اشکذر یکی از شهرهای بسیار زیبای ایران است که در دل یزد جای گرفته و زیبای‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های این شهر روستای بُندرآباد اشکذر می‌باشد.

روستای بُندرآباد اشکذر؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

سلام نو - سرویس گردشگری: این روستا در ۳۷ کیلومتری شمال غرب یزد و ۷ کیلومتری جاده یزد - نائین قرار دارد. اهمیت تاریخی این آبادی بیشتر مربوط به شخصیت شیخ تقی‌الدین دادا عارف مشهور قرن هفتم هجری یزد است که در بندرآباد خانقاه و مسجدی ساخته و آنجا را به عنوان مرکزی برای پیروان خود در آورده بود. این عارف نامی در سال ۷۰۰ در بندرآباد در گذشته و در خانقاه خود به خاک سپرده شده، ولی پس از چند روز جسد او را از آنجا به یزد انتقال داده‌اند، اهم آثار تاریخی و دیدنی های این روستا عبارتند از : مسجد بندرآباد که به سبک مساجد قرن هشتم هجری با گنبدی آجری ساده و محرابی با گچبری و منبری با کاشی‌های معرق است. - مسجد جامع روستا که در نزدیک بقعهٔ سلطان محمود شاه قرار دارد.

روستای بُندرآباد اشکذر؛ مقصدی مناسب برای گردشگری

ویژگی‌ها

در این منطقه از اشکذر، می‌توان آثار تاریخی متعددی از جمله زورخانه‌ای با قدمت ۷۰۰ سال و مجموعه‌ باستانی سلطان محمود شاه اشاره کرد که متشکل از خانقاه، حوزه‌ علمیه، مسجد جامع و مکتب‌خانه است. همچنین وجود بارگاه «امامزاده سید میرحسین (ع)» در این روستا، بر اهمیت مذهبی و گردشگری آن افزوده است. اما جالب است بدانید که وجود خانقاه، بقعه و مسجدی قدیمی که به همت «شیح نقی‌الدین دادا»، از عارفان قرن هفتم هجری قمری ساخته شده است، از مهم‌ترین دلایل ارزش تاریخی این روستای قدیمی است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید