یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان یزد می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان موزه مردم شناسی اشکذر می‌باشد که در اشکذر واقع شده است.

معرفی کامل موزه مردم شناسی اشکذر

سلام نو - سرویس گردشگری: یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی اشکذر که در سفر خود به این شهر نباید بازدید از آن را فراموش کنید، موزه مردم‌شناسی است. موزه مردم‌شناسی اشکذر در حمام قاجاری و زیرزمینی این شهر با نام حمام باغستانی برپا شده است. این موزه شامل سه قسمت خورجین‌بافی، کشاورزی و زندگی مردم می‌شود و قطعاتی همچون ابزار و ادوات کشاورزی، خورجین‌بافی، نخریسی، گیوه‌چینی، حلاجی و اندازه‌گیری و همچنین چندین مولاژ مربوط به مشاغل سنتی مانند چرخ‌ریسی، حجامت و دلاکی مجموعه موزه را تشکیل می‌دهند. همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ می‌توانید از موزه مردم‌شناسی اشکذر بازدید کنید.

معرفی کامل موزه مردم شناسی اشکذر

ویژگی‌ها

حمام باغستانی اشکذر مانند اکثر حمام‌ های قدیمی به ‌صورت زیرزمینی طراحی و اجراشده که با مساحتی حدود ۴۵۰ مترمربع و سقف‌ های گنبدی شکل ساخته شده و دارای دو حمام کوچک و بزرگ می باشد. حمام بزرگ (اصلی) معمولا دو روز در هفته مختص مردان بوده و اگر سایر روزهای هفته احتیاج به حمام داشتند از حمام کوچک استفاده می ‌کردند، این برنامه برای زنان برعکس بوده است. مرحوم میزاعلی اکبر دهدوار، مرحوم عباس باقر، حسین رحمانیان، آقا حسین میردهقان ازجمله کسانی بوده اند که در این حمام کار می ‌کردند.حکایت ‌های حمام، صبح زود حمام رفتن تازه دامادها، نوجوانان تازه به تکلیف رسیده وپیرمردها اسباب شوخی و خنده مردمان قدیم اشکذر بوده است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید