۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
کد خبر: 55404455

فاصله شهرستانک تا مرزن آباد حدود شصت و پنج کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض یک ساعت و بیست دقیقه طی شود.

فاصله شهرستانک تا مرزن آباد

سلام نو-سرویس گردشگری: روستای زیبا و توریستی شهرستانک یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس به شمار می رود. ما جاده چالوس را با سرسبزی روح بخش آن و رودخانه ها و آبشارها و کوه های سر به فلک کشیده رشته کوه البرز می شناسیم. و صد البته با روستاهایی که هر کدام مملو از زیبایی های بهشتی اقلیم البرز هستند. در میان معروف ترین این روستاها باید به نام هایی همچون ارنگه، خور، نسا و شهرستانک اشاره کرد. جاده چالوس توسط وبگاه معتبر نشنال ژئوگرافی به عنوان چهارمین جاده زیبای دنیا شناخته شده است. این جاده با اختلاف زیباترین جاده ایران و محبوب ترین محور مواصلاتی تهران به شمال است. بنابراین صرف نظر از مقصدی که دارید، خود این مسیر می تواند مهمترین جذابیت سفر شما باشد. عبوری از دل بهشت با نسیم های خنک و خوشبویی که عطر باغ های سیب و دشت های آویشن را با خود به همراه می آورند.

روستای شهرستانک واقع در کیلومتر چهل و چهارم جاده چالوس روستایی با طبیعت غنی و پوشش گیاهی انبوه و متنوع است. این روستا که یکی از توریستی ترین روستاهای ایران است در هر سه فصل بهار، تابستان و پاییز گردشگران پرشماری را به سمت خود جذب می کند. در این مطلب می خواهیم به معرفی این روستا و همچنین معرفی شماری از جاذبه های گردشگری موجود در فاصله شهرستانک تا مرزن آباد بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله شهرستانک تا مرزن آباد چقدر است؟

فاصله شهرستانک تا مرزن آباد در حدود شصت و پنج کیلومتر است. شهر مرزن آباد در نیمه شمالی جاده چالوس قرار دارد. این شهر که مقصد نهایی بسیاری از مسافران جاده چالوس است در مسیر خود زیبایی های انبوهی را پیش چشم گردشگران قرار می دهد. خود روستای شهرستانک گل سرسبد این زیبایی هاست. روستایی که ییلاق محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است. گفته می شود که ناصرالدین شاه بسیاری از روزهای تابستانی خود را در کاخی که به دستور خودش در شهرستانک ساخته شده بود سپری می کرده است. این کاخ که امروزه با نام کاخ ناصری شناخته می شود مهمترین جاذبه گردشگری شهرستانک نیز محسوب می شود. از دیگر دیدنی های این روستا می توان به تپه شنستون، قلعه تاریخی دزدبند، چشمه گله گیله و رودخانه شهرستانک اشاره کرد. درختان تنومند و تناور گردو، آلبالو، سیب و زردآلو نیز می توانند دیگر جذابیت این روستا برای شما باشند.

شما می توانید فاصله شهرستانک تا مرزن آباد را با فرض روان بودن ترافیک در عرض یک ساعت و بیست دقیقه طی نمایید.

فاصله شهرستانک تا مرزن آباد

پاییز روستای شهرستانک

درباره پاییز هزار رنگ شهرستانک

روستای شهرستانک اگرچه یک روستای ییلاقی و مناسب برای سفرهای تابستانی است؛ اما به هیچ وجه از پاییز شگفت انگیز آن نیز نمی توان گذشت. پاییز شهرستانک به اعتقاد بسیاری از توریست های حرفه ای از زیباترین منظره پاییزی ایران برخوردار است. درختان انبوه روستا در این فصل هر یک به رنگی جداگانه درمی آیند. در پاییز شهرستانک می توانید رنگ های حنایی، عنابی، زرشکی، ارغوانی، شرابی، شفقی، قرمز، آبی، سرخابی، سبز، زرد، بنفش، نارنجی و... را در کنار هم ببینید. پاییز این روستا رنگ هایی که حتی اسمشان را نیز نمی دانید پیش روی شما قرار خواهد داد. شهرستانک یکی از محبوب ترین روستاها در نزد عکاسان حرفه ای و علاقه مندان به عکاسی است. آن هم تنها به سبب همین پاییز هزار رنگ. به ارتفاعات شهرستانک بروید تا به چشم خود این منظره باورنکردنی را در شکوه کامل آن و با لذتی وصف نشدنی تماشا کنید. همچون یک تابلوی نقاشی اثر دست بزرگترین هنرمندان تاریخ. در واقع بزرگترین آنها یعنی خود طبیعت.

جاذبه های گردشگری موجود در فاصله شهرستانک تا مرزن آباد

- پیست اسکی دیزین: مشهورترین پیست اسکی موجود در شمال کشور در فاصله شهرستانک تا مرزن آباد قرار دارد. دیزین یکی از قطب های گردشگری محدوده رشته کوه البرز است که علاقه مندان به تفریحات زمستانی را فوج فوج جذب خود می کند. در این مجموعه تفریحی علاوه بر بیست و سه پیست اسکی و چهار تله کابین امکانات تفریحی پرشمار دیگری نیز برای گردشگران مهیا شده است. از جمله این امکانات می توان به پیست چمن، دو تله سیژ، پیست اسب سواری، هفت تله اسکی بشقابی و چکشی و همینطور زمین تنیس و زمین والیبال اشاره کرد. تابستان های دیزین بسیار خنک و پر نسیم است و زمستان های آن نیز دارای درجه حرارت میانگین منفی بیست درجه سانتی گراد است.

فاصله شهرستانک تا مرزن آباد

پیست اسکی دیزین

غار یخ مراد:

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری در فاصله شهرستانک تا مرزن آباد غار زیبای یخ مراد می باشد. این غار با قندیل های یخی خاص خود شناخته می شود. قندیل هایی که در کمال تعجب از سقف آویزان نیستند بلکه به شکل ستون های کریستالی از زمین سر بر آورده اند. دریاچه های کوچک یخ زده و تالارهای یخی نیز از دیگر زیبایی های موجود در درون غار یخ مراد هستند. این غار در کیلومتر هفتاد جاده چالوس و در نزدیکی دو روستای آزادبر و کهنه ده واقع شده است. بهترین زمان سفر به این غار فصل بهار است که خنکای بی مثالی را نصیب شما خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید