به گفته سردار سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، ما اکنون یکی از قدرت‌های موشکی هستیم.

با ایجاد قدرت‌افزایی ما اکنون یکی از قدرت‌های موشکی هستیم

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس که توانستیم با علم و فناوری دشمن را شکست دهیم؛ همچنان می‌توانیم مانند آن دوران از تجربه عملی به کار گیری علم برای رسیدن به سطح مطلوب اقدام کنیم.

سردار سرلشکر سید یحیی صفوی رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سپهبد قاسم سلیمانی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۵ آذرماه) در همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس گفت: در هشت ماه گذشته خدا این توفیق را به ما داد که یکی از تدابیر مقام معظم رهبری را به صورت علمی و با مشارکت نیروهای مسلح، وزارت خانه و دانشگاه‌ها برپا کنیم.

وی افزود: در مجموع ۹۰۰ مقاله علمی برای این همایش ارسال شد که با فعالیت های دبیر علمی این همایش سردار تقی‌زاده حدود یک سوم مقاله‌ها پذیرفته شد.

رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس شهید سلیمانی با اشاره به مقالات ارسال شده به همایش جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس بیان کرد: امروز هشت نشست تخصصی برگزار خواهیم کرد. در طول این هشت ماه نیز حدود ۷۰ پیش همایش‌های تخصصی برگزار کردیم. امیدواریم بتوانیم تا اندازه‌ای جایگاه علم و فناوری و تاثیر آن در پیروزی‌های دفاع را بررسی کنیم.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات انقلاب اسلامی این است که رهبری آن را یک مرجع جامع الشرایط عهده‌دار بود و آن را مدیریت کرد. نفوذ کلامش آنچنان بود که به جز نیروهای مسلح دو میلیون بسیجی را راهی جبهه کرد.

سرلشکر صفوی با اشاره به نقش علم و فناوری در دفاع مقدس تصریح کرد: در هشت سال دفاع مقدس، نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر بخش‌های تخصصی توانستند با وجود وابستگی‌های دوران پیش از انقلاب در بعد فنی و تکنولوژی و عملیاتی به کار خود ادامه بدهند. همچنین ما در دوران دفاع مقدس جوانی به نام حسن باقری داشتیم که توانسته بود ژنرال‌های بعثی را شکست دهد.

وی با اشاره به رشد و تکامل سپاه پاسداران در دفاع مقدس تاکید کرد: سپاه پاسداران که یک نیروی امنیتی بود، در این دوران هم می‌جنگید و هم سازمان رزم ایجاد کرد و توانست علاوه بر تشکیل نیروهای زمینی، هوایی و دریایی نسبت به آموزش نیروها با ایجاد دانشکده های مختلف اقدام کرد.

با ایجاد قدرت‌افزایی ما اکنون یکی از قدرت‌های موشکی هستیم

فرمانده اسبق کل سپاه پاسداران تاکید کرد: وزارت سپاه نه تنها خمپاره ۱۲۰ و موشک تاو بلکه موشک بالستیک را هم تولید کرد و با ایجاد قدرت‌افزایی ما اکنون یکی از قدرت‌های موشکی هستیم. در طول جنگ تحمیلی این دستاوردها به مرور توسعه یافت و پیشرفت کرد.

سرلشکر صفوی در پایان تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس که توانستیم با علم و فناوری دشمن را شکست دهیم؛ همچنان می‌توانیم مانند آن دوران از تجربه عملی به کار گیری علم برای رسیدن به سطح مطلوب اقدام کنیم.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید