مهدی ولی‌پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، از تداوم آماده‌باش هلال‌احمر برای شرایط جوی خبر داد و گفت: امسال طرح امداد و نجات زودتر از زمستان آغاز شد.

آماده‌باش در ایران ادامه دارد

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که با توجه به پیش‌بینی هواشناسی از تداوم بارندگی‌ها و روند کاهشی ما در نقاط مختلف کشور، امدادگران این سازمان در آماده‌باش کامل هستند.

مهدی ولی‌پور، با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش برف و باران، وقوع کولاک و آبگرفتگی و کاهش دما در بیش از ۲۰ استان کشور گفت:‌ همه ساله سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر طرح ملی امداد و نجات زمستانه را در فصل سرما اجرا می‌کند و امسال نیز با توجه به وضعیت بارش‌ها این طرح را کمی زودتر از اوایل آذرماه اجرا کردیم.

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات هلال احمر در ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی سراسر کشور در آماده‌باش قرار دارند، گفت: بیش از ۱۲ هزار امدادگر و نجات‌گر در سراسر کشور برای ارائه خدمات و امدادرسانی به شهروندان در آماده‌باش قرار دارند. در حال حاضر پنج هزار دستگاه خودروی امدادی و ۲۲ فروند بالگرد امدادی در مجموعه هلال احمر آماده ارائه خدمات در شرایط اضطراری هستند.

افزایش شمار پایگاه‌های امدادونجات هلال احمر در زمستان

ولی‌پور از افزایش شمار پایگاه‌های امدادونجات در ایام زمستان خبر داد و گفت: ما ۶۰۰ پایگاه ثابت در سطح کشور داریم که در تمام ایام سال خدمات ارائه می‌کنند اما در فصل سرما ۵۰ درصد به ظرفیت‌های ما در نقاط کوهستانی و محورهای مواصلاتی حادثه خیز اضافه می‌شود و جمعاً ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آماده‌باش امدادگران از ابتدای هفته جاری در مناطق و استان‌هایی که احتمال بارش برف و باران در آنها وجود داشت، شروع شده بود، گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ در برخی استان‌ها و نیز روند کاهشی دما، آماده‌باش امدادگران ادامه خواهد داشت.

ولی پور با بیان اینکه لازم است مردم نیز یکسری نکات را مورد توجه قرار دهند، گفت: در هنگام بارش برف و باران لازم است از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی پرهیز شود. همچنین حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین در مورد رانندگان نیز اولا که لازم است از تردد غیرضروری پرهیز کنند و اگر مجبور به تردد هستند حتما در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. در محورهای دارای مه‌گرفتگی نیز استفاده از چراغ مه‌شکن و روشن کردن چراغ‌ها حتی در طول روز نیز توصیه می‌شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید