رئیس جمهور سابق آمریکا با عقب‌نشینی از اظهارات اخیر خود، گفته‌هایش درباره «لغو قانون اساسی» آمریکا را تکذیب کرد.

عقب نشینی ترامپ از اظهاراتش درباره «لغو قانون اساسی» آمریکا

به گزارش سلام نو به نقل از مشرق، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا چند روز پس از آنکه خواستار «لغو قانون اساسی» این کشور شده بود، با عقب‌نشینی از اظهارات خود مدعی شد که بنگاه‌های دروغ‌پراکنی، اکاذیب پخش می‌کنند.

ترامپ روز یکشنبه با تکرار ادعاها درباره تئوری توطئه، در شبکه اجتماعی خود موسوم به «Truth Social» نوشت: با این حجم از تقلب در این ابعاد و گستردگی، می‌توان تمام قوانین، مقررات، مواد قانونی و حتی قانون اساسی را لغو کرد. با این حساب، آیا نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ را کنار می‌گذارید و «پیروز محق» را برنده اعلام می‌کنید یا موافق برگزاری انتخابات مجدد هستید؟

پست ترامپ در شبکه مجازی با واکنش‌های تند کاربران و البته شخصیت‌های سیاسی مطرح آمریکا مواجه شد. به‌دنبال سیل واکنش‌های منفی، رئیس جمهور سابق آمریکا با توسل به شبکه اجتماعی خود، ضمن تکذیب تمایلش برای لغو قانون اساسی، نوشت: رسانه‌های دروغ عملا در تلاشند تا مردم آمریکا را متقاعد کنند که من گفته‌ام قصد دارم قانون اساسی را لغو کنم! این به بیان ساده دروغ‌پراکنی و نشر اکاذیب است.

برخی از چهره‌های برجسته حزب جمهوری‌خواه ترامپ را بابت گفته‌هایش مورد انتقاد قرار داده و تعدادی نیز گفته‌اند که اظهارات ترامپ باعث شده که آنها در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، دیگر به او رای ندهند.

ترامپ کمتر از یک ماه پیش به طور رسمی نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا را اعلام کرد. او همچنان پیشتازترین نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات پیش رو محسوب می‌شود. وی که در نخستین دوره ریاست جمهوری‌اش دوبار استیضاح شد، همواره بر ادعای خود مبنی بر وقوع تقلب در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ پافشاری کرده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید