۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۹
کد خبر: 55404458

فاصله تهران تا شهرستانک حدود صد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض حدود دو ساعت طی شود.

فاصله تهران تا شهرستانک

سلام نو-سرویس گردشگری: روستای شهرستانک که در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس قرار گرفته است یکی از دیدنی ترین روستاهای ایران و از جمله قطب های گردشگری جاده چالوس به شمار می رود. این روستا که ییلاق تابستانی محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است با قرارگیری در ارتفاع دو هزار متری از سطح دریا برخوردار از آب و هوایی به شدت خنک و مطبوع و دلپذیر است. کاخ ناصری که توسط آقا محمد ابراهیم خان، معمارباشی معروف عهد قاجار ساخته شده است، در دره ای نزدیک به این روستا واقع شده است. این کاخ مهمترین جاذبه گردشگری شهرستانک است و این روستا علاوه بر آن از دیدنی های فراوان دیگری نیز برخوردار است. قلعه تاریخی دزدبند، رودخانه شهرستانک، چشمه گله گیله، درخت سرو اورس دو هزار و هشتصد ساله و تپه شنستون از جمله این دیدنی ها و جاذبه ها هستند. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از روستاهای توریستی در فاصله تهران تا شهرستانک بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله تهران تا شهرستانک چقدر است؟

فاصله تهران تا شهرستانک حدود صد کیلومتر است. روستای شهرستانک در واقع یکی از آخرین روستاهایی است که در زیر مجموعه استان البرز قرار می گیرند. این روستا یکی از پنجاه و شش روستای تابعه بخش آسارا در استان البرز است. بخش آسارا منطقه ای با بافت روستایی و نیمه کوهستانی است که از سه دهستان نسا، آسارا و آدران تشکیل شده است. دهستان نسا هفده روستا از این منطقه را در درون خود جای داده است که شهرستانک نیز یکی از آنها و در عین حال توریستی ترین آنهاست.

شما می توانید فاصله تهران تا شهرستانک را با فرض روان بودن ترافیک در عرض حدود دو ساعت طی نمایید.

فاصله تهران تا شهرستانک

روستای شهرستانک

جاهای دیدنی در حد فاصل تهران تا شهرستانک

- روستای وینه: این روستا که در کیلومتر هشتم جاده چالوس واقع شده است یکی از نخستین روستاهای توریستی در فاصله تهران تا شهرستانک است. روستای وینه با قرارگیری در حاشیه رودخانه چالوس طبیعتی خنک و مطبوع را به گردشگران عرضه می کند. در نقطه نقطه این روستا صدای رودخانه خروشان چالوس به گوش می خورد و این صدا وجه ممیزه و ویژگی منحصر بفرد روستای وینه است. اما مهمترین جاذبه گردشگری این روستا رستوران مشهور آن می باشد. رستوران وینه که قدیمی ترین رستوران جاده چالوس است در زمان جنگ جهانی دوم تاسیس شده است. تخت های این باغ رستوران سنتی در کنار رودخانه چالوس قرار گرفته اند و تجربه صرف غذا را برای مشتریان فراموش نشدنی می سازند. قلیان های رستوران وینه نیز از کیفیتی کمیاب برخوردار است و طرفداران پروپاقرصی دارد. این رستوران در روزهای تعطیل و آخر هفته به شدت شلوغ است و تخت های آن تقریبا پر می باشد. بنابراین اگر قصد صرف غذا در وینه را دارید حتما از قبل تخت رزرو کنید.

- روستای سپهسالار: یکی دیگر از روستاهای دیدنی در فاصله تهران تا شهرستانک روستای سپهسالار است. این روستای خوش آب و هوا یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس است و آبشار مشهور آن مقصد بسیاری از مسافران در این جاده است. آبشار سپهسالار که در میان دو صخره قرار گرفته است شاید زیباترین آبشار نیمه شمالی ایران باشد. قرار گرفته در فضایی که تصور بهشت را در ذهن حاضران تداعی می کند. ارتفاع این آبشار حدود ده متر است و محدوده اطراف آن از خنکای بی نظیری برخوردار است. روستای سپهسالار علاوه بر این آبشار جاذبه های دیگری نیز دارد که از آن جمله می توان به مقبره امامزاده ابراهیم اشاره نمود. این مقبره یکی از اماکن مذهبی خاص در ایران است. چرا که در درون یک غار واقع شده است.

فاصله تهران تا شهرستانک

روستای سپهسالار

- روستای ارنگه: روستای ارنگه نیز از دیگر جاهای دیدنی در فاصله تهران تا شهرستانک است. این روستا در کیلومتر هجدهم جاده چالوس و در منطقه آدران واقع شده است. ارنگه قبل از هر چیز با آبشار زیبای خود شناخته می شود. آبشار هفت چشمه که با ارتفاع نود متری خود در زمره مرتفع ترین آبشارهای ایران قرار می گیرد. رودخانه ارنگه، آبشار آدران، دره هفت چشمه و قله سه هزار متری پورا از دیگر جاذبه های طبیعی روستای ارنگه هستند. بازدید از گورستان تاریخی ارنگه نیز می تواند تجربه جالبی برای گردشگران باشد. گورستانی که گفته می شود قدمت آن به چند هزار سال می رسد. در درون بافت مسکونی روستا نیز یک جاذبه دیدنی دیگر در انتظار شماست: قدیمی ترین درخت چنار ایران که در حیاط امامزاده حسین واقع شده است.

- روستای نسا: سرانجام در معرفی روستاهای توریستی در فاصله تهران تا شهرستانک باید از روستای نسا نیز ذکری به میان بیاوریم. روستایی که در ذهن بسیاری از گردشگران با عطر و رایحه بهشتی خود به یاد آورده می شود. نسا روستایی است مملو از باغ های میوه. یکی از مرغوب ترین سیب های ایران در همین روستا کشت می شود. عطر این باغ های میوه همواره در فضای روستای نسا جاری است و کیفیتی ویژه را به این روستا می بخشد. با توجه به اینکه نسا در موقعیت دره ای واقع شده است روستایی به شدت بادخیز نیز می باشد. بادهایی که رایحه بهشتی باغ های سیب را با خود حمل می کنند.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید