مازیار غلامی مدیر کل هواشناسی استان تهران از کاهش ۸ درجه‌ای دمای هوای پایتخت و ایجاد یخبندان در مناطق شمال شرق تهران خبرداد.

هشدار به شهروندان تهرانی | سرما و کولاک در راه تهران
به گزارش سلام نو، مازیار غلامی مدیر کل هواشناسی استان تهران اظهار کرد: وضعیت جوی استان با توجه به مدل‌های پیش‌بینی هواشناسی از امروز تا دوشنبه با گذر سامانه بارشی، آسمان نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعات همراه بارش پراکنده باران و وزش باد خواهد بود.

وی از کاهش ۵ تا ۸ درجه‌ای دما و اعلام هشدار سطح زرد خبرداد و افزود: باتوجه به نفوذ پرفشار و جریان هوای سرد از نوار شمالی استان، کاهش محسوس دما و یخبندان و خسارت به صنعت کشاورزی و احتمال یخ زدگی لوله‌ها و مخازن آب در مناطق شمالی انتظار می‌رود.

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: رعایت مصرف بهینه انرژی و پیشگیری از اتلاف در ساختمان‌های مسکونی و اداری توجه شده و از یخ‌زدگی لوله‌ها و مخازن آب پیشگیری شود و ضدیخ در خودروها مورد استفاده قرار گیرد.

غلامی خاطر نشان کرد: استقرار و ماندگاری هوای سرد تا اواسط هفته در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه دمای هوای تهران برای روزهای یکشنبه ۸ درجه، دوشنبه ۵ درجه و سه‌شنبه ۷ درجه سانتیگراد بالای صفر پیش‌بینی شده است.

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: طی این مدت در ارتفاعات مه و بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و توصیه می‌شود در سفرهای برون شهری احتیاط کرده و تجهیزات زمستانی همراه داشته و از کوهنوردی پرهیز شود.

غلامی ادامه داد: لازم است راهداری آمادگی در گردنه‌های برف‌گیر و جاده‌های کوهستانی داشته و کانال‌ها لایروبی و سازمان‌های مربوطه آماده بوده و در عبور از حاشیه مسیل‌ها احتیاط شود.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید