تهران یکی از استان‌های زیبای ایران است که به واسطه زیبایی‌هایش گردشگران را حیرت‌زده کرده است. یکی از زیبایی‌های وصف‌نشدنی این استان برج میلاد می‌باشد.

برج میلاد تهران؛ با ارتفاع ۴۳۵ متر

سلام نو-سرویس گردشگری:برج میلاد تهران از جاهای دیدنی تهران و ششمین برج مرتفع مخابراتی در جهان است. امروزه برج میلاد را با عنوان نماد شهر تهران و قطب گردشگری پایتخت می‌شناسند. مجموعه برج میلاد تهران بخش‌های مختلف اداری، تجاری و گردشگری را شامل می‌شود؛ اما در حال حاضر، این مجموعه به‌دلیل ارائه خدمات و امکانات گسترده تفریحی، بین ساکنان شهر بسیار محبوب است. گرچه استفاده از قسمت‌های اصلی در نقاط مرتفع برج هزینه دارد، استفاده از بخش‌های پایین برج و محوطه مجموعه برج میلاد برای عموم مردم رایگان ست.در طول سال‌های اخیر بخش‌های جدیدی نیز به برج میلاد تهران اضافه شده‌اند و در ادامه روند ساخت مجموعه برج میلاد در فاز دوم آن، بهره‌برداری از سازه‌های جدید و گسترده‌تر نیز پیش‌بینی می‌شود. در این مقاله کجارو اطلاعات جامعی درباره مجموعه برج میلاد تهران و به‌خصوص سازه برج میلاد در اختیارتان می‌گذاریم.

برج میلاد تهران؛ با ارتفاع ۴۳۵ متر

معرفی برج میلاد

برج میلاد تهران بلندترین سازه شهر تهران، سومین برج بلند خاورمیانه و ششمین برج مرتفع مخابراتی جهان است. امروزه مجموعه برج میلاد تهران کاربری گسترده‌ای در حوزه مخابرات و گردشگری دارد. در حال حاضر برج میلاد تهران را با عنوان نماد شهر تهران در جهان می‌شناسند.اولین بار در سال ۱۳۷۲ به‌دلیل مشکلات زیرساختی در شبکه مخابراتی کشور، تصمیم به پایه‌گذاری برج مخابراتی با امکانات پیشرفته و قابل قبول در جهت تسریع ارتباط‌های بی‌سیم گرفته شد. به این منظور، مهندسان برجسته ایرانی مطالعه و برنامه‌ریزی روی این پروژه را آغاز کردند و در نهایت در سال ۱۳۷۶ کلنگ برج میلاد در سالروز ولادت امام خمینی بر زمین خورد. دلیل نام‌گذاری برج میلاد به این نام نیز همین است؛ البته در ابتدا نام «برج یادمان» برای این سازه در نظر گرفته شده بود.در حال حاضر برج میلاد تهران در زمینه ارتباطات، کاربری گسترده‌ای در تسهیل ارتباط بی‌سیم در سطح شهر تهران، بهینه سازی و گسترش پوشش فرکانس‌های رادیویی وتلویزیونی و ایجاد زیر ساخت مطلوب برای تلویزیون‌های دیجیتال دارد. همچنین خدمات مختلف در حوزه گردشگری و هواشناسی نیز از دیگر کاربری‌های مجموعه برج میلاد است. اجرای طرح عملیاتی ساخت برج میلاد بر عهده شرکت یادمان سازه و زیر نظر دکتر رضا حافظی، استاد دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه شهید بهشتی بوده است. در حال حاضر مجموعه برج میلاد تنها شامل سازه برج نیست و منطقه وسیعی از محوطه اطراف برج میلاد را نیز شامل می‌شود که علاوه بر تاسیسات مخابراتی، مراکز تجاری، رستوران‌ها، خدمات پذیرایی، مرکز همایش‌ها، موزه‌ها و خدمات گردشگری و تفریحی دیگر نیز، این مجموعه را تشکیل می‌دهند. فاز دوم مجموعه برج میلاد شامل مرکز خرید، برج هتل و برج اداری است که بهره‌برداری از آن در آینده پیش‌بینی می‌شود.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید