وزیر دفاع دولت موقت طالبان در سفر به امارات گفت: به نسل جدید خود بفهمانیم که تبعیض را از بین ببرند. تمام اقوام، مردم افغانستان هستند و حق دارند.

وزیر دفاع طالبان: حریم وطن خود را به هر قیمتی حفظ می‌کنیم

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، «ملایعقوب مجاهد» وزیر دفاع دولت موقت طالبان در دیدار با شماری از بازرگانان افغانستانی مقیم امارات بر وحدت و دیگرپذیری در میان اقوام مختلف افغانستان و حضور آن‌ها در بخش‌های سیاسی و اقتصادی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «به نسل جدید خود بفهمانیم که تبعیض را از بین ببرند. تمام اقوام، مردم افغانستان هستند و حق دارند».

وزیر دفاع دولت موقت طالبان در ادامه اطمینان داد که برای افزایش حضور اقوام در ساختار دولتی، تلاش خواهد کرد.

وی همچنین با تأکید بر حفاظت از مرزهای افغانستان اظهارداشت: «در طول مرزها هیچ کسی نمی‌تواند حتی یک متر داخل خاک افغانستان شود و نگاه بدی داشته باشد. حریم وطن خود را به هر قیمتی حفظ می‌کنیم و این وعده و تعهد من است. زندگی و مرگ ما در این وطن است و به اندازه توان، در خدمت افغان‌ها هستیم».

ملایعقوب از حضور کشورهای خارجی در افغانستان به شدت انتقاد کرد و آنان را عامل «بدبختی» و «مشکلات» افغانستان طی پنج دهه اخیر دانست.

وی در ادامه تأکید کرد «وطن خود را خودمان می‌سازیم و به این متعهدیم و قول می‌دهیم که توان خود را برای پیشرفت وطن خود صرف کنیم».

این دومین سفر خارجی ملا یعقوب به عنوان وزیر دفاع دولت طالبان است. ملایعقوب در تیرماه سال ‌جاری به قطر سفر کرده بود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید