نشریه پولیتیکو گزارش داد که احتمالا بودجه پنتاگون برای اوکراین به‌زودی تمام شود و ارسال مهمات جدید به اوکراین با مشکل مواجه خواهد شد.

کاهش قریب‌الوقوع بودجه پنتاگون برای اوکراین

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، نشریه پولیتیکو با استناد بر اسناد داخلی وزارت دفاع و مقامات آگاه به این موضوع گزارش داد، کاهش قریب‌الوقوع بودجه پنتاگون می‌تواند اختلالی در روند کمک‌های نظامی آمریکا به اوکراین ایجاد کند.

هم‌زمان با اینکه جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها در رابطه با تخصیص بودجه بحث و گفت‌وگو می‌کنند، کنگره آمریکا باید تا ۱۶ دسامبر یک لایحه دفاعی یک‌ساله جایگزین را تصویب کند. با این حال،‌ طبق گزارش این نشریه، این لایحه می‌تواند بودجه پنتاگون را ۲۹ میلیارد دلار یا ۳.۷ درصد در مقایسه با آنچه کاخ سفید برای بودجه مالی ۲۰۲۳ درخواست کرده بود، کاهش دهد.

مایکل مک‌کورد، مدیر ارشد مالی پنتاگون روز شنبه اعلام کرد، ایالات متحده مشکلاتی در ارسال مهمات جدید به اوکراین خواهد داشت زیرا بودجه تعیین شده برای کی‌یف تا بهار به اتمام خواهد رسید.

وی در ادامه تاکید کرد: «اوکراین در یک جنگ واقعی است و ما تامین‌کننده شماره یک آن‌ها هستیم... اگر تسلیحات و مهمات آن‌ها تمام شود، درگیر وضعیت بدی خواهند شد.»

طبق گزارش این نشریه، کمبود بودجه پنتاگون نیز می‌تواند ارسال سیستم‌های تسلیحاتی به اوکراین از جمله هویتزر M۷۷۷ را با تاخیر مواجه کند.

این گزارش پس از آن منتشر شد که مقامات پنتاگون به کنگره آمریکا هشدار دادند که کاهش بودجه به دلیل نرخ بالای تورم، برنامه‌های وزارت دفاع آمریکا را مختل خواهد کرد.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید