۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۰
کد خبر: 55404243

چشم انداز السالوادور سه منطقه کلی را ارائه می­دهد، یک کمربند ساحلی باریک اقیانوس آرام، یک فلات مرکزی که تقریبا توسط آتشفشان­های فعال احاطه شده است و دشت­های شمالی که توسط دره وسیع رودخانه لمپا تشکیل شده است. بلندترین نقطه آن سرو ال پیتال با ۲۷۳۰ متر ارتفاع است.

السالوادور

سلام نو-سرویس گردشگری: السالوادور کشوری استوایی و کوهستانی در مرکز آمریکای مرکزی، در جنوب با اقیانوس آرام، در غرب با گواتمالا و در شمال با هندوراس هممرز است و با نیکاراگوئه مرزهای دریایی مشترک دارد. این تنها کشور آمریکای مرکزی بدون خط ساحلی کارائیب است.

این کشور با مساحت ۲۱۰۰۰ کیلومتر مربع، کوچکترین کشور آمریکای مرکزی است، تقریبا به اندازه اسلوونی یا کمی کوچکتر از ایالت ماساچوست ایالاتمتحده. چشم انداز السالوادور سه منطقه کلی را ارائه میدهد، یک کمربند ساحلی باریک اقیانوس آرام، یک فلات مرکزی که تقریبا توسط آتشفشانهای فعال احاطه شده است و دشتهای شمالی که توسط دره وسیع رودخانه لمپا تشکیل شده است. بلندترین نقطه آن سرو ال پیتال با ۲۷۳۰ متر ارتفاع است.

در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری این کشور کوچک میپردازیم.

  1. پارک ملی ال بوکرون

السالوادور کجاست؟

با سه قله که در اطراف دهانه آتشفشانی چشمگیر ال بوکرون قرار دارند، دامنه‌های پوشیده از گل‌های وحشی پارک ملی ال بوکرون مکانی خوش‌منظره برای پیاده‌روی ایجاد می‌کند و در کمتر از ۳۰ دقیقه رانندگی از سن سالوادور، انتخابی محبوب برای یک سفر یکروزه از پایتخت است.

برجسته ترین نقطه بازدید از ال بوکرون مناظری است که به سان سالوادور و دریاچه و آتشفشان ایزالکو نگاه می کند و تعدادی از نقاط دیدبانی برای انتخاب وجود دارد. مسیرهای پیاده‌روی به قله‌های ال بوکرون، ال جبالی و ال پیکاچو می‌رسند که بالاترین آن‌ها با ارتفاع ۶۴۳۰ فوت است و همچنین می‌توان به داخل دهانه‌ای به عمق ۱۶۰۰ فوت، با قطر حدود ۵ کیلومتر، پیاده‌روی کرد.

  1. کلیسای ال روزاریو

السالوادور کجاست؟

با قدم زدن از کنار طاق بتنی خاکستری کلیسای ال روزاریو، بهسختی میتوان باور کرد که این ساختمان تیره و تار مکانی برای عبادت است. وقتی از درهای کلیسا عبور کنید با یک دیوار رنگی خیرهکننده روبرو خواهید شد. این کلیسا الهام گرفته شده از هنرمند روبن مارتینز، دیوارهای قوسی با مجسمههای فلزی تزیین شده است و دهها پنجره پلکانی ساخته شده از شیشههای رنگی را نشان میدهد که سالن باز و بدون ستون را با یک کالیدوسکوپ نور پر میکند.

این کلیسا که در سال ۱۹۷۱ ساخته شد، به همان اندازه که نوآورانه بود، بحث برانگیز بود و امروز در بین منحصر بهفردترین و به یاد ماندنیترین مکانهای دیدنی السالوادور باقی مانده است. کلیسای ال روزاریو همچنین بهعنوان محل استراحت خوزه ماتیاس دلگادو یا ”پدر دلگادو“ پدر استقلال آمریکای مرکزی مشهور است.

  1. مکان باستانشناسی جویا د سرن

السالوادور کجاست؟

مکان باستانی جویا د سرن که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است، دهکده کشاورزی مایاهای پیش از کلمبیا است که قدمت آن به سال ۶۰۰ پس از میلاد برمیگردد. این روستای مدفون که در طی فوران آتشفشانی لاگونا کالدرا توسط خاکستر خفه شده بود، در شرایط تقریبا عالی حفظ شد و باعث شد تا نام مستعار ”پمپئی قاره آمریکا“ را بگیرد.

  1. دریاچه کواتپک

السالوادور کجاست؟

دریاچه کواتپکی که در زیر قله‌های آتشفشان‌های سرو ورد، ایزالکو و سانتا آنا قرار دارد و با مزارع شکر و قهوه در حاشیه قرار گرفته است، یکی از جذاب‌ترین جاذبه‌های طبیعی السالوادور است که در قله پارک ملی سرو ورد واقع شده است. این دریاچه با طول تقریبا ۶ کیلومتر، بزرگترین دریاچه کشور است که بیش از ۵۰۰۰۰ سال پیش در دهانه آتشفشان باستانی شکل گرفته و جمعیت رنگارنگی از گربه ماهی، گواپوت و ماهی گورخر را پرورش میدهد.

دریاچه کواتپک یک مقصد تعطیلات آرام هم برای مردم محلی و هم برای مسافران است و دارای محبوب‌ترین فعالیت‌ها از جمله شنا و ورزش‌های آبی، قایقرانی، کایاک‌سواری، اسکی روی آب و غواصی است. نقاط برجسته دیگر عبارتند از چشمههای آبگرم در اطراف لبه آب و جزیره تئوپان که زمانی محل مهم عبادت مایاها بود.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید