کاخ سلطنتی نیز در حاشیه روستای شهرستانک و توسط معمارباشی معروف عهد قاجار یعنی آقا محمد ابراهیم خان ساخته شده است. این کاخ که با نام کاخ ناصری شناخته می شود امروزه به عنوان مهمترین جاذبه توریستی شهرستانک مورد توجه گردشگران است. کاخ ناصری شهرستانک در درون دره گله گیله قرار گرفته است و مسیر دسترسی به آن می بایست با پای پیاده طی شود. طی نمودن این مسیر کمی طولانی حدود دو ساعت زمان خواهد برد.

دیگر جاذبه گردشگری روستای شهرستانک چشمه گله گیله است که فاصله نزدیکی نیز با کاخ ناصری دارد. این چشمه خنک و گوارا با دارا بودن درخت های انبوه گردو، آلبالو و گیلاس در حاشیه خود از زیبایی چشم نوازی برخوردار است. چشمه گله گیله سرچشمه رودخانه شهرستانک نیز می باشد. از دیگر جاهای دیدنی روستای شهرستانک می توان به تپه شنستون و قلعه دیدبانی دزدبند اشاره کرد. قلعه دزدبند که البته در حال حاضر چیز زیادی نیز از آن باقی نمانده است بر فراز بلندترین قله کوه شهرستانک واقع شده است. این قلعه با استفاده از ملات ساروج و قلوه سنگ ساخته شده است. در حال حاضر تنها سه پایه و یک سقف از این قلعه باقی مانده است.

اما شاید بشود گفت که گل سرسبد دیدنی های روستای شهرستانک درخت سرو اورس کهنسال این روستا می باشد. این درخت که هفده متر ارتفاع و چهارده متر عرض دارد یکی از کهنسال ترین موجودات زنده موجود در ایران است. قدمت سرو اورس شهرستانک به بیش از دو هزار و هشتصد سال پیش باز می گردد. یعنی حتی به قبل از تاسیس امپراتوری هخامنشیان. این درخت زیبا و باشکوه در محدوده نزدیک به دره گله گیله واقع شده است.

اما روستای گچسر نیز خالی از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری نیست. مهمترین جاذبه گردشگری این روستا غار یخ مراد است که با محیط خنک و تا حدودی سرد داخل خود گردشگران زیادی را در فصل های بهار و تابستان به روستای گچسر جذب می کند. نکته قابل توجه در خصوص این غار قندیل های خاص آن هستند. این قندیل ها به جای اینکه از سقف آویزان باشند به شکل ستون های یخی از زمین سر بر آورده اند.

فاصله گچسر تا شهرستانک

باغ لاله های گچسر

از جمله دیگر جاذبه های گردشگری روستای گچسر می توان به چشمه وله اشاره کرد. این چشمه که در جنوب غربی روستا واقع شده است دارای خاصیت درمانی نیز می باشد. آب چشمه وله می تواند در درمان و بهبودی بیماری های مربوط به مجاری تنفسی و همچنین روماتیسم مفید واقع شود. رودخانه گچسر و باغ لاله های این روستا از جمله دیگر جاذبه هایی هستند که می توان از آنها نام برد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید