شاخص بورس تهران امروز را به گونه‌ای سپری کرد که گویی قصد و یا توان عبور از مقاومت های خود را ندارد و همچنان در صدد اصلاح قیمتی است.

پیش بینی بورس برای فردا سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱

به گزارش سلام نو به نقل از اکوایران، بورس تهران پس از گذشت یک ساعت ابتدایی بازار، با وجود کم بودن ارزش معاملات که این روز ها اهالی بازار به آن خو گرفته اند در مسیر منفی شدن قرار گرفت.

گروه خودرویی دیگر از تب و تاب روزهای پیشین خود افتاد و همچون سایر گروه های دیگر به محدوده صفر تابلویی رضایت داد. اما تک نماد ذوب حال سر خوشی در بازار امروز داشت. نماد ذوب به واسطه خبر برنده شدن در مزایده معدن ققنوس به صف خرید نشست. مدیر عامل این شرکت نیز در این خصوص اعلام کرده است که «با این معدن تا حدود زیادی چالش سنگ آهن مصرفی شرکت مرتفع می‌شود و شرکت از این محل به سودآوری خوبی خواهد رسید.»

تک نمادهای دیگری نیز در بازار بودند که رنگ سبز در صف های خرید به خود گرفته بودند از جمله نمادهای غدشت، فخاس، ثالوند، فمراد و نماد دانا از جمله این نمادها و شرکت‌ها بودند.

در بازار امروز به جز فارس که در تلاش برای مثبت نگه داشتن بازار بود باقی بزرگان بازار سرمایه شاخص را به سمت منفی شدن سوق دادند، بزرگانی چون فولاد ، کگل ، میدکو و نماد بانک ملت (وبملت). اما در بخش تکنیکالی شاخص بورس تهران این گونه برداشت می‌شود که با وجود نوسانات اخیر بازار سرمایه این افت و خیزها چندان چنگی به دل نمی‌زند و بازار باید با یک کندل قوی مسیر صعودی و یا نزولی خود را مشخص کند و این مثبت و منفی شدن‌های بی هدف در بازار راه به جایی نخواهد برد.

شاخص بورس تهران امروز را به گونه‌ای سپری کرد که گویی قصد و یا توان عبور از مقاومت های خود را ندارد و همچنان در صدد اصلاح قیمتی است. اصلاحی که همه اهالی بازار از آن می ترسند. در چنین شرایطی گزارش بانک مرکزی در خصوص تحولات قیمت واحدهای مسکونی معامله شده در شهر تهران منتشر شد که این نرخ ها با رشد ۴۶ درصدی نسبت به سال گذشته همراه شده است اما بورس تهران از این بازدهی‌ها عقب مانده است.

بازدهی شاخص بورس از حوالی نیمه های آذر ماه ۱۴۰۰ تا امروز (نیمه آذر ماه ۱۴۰۱) حوالی ۶ درصد بازدهی مثبت داشته است که این اعداد و ارقام برای دیگر بازار ها کاملاً متفاوت است.

نفت به بازدهی ۲۲ درصدی رسیده است، سکه بیش از ۳۶ درصد بازدهی داشته است و دلار در بازار آزاد رشد ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

از همین رو اهالی بازار از افت بیشتر شاخص هرچند به واسطه ماهیت نوسانی بازار و اصلاحات ایجادی در شاخص، نگران هستند.

نگرانی‌هایی همچون واردات خوردویی که قرار بود به شرکت‌های معرفی شده از سوی وزارت صمت اختصاص یابد اما بیلبوردهای جدید نصب شده در سطح شهر تهران چیز دیگری را نشان می‌دهد. نام اولین شرکتی که از خودروهای وارداتی خود به صورت رسمی رونمایی کرده به عنوان واردکننده مجاز خودرو از سوی وزارت صمت اعلام نشده است، سرعت این شرکت در پیش بردن فرآیند واردات جای سؤال است. همچنین قرار بود است که دیگر در کشور امضای طلایی و رانتی وجود نداشته باشد اما پاداش به هر بازیکن تیم ملی برای واردات یک خودروی خارجی چیز دیگری را نشان می‌دهد.

از همین رو اهالی بازار سرمایه همچنان نگران از صحبت ها و وعده های مسؤولین در خصوص بازار سرمایه هستند و این موارد را مشت نمونه خروار می‌دانند.

هنوز اخبار بودجه‌ای منتشر نشده و اهالی بازار نامه ۸ آذر ماه مرکز نظارت بر صندوق های سرمایه گذاری را فراموش نکرده اند. نامه‌ای که قرار است همواره حداقل ۲۵ درصد از ارزش کل دارایی های صندوق های با درآمد ثابت در اوراق با درآمد ثابت منتشر شده توسط دولت با تضمین سازمان برنامه و بودجه کل کشور سرمایه گذاری شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید