از موارد حائز اهمیت دیگر که باید به آن توجه کرد، شارژ کپسول آتش نشانی میباشد. برای اطلاع از اینکه چه زمانی باید کپسول خود را شارژ کنید چند روش وجود دارد.

نکاتی که باید در هنگام خرید کپسول آتش نشانی برای کارخانه باید به آن توجه کنید

خسارات ناشی از آتش سوزی به جان و مال افراد باعث شده است که اهمیت مقابله با آتش سوزی برای افراد به یک امر واجب و اجتناب ناپذیر تبدیل شود. به همین جهت خرید کپسول آتش نشانی متناسب با محیط یکی از ارکان مهم در جلوگیری از گسترش آتش خواهد بود، به شما کمک خواهد کرد تا آتش را کمی کنترل کرده تا نیروی آتش نشانی به محل رسیده و عملیات اطفای حریق را انجام دهند. مهم ترین و اصلی ترین خدمات آتش نشانی اطفای حریق میباشد. در ادامه به بررسی کپسول های آتش نشانی مناسب برای کارخانجات میپردازیم

الزمات نصب کپسول آتش نشانی

قبل از بررسی کپسول آتش نشانی مناسب برای کارخانه باید یکسری قواعد کلی مربوط به نصب کپسول آتش نشانی را بررسی می کنیم، مساحت انبار و حجم موادی که در کارخانه ها انبار شده است و همچنین دستگاه هایی که احتمال دارند سوخته شوند در انتخاب تعداد کپسول آتش نشانی اهمیت ویژه‌ای دارد. بر اساس ضوابط ملاک سامانه های اطفای حریق سازمان آتش نشانی، کارخانه ها و یا ساختمان های صنعتی جزء دسته‌ی پرخطر به شمار می‎‌آیند و در فواصل طوسی ۹ متر یک کپسول آتش نشانی ۶ کیلویی باید نصب گردد.

همچنین در مورد نحوه نصب و ارتفاع استاندارد نیز نکات مهمی وجود دارد که باید رعایت شود. به همین جهت تاکید میشود از نصب غیر اصولی کپسول ها به دیوار جلوگیری شود تا در زمان بروز حادثه به صورت راحت و آسان قابل جدا کردن باشد.

کپسول آتش نشانی co۲

در بیشتر کارخانه ها، دستگاه و لوازم الکتریکی مانند دستگاه های بسته بندی و .... وجود دارد و آتش سوزی بر اثر اتصالات الکتریکی همواره موجب خسارات جبران ناپذیر میشوند و به همین دلیل خرید کپسول آتش نشانی co۲ ، در کارخانه ها امری مهم ضروری است. توجه داشته باشید قبل از خرید هر نوع کپسول آتش نشانی با متخصصین در این زمینه مشورت کنید تا مناسب ترین کپسول آتش نشانی را خریداری کنید.

نکاتی که باید در هنگام خرید کپسول آتش نشانی برای کارخانه باید به آن توجه کنید

کپسول آتش نشانی پودر و گاز

قطعا شاخه کاری هر کارخانه ای برای انتخاب درست کپسول آتش نشانی امری حائز اهمیت می باشد، مایعات قابل اشتعال نفتی بر سرعت شعله ور خواهند شد و در صورت بروز حادثه آتش سوزی در انبارهایی نفتی آتش سوزی به سرعت گسترش خواهد یافت به منظور کنترل خطرات مواد نفتی در انبارها کپسول آتش نشانی پودر و گاز از مناسب ترین گزینه هاست.  پودر خشک آتش نشانی با ایجاد پوشش بر روی مواد نفتی درحال اشتعال ، اکسیژن را از مثلث حریق حذف کرده و موجب کنترل آتش سوزی میگردد . برخلاف خاموش کننده های CO۲ دی اکسید کربن ، کپسول آتش نشانی پودر و گاز پس از اطفا حریق آلودگی قابل توجهی از خود در محل برجای خواهد گذاشت .

کپسول آتش نشانی فوم وگاز

اگر کارخانه  شما مرتبط با محصولات گازوئیلی می باشد این کپسول آتش نشانی برای شما مناسب میباشد. کپسول آتش نشانی فوم و گاز معمولا برای آتش هایی که از طریق مایعات به وجود می آیند استفاده میشود در این وضعیت فوم و گاز مانع رسیدن اکسیژن به آتش میشود. کپسول آتش نشانی فوم و گاز نسبت به سایر کپسول ها کاربرد کمتری دارد اما با توجه به هزینه، مناسب ترین کپسول آتش نشانی برای مواد سوختنی مایع به کار میرود

کپسول آتش نشانی آب و گاز

کپسول آتش نشانی آب و گاز از جمله خاموش کننده های پر کاربرد در ایمنی منازل و محیط کار هستند . از این نوع خاموش کننده جهت خاموش کردن مشتقات چوب و کاغذ استفاده می شود.این نوع خاموش کننده شامل یک کپسول محتوی آب می باشد که عامل خارج کننده آن که گاز نیتروژن است با فشار به درون کپسول تزریق می شود .

در آتش سوزی جامدات این خاموش کننده بهترین نوع می باشد . چون یک جز این کپسول گاز است ، پس این کپسول از هر نظر شبیه کپسول آتش نشانی پودر و گاز است . تنها تفاوتی که آن را متمایز می سازد آن است که اگر این کپسول را تکان دهید بتوانید صدای آب را از داخل آن بشنوید .این نوع خاموش‌کننده همانند خاموش‌کننده آب تحت فشار می‌باشد ، یعنی محتوی سیلندر آب یا محلول ضد یخ است و آن خالی می‌باشد. به‌طور کلی در هر دو نوع خاموش‌ کننده جهت جلوگیری از زنگ زدگی داخل سیلندر را با لایه‌ای نازک از پلاستیک  یا ماده ضد زنگ می‌پوشانند.

نکاتی که باید در هنگام خرید کپسول آتش نشانی برای کارخانه باید به آن توجه کنید

شارژ کپسول آتش نشانی

 از موارد حائز اهمیت دیگر که باید به آن توجه کرد، شارژ کپسول آتش نشانی میباشد. برای اطلاع از اینکه چه زمانی باید کپسول خود را شارژ کنید چند روش وجود دارد. روش اول خواندن دستور العمل روی خود کپسول آتش نشانی میباشد روش دوم اگر کپسول خود را از مراکز معتبری مانند ناجی خرید باشید میتوانید با کارشناسان تماس گرفته تا شما را به بهترین نحوه راهنمایی کنند. اگر از کپسول آتش نشانی خود استفاده کرده‌اید باید آن را شارژ کنید. به طور کل هر یکسال یک بار کپسول ها احتیاج به شارژ دارند. شارژ کپسول را باید بسیار جدی بگیرید تا در هنگام بروز حادثه دچار خسارات جبران ناپذیری نشوید.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید