۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 55403943

آژانس گردشگری دالاهو که تا کنون صدها گردشگر را به کاپادوکیا برده و آنها را با جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا آشنا کرده است، می‌گوید، همه چیز به سرعت باد بستگی دارد. بسته به سرعت باد، از ۲ تا ۸ مایل را می‌توانید با بالن‌ها سفر کنید و از آن بالا، جاده‌ها، جاذبه‌ها و مردم دیگر را ببینید.

کاپادوکیا شهر بالن‌ها

آسمان کاپادوکیا بیش از ۲۵۰ روز از سال، میزبان بالن‌های رنگارنگی است که بخشی از هویت این شهر را شکل داده‌اند. چرا که تجربه بالن سواری، آن هم بر فراز شهری افسانه‌ای، می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد باشد. اگر شما هم قصد دارید روزی در تور کاپادوکیا شرکت کنید و سوار یکی از همان بالن‌ها شوید، خوب است پیش از سفرتان چند نکته مهم را بدانید. نکته‌هایی که آژانس گردشگری دالاهو، با سال‌ها تجربه در برگزاری انواع تورهای داخلی و خارجی، برایتان آورده است. با دانستن این موضوعات، قطعا سفر هوایی بهتری از سبد بالن، بر بلندای کاپادوکیا، خواهید داشت.

تاریخچه بالن سواری در کاپادوکیا

در سفر به کاپادوکیا دوست دارید سوار بالن‌ها شوید؟ در اینجا به نقل از آژانس گردشگری دالاهو که مجری توانمند و خوشنام تورهای ترکیه است، برایتان از اولین بالنی می‌گوییم که در سال ۱۹۸۰ برای یک پروژه مارکتینگ، به کاپادوکیا آورده شد. در آن سال‌ها، بالن کاپادوکیا معمولا مسافری نداشت و از بدنه آن برای تبلیغات استفاده می‌شد. در سال ۱۹۸۸، مالکوم فوربز که ناشر مجله فوربز بود به شناخته شده بیشتر بالن‌های کاپادوکیا کمک کرد. پس از آن در سال ۱۹۹۱، اولین بالن‌ها که گردشگران هم سوار آنها بودند، در آسمان کاپادوکیا، به پرواز درآمدند. از آن سال تا به امروز، بالن‌ها بخشی از هویت و از جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا هستند.

چرا کاپادوکیا برای بالن سواری عالی است؟

برای بسیاری از مردم دنیا، بالن سواری یک آرزو و هدف است. اما همه جای دنیا نمی‌توان بالن‌ها را به آسمان فرستاد یا به درستی روی زمین فرود آورد. مثلا بسیاری از کشورهای اروپایی، حدود ۶۰ روز در سال را می‌توانند بالن سواری کنند و در دیگر مواقع سال، آب و هوا اجازه این کار را به آنها نمی‌دهد.

اما انگار کاپادوکیا دقیقا برای بالن سواری ساخته شده است. به گفته آژانس گردشگری دالاهو که امسال هم مثل هر سال تور کاپادوکیا را برگزار می‌کند، آسمان این شهر برای بیش از ۲۶۰ روز، برای بالن سواری مناسب است. در زمان اوج حضور گردشگران، بیش از ۱۵۰ بالن، با رنگ‌ها و اندازه‌های مختلف در آسمان کاپادوکیا دیده می‌شوند. آنها به راحتی بالا می‌روند و بعد هم در امنیت، فرود می‌آیند.

کاپادوکیا شهر بالن‌ها

چگونه سوار بالن‌ها شویم؟

بالن سواری، ساده‌تر از هر کاری دیگری در کاپادوکیا است. فقط کافی است در ساعت مقرر از خواب بیدار شوید، صبحانه بخورید، یک لباس گرم بردارید و همراه با تورلیدر خود به سمت محل نشستن بالن‌ها بروید. بالن شما خیلی سریع آماده و بعد، از روی زمین بلند می‌شود. بالن سواری حدود ۱ ساعت طول می‌کشد و در این مدت بر فراز جاذبه‌ها، دره‌ها، دشت‌ها و... حرکت خواهید کرد. پرواز، سفر با بالن و فرود آن، کاملا امن است. ممکن است در طول سفر تکان‌هایی داشته باشید، اما باید بدانید که شرایط تحت کنترل است و می‌توانید با خیال آسوده از سفر هوایی‌تان لذت ببرید. در بالن‌ها، بسته به ابعاد و شرایط سفر، از ۶ تا ۲۰ نفر می‌توانند سوار شوند.

بهترین زمان بالن سواری در کاپادوکیا

اگر می‌خواهید شانس بیشتری برای بالن سواری در تور کاپادوکیا داشته باشید، بهتر است در بهار و تابستان به کاپادوکیا بروید. اما احتمالا در صف‌های طولانی‌تری می‌مانید و هزینه بیشتری هم باید بپردازید. اما اگر در پاییز و زمستان به کاپادوکیا سفر کنید، می‌توانید خیلی راحت‌تر سوار بالن‌ها شوید و بلیط‌های ارزان‌تری هم پیدا می‌کنید. از دیگر مزایای بالن سواری در زمستان، می‌توان به شانس بیشتر، برای دیدن حیات وحش اشاره کرد. همچنین در زمستان و پاییز، هوا گاهی آنقدر تمیز می‌شود که تا ۱۰۰ کیلومتر آن طرف‌تر را هم می‌بینید. اگر نگران هستید که در هوای سرد بالن‌ها پرواز می‌کنند یا نه، به نقل از آژانس گردشگری دالاهو که تا کنون ده‌ها تور کاپادوکیا برگزار کرده است، باید بگوییم که در هوای سرد هم می‌توانید سوار بالن شوید. چرا که بالن‌ها از هوای گرم پر می‌شوند و این هوا، از هوای سرد سبک‌تر است. در نتیجه بالن‌ها می‌توانند پرواز کنند. تنها در صورتی که هوا خیلی سرد شود و مخزن سوخت بالن‌ها یخ بزند، امکان بالن سواری وجود ندارد.

هزینه بالن سواری در کاپادوکیا

در تور کاپادوکیا تفریحات بسیاری وجود دارد که در راس آنها، از نظر هیجان و هزینه، بالن سواری است. هزینه بالن سواری در کاپادوکیا با تغییر فصل، تعداد توریست‌ها و حتی روز و ساعت، تغییر می‌کند. به همین دلیل بازه قیمتی بالن سواری در تور کاپادوکیا، بسیار متنوع است. اما اگر بخواهیم یک تخمین به شما بگوییم، از حدود ۹۰ دلار تا ۲۵۰ دلار، هزینه بالن سواری برای هر نفر است.

کاپادوکیا شهر بالن‌ها

بالن‌ها تا کجا می‌روند؟

آژانس گردشگری دالاهو که تا کنون صدها گردشگر را به کاپادوکیا برده و آنها را با جاذبه‌های گردشگری کاپادوکیا آشنا کرده است، می‌گوید، همه چیز به سرعت باد بستگی دارد. بسته به سرعت باد، از ۲ تا ۸ مایل را می‌توانید با بالن‌ها سفر کنید و از آن بالا، جاده‌ها، جاذبه‌ها و مردم دیگر را ببینید.

در تور کاپادوکیا که هر سال توسط آژانس گردشگری دالاهو برگزار می‌شود، می‌توانید از جاذبه‌ها و شگفتی‌های متعددی دیدن کنید. بالن سواری هم یکی از آنهاست. فرصتی که شاید در طول زندگی زیاد پیش نیاید و خاطراتی به یادماندنی را برایتان به جا بگذارد. آنچه که بالن‌های کاپادوکیا را خاص کرده، تعدد، تنوع و البته مسیر پرواز آنهاست. چیزی که شاید در دیگر سفرها مانند تور ویتنام یا تور قونیه پیدایش نکنید و اگر آن‌را از دست بدهید، حسابی پشیمان شوید. پس پیشنهاد می‌کنیم، در تور کاپادوکیا دالاهو بر فراز آسمان آبی و درخشان یکی از افسانه‌ای‌ترین شهرهای دنیا، به طبیعت، تاریخ و فرهنگ‌های ناشناخته، سفر کنید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید