رئیس جمهور روسیه در بحبوحه جنگ این کشور با اوکراین، قانون بودجه جدید این کشور را امضا کرد.

قانون بودجه جدید روسیه تویط پوتین به امضا رسید

به گزارش سللام نو به نقل از مهر، رئیس جمهور روسیه قانون مربوط به بودجه این کشور را به امضا رساند.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز دوشنبه قانون بودجه فدرال این کشور را برای سال ۲۰۲۳ و نیز دوره مالی ۲۰۲۵-۲۰۲۴ امضا کرد.

بنا به نوشته خبرگزاری تاس، سند اصلی قانون بودجه روسیه در وب سایت رسمی اطلاعات حقوقی این کشور منتشر شد.

بر اساس مفاد قانونی که به امضای پوتین رسید، مخارج بودجه ای روسیه در سال ۲۰۲۳ در مجموع به ۲۹ تریلیون روبل (۴۶۵.۷ میلیارد دلار)، در سال ۲۰۲۴ به ۲۹.۴ تریلیون روبل (۴۷۲.۱ میلیارد دلار) و ۲۹.۲ تریلیون روبل (۴۶۸.۹ تریلیون دلار) در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.

در متن قانون جدید بودجه روسیه آمده است که درآمدهای دولت مسکو در سال ۲۰۲۳ به رقم ۲۶.۱ تریلیون روبل (۴۱۹.۱ میلیارد دلار)، ۲۷.۲ تریلیون روبل (۴۳۶.۸ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۴ و ۲۷.۹ تریلیون روبل (۴۴۸ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۵ خواهد رسید.

بنا به قانون جدید بودجه روسیه، رقم کسری بودجه این کشور در سال ۲۰۲۳ معادل ۲ درصد از تولید ناخالص داخلی (یا حدود ۳ تریلیون روبل (۴۹.۳ میلیارد دلار)) پیش بینی شده است که قرار است از طریق وام برای کاهش آن اقدام شود. در عین حال، در قانون بودجه روسیه پیش بینی می شود که کسری بودجه این کشور به تدریج در سال ۲۰۲۵ به ۰.۷ درصد کاهش یابد.

قانون بودجه جدید روسیه در حالی بسته می شود که ارتش این کشور ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید