فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس حدود هفتاد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض یک ساعت و سی دقیقه طی شود.

فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس

سلام نو-سرویس گردشگری: روستای شهرستانک روستایی توریستی و خوش آب و هوا در شمال استان البرز است. این روستا که یکی از قطب های گردشگری جاده چالوس به شمار می رود در کیلومتر چهل و چهارم این جاده واقع شده است. شهرستانک یکی از هفده روستای دهستان نسا است که خود یکی از سه دهستان بخش آسارای استان البرز می باشد. در این مطلب قصد داریم به معرفی شماری از جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری در فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس چقدر است؟

فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس در حدود هفتاد کیلومتر است. روستای شهرستانک یکی از شمالی ترین روستاهایی است که در زیر مجموعه استان البرز قرار می گیرند. این روستای خوش آب و هوا ییلاق محبوب ناصرالدین شاه قاجار بوده است و این شاه قاجاری بسیاری از روزهای تابستانی خود را در کاخی در این روستا سپری می کرد. این کاخ که امروزه با نام کاخ ناصری شناخته می شود در حال حاضر به عنوان موزه مورد استفاده قرار می گیرد و مهمترین جاذبه گردشگری روستای شهرستانک نیز محسوب می شود. از جمله دیگر جاذبه ها و جاهای دیدنی این روستا می توان به قلعه دزدبند، تپه شنستون، چشمه گله گیله، رودخانه شهرستانک و درخت سرو اورس دو هزار و هشتصد ساله اشاره کرد. روستای شهرستانک روستایی به شدت سرسبز و پر درخت است. درختان انبوه گردو و سیب و زردآلو و آلبالو و... در هر گوشه این روستا به چشم می خورند. این خصوصیات در کنار هم شهرستانک را به بهشتی در دل جاده چالوس تبدیل کرده اند.

شما می توانید فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس را با فرض روان بودن ترافیک در عرض یک ساعت و سی دقیقه طی نمایید.

فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس

پاییز زیبای شهرستانک

جاذبه های گردشگری موجود در فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس

جاده چالوس مسیری است که از مقصد جذاب تر و تماشایی تر است. در سرتاسر این جاده زیبا کوه و جنگل و رودخانه و چشمه و آبشار قد علم کرده اند. این جاده نه تنها به عنوان یک مسیر برای دسترسی به شهرهای شمالی کشور بلکه خود به عنوان یک مقصد و هدف اصلی برای شروع بسیاری از سفرها مورد توجه گردشگران است. در ادامه قصد داریم به معرفی شماری از روستاهای دیدنی در حد فاصل کرج تا شهرستانک و شرح جاذبه های گردشگری هر کدام از این روستاها بپردازیم.

روستای وینه

روستای وینه یکی از اولین روستاهایی است که در فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس قرار دارند. وینه که در کیلومتر هشتم جاده چالوس واقع شده است پیش از هر چیز با رستوران معروف خود شناخته می شود. رستوران وینه که در زمان جنگ جهانی دوم تاسیس شده است قدیمی ترین رستوران جاده چالوس است. این رستوران با تخت هایی قرار گرفته در کنار رودخانه چالوس یکی از باصفاترین باغ رستوران های کل ایران به شمار می رود. علاوه بر غذاهای این رستوران، قلیان ها و چای های آتشی آن نیز از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. روستای وینه روستایی واقع در حاشیه رودخانه چالوس است. صدای جریان آب این رودخانه متمایزترین کیفیتی است که وینه از آن برخوردار است. هرچند همانطور که گفتیم اصلی ترین جذابیت آن در نزد گردشگران رستوران مشهور وینه می باشد.

روستای ارنگه

یکی دیگر از روستاهایی که در فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس قرار دارند روستای ارنگه می باشد. در اینجا لازم است نکته ای را متذکر شویم. روستای ارنگه بزرگ خود یکی از چندین روستایی است در مجموع با نام منطقه ارنگه شناخته می شوند. دیگر روستاهای جزو این منطقه عبارتند از: خور، ابهرک، سیجان، چاران، سر زیارت، گوراب و جی. بسیاری از گردشگران مجموعه تمام این روستاها را به اشتباه روستای ارنگه می نامند. هرچند با توجه به فاصله نزدیک این روستاها با یکدیگر این اشتباه یک خطای کم اهمیت به شمار می رود.

روستای ارنگه در کیلومتر هجدهم جاده چالوس قرار دارد و مهمترین جاذبه گردشگری آن آبشار معروف هفت چشمه است. این آبشار در نزدیکی سه جاذبه گردشگری دیگر یعنی رودخانه ارنگه، آبشار آدران و دره هفت چشمه قرار دارد. آبشار زیبای هفت چشمه در عین حال با نود متر ارتفاع یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران نیز هست. از جمله دیگر جاهای دیدنی روستای ارنگه می توان به گورستان تاریخی این روستا اشاره کرد. این گورستان با قدمتی چند هزار ساله در قسمت شرقی روستا قرار گرفته است. مقبره امامزاده حسین و درخت چنار کهنسال موجود در حیاط این امامزاده از دیگر دیدنی های ارنگه هستند. درختی که به اعتقاد پژوهشگران قدیمی ترین درخت چنار ایران است. قله پورا با سه هزار متر ارتفاع نیز دیگر جاذبه گردشگری این روستا است.

فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس

روستای ارنگه

روستای نسا

روستای نسا واقع در کیلومتر چهلم جاده چالوس آخرین جاذبه گردشگری موجود در فاصله کرج تا شهرستانک جاده چالوس محسوب می شود. این روستا بیشتر از هر چیز دیگری با باغ های میوه خود شناخته می شود. سیب نسا به عنوان یکی از مرغوب ترین سیب های کشت شده در ایران بخش عمده این باغ ها را در بر می گیرد. مهمترین جذابیت روستای نسا در نزد گردشگران عطر و رایحه همین باغ های میوه است. رایحه ای که همواره در فضای روستا جریان دارد.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید