آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی گفت: روندی دیپلماتیک برای توافق با ایران را دنبال می‌کنیم.

ادعاهای وزیر امور خارجه آمریکا درباره ایران

به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی به بیان ادعاهایی درباره ایران، از جمله در زمینه نقش آن در منطقه، روابط آن با روسیه، موضوع احیای توافق هسته‌ای و اتفاقات اخیر ایران پرداخت.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا در یک سخنرانی در کنفرانس بنیاد جی استریت که متن آن در وبگاه وزارت امور خارجه آمریکا منتشر شده است، با اشاره به روابط آمریکا و رژیم صهیونیستی، ادعاهای پیشین درباره نقش ایران در منطقه را تکرار کرده و گفت: کشورهای ما به طور منظم در رزمایش‌های نظامی، تحقیقات و تولید تسلیحات مشارکت دارند. ما به طور منظم گفت‌وگوهای راهبردی برگزار می‌کنیم. این همکاری ما را قادر می‌سازد که در مقابله با طیفی از تهدیدهای منطقه‌ای که تهدید ناشی از ایران بزرگ‌ترین‌شان است، هماهنگ باشیم.

بلینکن در ادامه با بیان این‌که «رژیم ایران مرتب تهدید می‌کند که اسراییل را از نقشه حذف می‌کند» ادعای خود را این‌گونه ادامه داد: به تامین تسلیحاتی تروریست‌ها و نیروهای نیابتی مانند حزب‌الله و حماس ادامه می‌دهند که آن‌ها هم مانند ایران انگیزه‌شان رد کردن حق موجودیت اسراییل است. در ماه‌های اخیر، کشورهای بیشتری به آن‌چه ما از گرایش ایران به ایجاد خشونت و بی‌ثباتی می‌دانستیم، پی برده‌اند.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید