۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۸
کد خبر: 55404450

در این مطلب به معرفی روستای ارنگه و شرح جاذبه های گردشگری و جاهای دیدنی موجود در مسیر روستای ارنگه می پردازیم.

مسیر روستای ارنگه

سلام نو-سرویس گردشگری: اگر در فکر انجام یک سفر کوتاه آخر هفته ای هستید گزینه های زیادی پیش رویتان نخواهد بود. بسیاری از افرادی که ساکن تهران هستند در چنین مواقعی یک راست به سراغ بهترین انتخاب ممکن می روند: جاده چالوس. جاده ای که به عنوان زیباترین جاده ایران و یکی از چهار جاده زیبای دنیا شناخته می شود. جاده ای زینت یافته با کوه ها و جنگل ها و رودخانه ها و دریاچه ها و آبشارها و صد البته روستاهایی به زیبایی بهشت. در این مطلب قصد داریم به معرفی یکی از محبوب ترین روستاهای جاده چالوس یعنی روستای ارنگه و شرح جاذبه های گردشگری موجود در مسیر روستای ارنگه بپردازیم. با ما همراه باشید.

مسیر روستای ارنگه جاده چالوس

مسیر روستای ارنگه از طریق یک جاده فرعی آسفالت در کیلومتر هجدهم جاده چالوس دنبال می شود. روستای ارنگه یکی از روستاهای تابعه بخش آسارا در استان البرز است و در درون منطقه ارنگه واقع شده است. منطقه ارنگه خود شامل چندین روستا است که اسامی آنها به این شرح می باشد: ارنگه بزرگ، جی، سر زیارت، گوراب، ابهرک، خور، چارن و سیجان. همه این روستاها در دهستان آدران واقع شده اند که یکی از سه دهستان بخش آسارا است و مجموعا از هجده روستا تشکیل شده است.

برای دسترسی به ارنگه می بایست پس از مشاهده تابلویی که در سمت راست جاده چالوس، در کیلومتر هجدهم این جاده به چشم می خورد وارد مسیر روستای ارنگه شوید. سپس بعد از طی حدود دو کیلومتر در این جاده فرعی آسفالت با یک دوراهی روبرو خواهید شد. راه سمت راست شما را وارد خود بافت مسکونی روستا خواهد کرد. اما مسیر سمت چپ منتهی به گورستان تاریخی ارنگه و همچنین محدوده آبشار معروف هفت چشمه خواهد شد. هر یک از این دو مسیر به جاذبه های گردشگری مختلفی منتهی می شوند. در ادامه به معرفی کامل این جاذبه های توریستی خواهیم پرداخت.

مسیر روستای ارنگه

روستای ارنگه جاده چالوس

جاذبه ها و جاهای دیدنی

اگر در مسیر روستای ارنگه که در بالا شرح داده شد راه سمت چپ را انتخاب کنید ابتدا به گورستان تاریخی ارنگه خواهید رسید. باستان شناسان قدمت این گورستان را چند هزار سال تخمین می زنند. متاسفانه بسیاری از آثار تاریخی ارزشمند موجود در این گورستان توسط سارقین دزدیده شده است. اما با این وجود هنوز هم سنگ قبرهایی با قدمت های چندصد ساله در این گورستان به چشم می خورند.

پس از پشت سر گذاشتن این گورستان به رودخانه روستای ارنگه خواهید رسید. این رودخانه خروشان خود یکی از جاذبه های روستا است اما با دنبال کردن مسیر حاشیه رودخانه به گل سرسبد جاذبه های گردشگری ارنگه خواهید رسید: آبشار هفت چشمه. آبشاری با نود متر ارتفاع و زیبایی چشم نواز و خنکای روح بخش. فاصله گورستان ارنگه با آبشار هفت چشمه با پای پیاده در حدود نیم ساعت است. کمی پس از این آبشار نیز یک آبشار دیگر در انتظار شما خواهد بود. آبشار آدران با جریان خروشان و وحشی آب در دل صخره های ارنگه. یکی دیگر از جاذبه های گردشگری ارنگه نیز پس از آبشار آدران واقع شده است. این جاذبه که خنک ترین بخش ارنگه نیز محسوب می شود دره هفت چشمه است. دره ای بادخیز و ییلاقی که در فصل تابستان گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

اما اگر در مسیر روستای ارنگه راه سمت راست را انتخاب کنید می توانید وارد بافت مسکونی روستا شوید. در این بخش نیز جاذبه های فراوانی در انتظار شماست. مقبره امامزاده حسین یکی از این جاذبه هاست که قدیمی ترین درخت چنار ایران را نیز در حیاط خود جای داده است. دیگر جاذبه موجود در این ناحیه قله سه هزار متری قبله است که آن را با نام کوه پورا نیز می شناسند. اگر به ورزش آرامبخش کوهنوردی علاقه دارید صعود به این قله می تواند تجربه ای به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند. خصوصا با توجه به منظره زیبایی که از فراز این قله می توان از منطقه ارنگه مشاهده کرد.

مسیر روستای ارنگه

آبشار هفت چشمه در روستای ارنگه

جاذبه های گردشگری در مسیر روستای ارنگه

روستای ارنگه اگرچه در همان ابتدای جاده چالوس واقع شده است اما با این وجود نیز در مسیر دسترسی به این روستا جاذبه های گردشگری زیادی وجود دارد که می تواند توجه مسافران را به خود جلب کند. مهمترین جاذبه گردشگری در مسیر روستای ارنگه رستوران معروف وینه می باشد. این رستوران در درون روستای وینه واقع شده است که خود یکی از روستاهای توریستی جاده چالوس است. روستای وینه در کیلومتر هشتم جاده چالوس و اندکی پس از روستای پورکان قرار گرفته است. این روستا در حاشیه رودخانه خروشان چالوس قرار دارد.

رستوران وینه را با فضای باصفا و دل انگیز آن می شناسند. تخت های این رستوران درست در کنار رودخانه قرار گرفته اند و لذت صرف غذا در چنین محیطی همواره گردشگران زیادی را جذب این رستوران می کند. قلیان ها و چای های آتشی رستوران وینه نیز از شهرت بسیار بالایی برخوردار هستند. این رستوران از پارکینگ اختصاصی نیز برخوردار است و همچنین باید گفت که در روزهای آخر هفته تخت های آن همیشه پر است. بنابراین اگر می خواهید معطل خالی شدن تخت نشوید حتما از قبل در وینه تخت رزرو کنید.

کد خبرنگار: ۲۶
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید