۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
کد خبر: 55404452

فاصله کرج تا نسا حدود هفتاد کیلومتر است که با فرض روان بودن ترافیک می تواند در عرض یک ساعت و نیم طی شود.

فاصله کرج تا نسا

سلام نو-سرویس گردشگری: روستای نسا واقع در کیلومتر چهلم جاده چالوس یکی از توریستی ترین روستاهای استان البرز محسوب می شود. این روستا با برخورداری از طبیعت بکر و خوش آب و هوا مقصد بسیاری از گردشگرانی است که می خواهند یک سفر کوتاه آخر هفته را در محدوده جاده چالوس به انجام برسانند. در این مطلب سعی خواهیم کرد به معرفی این روستا و همچنین معرفی جاذبه های گردشگری موجود در فاصله کرج تا نسا بپردازیم. با ما همراه باشید.

فاصله کرج تا نسا چقدر است؟

فاصله کرج تا نسا در حدود هفتاد کیلومتر است. روستای نسا از جمله روستاهای دهستان نسا است که یکی از سه دهستان بخش آسارای استان البرز به شمار می رود. این دهستان مجموعا هفده روستا از پنجاه و شش روستای بخش آسارا را در درون خود جای داده است. روستای نسا معروف ترین این روستاها می باشد.

روستای نسا یکی از روستاهای اول جاده چالوس است که فاصله زیادی با شهرهای تهران و کرج ندارد. طی نمودن فاصله کرج تا نسا در صورت روان بودن ترافیک حدود یک ساعت و نیم زمان خواهد برد.

طبیعت نسا

روستای نسا روستایی واقع در دل یک دره است. این موقعیت ویژه باعث شده است تا این روستا منطقه ای به شدت بادخیز باشد. از آنجایی که سرتاسر نسا پر از باغ های میوه است این بادخیز بودن کیفیتی خاص به این روستا می بخشد. زیرا این بادها می توانند به همراه خود عطر دل انگیز درختان میوه را نیز حمل کنند. روستای نسا همچنین در نزدیکی چند کوه بزرگ نیز قرار گرفته است و کوهنوردی یکی از تفریحات محبوب بازدیدکنندگان از این روستا است. نسا پیش از هر چیز با باغ های میوه خود شناخته می شود. سیب نسا یکی از بهترین سیب های ایران محسوب می شود و به جز سیب میوه های دیگری نیز در این روستا کشت می شود. شغل اصلی بیشتر اهالی روستای نسا باغداری است. صرف قدم زدن در کوچه باغ های حاشیه باغات میوه نسا خود می تواند تجربه ای به یاد ماندنی برای هر گردشگری باشد. لازم به ذکر است که در این روستا درختان میوه وحشی بسیاری نیز وجود دارد.

جاذبه های گردشگری در فاصله کرج تا نسا

یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری در فاصله کرج تا نسا روستای سپهسالار می باشد. این روستای معروف در فاصله پانزده کیلومتری با سد کرج قرار دارد. نام این روستا با آبشار معروف آن گره خورده است. گرچه سرتاسر جاده چالوس پر از آبشارهای متعدد و زیباست اما آبشار سپهسالار احتمالا زیباترین آنهاست. این آبشار در فاصله دو کیلومتری با روستا و در میان دو صخره قرار گرفته است. سایه ای که زیر این صخره ها ایجاد می شود محل فرو ریختن آب این آبشار ده متری است. این منطقه با کنار هم قرار گرفتن این ویژگی ها بدل به یکی از بهشتی ترین و خنک ترین مناطق جاده چالوس شده است. رودخانه روستای سپهسالار که در دل روستا قرار گرفته است نیز دیگر جاذبه گردشگری آن به شمار می رود. روستای سپهسالار را با نام امامزاده ابراهیم نیز می شناسند. مقبره این امامزاده که در درون یک غار قرار گرفته است نیز دیگر جاذبه گردشگری روستا و یکی از خاص ترین مقبره های مذهبی در ایران است.

فاصله کرج تا نسا

آبشار سپهسالار

یکی دیگر از جاذبه های توریستی در فاصله کرج تا نسا روستای وینه است. این روستا که در کیلومتر هشتم جاده چالوس واقع شده است قبل از هر چیز با رستوران مشهور خود شناخته می شود. رستوران وینه یکی از پر آوازه ترین رستوران های ایران است و با قرارگیری در کنار رودخانه چالوس از فضایی بسیار دلنشین برخوردار است. تخت های این رستوران که در حاشیه رودخانه قرار گرفته اند تقریبا همیشه پر هستند. به جز غذاهای لذیذ و باکیفیت وینه، قلیان ها و چای های آتشی نیز در این رستوران برای مشتریان سرو می شود که طرفداران پروپاقرصی را نیز دارد. روستای وینه به جر رستوران معروف خود جذابیت های دیگری نیز دارد. این روستا در حاشیه یکی از خروشان ترین بخش های رودخانه چالوس قرار دارد. بنابراین صدای پای آب همواره در این روستا شنیده می شود و کیفیتی ویژه را به آن می بخشد. طبیعت سبز و پر درخت و پوشش گیاهی متنوع نیز دیگر ویژگی وینه می باشد.

فاصله کرج تا نسا

آبشار هفت چشمه

روستای معروف ارنگه دیگر جاذبه گردشگری موجود در فاصله کرج تا وینه است. این روستا در کیلومتر هجدهم جاده چالوس واقع شده است و حدود بیست کیلومتر با روستای نسا فاصله دارد. ارنگه آنقدر جذاب و مملو از زیبایی های طبیعی است که گشت و گذار در آن خود یک روز کامل به طول می انجامد. یکی از مرتفع ترین آبشارهای ایران یعنی آبشار هفت چشمه در نزدیکی همین روستا قرار دارد. این آبشار با نود متر ارتفاع و چندین و چند تاج محبوب ترین جاذبه گردشگری ارنگه است. رودخانه ارنگه، آبشار آدران و دره هفت چشمه نیز دیگر جاذبه های طبیعی این روستا هستند. مقبره امامزاده حسین که در دل روستا قرار دارد نیز می تواند گزینه جذابی برای گردشگران باشد. چرا که قدیمی ترین درخت چنار ایران در حیاط همین امامزاده قرار گرفته است. کوه پورا با حدود سه هزار متر ارتفاع نیز بلندترین کوه ارنگه محسوب می شود.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید