یکی دیگر از استان‌های بسیار زیبای ایران استان خراسان جنوبی می‌باشد که جاذبه‌های بسیاری را در خود جای داده است. یکی از زیبایی‌های بی‌نظیر این استان قلعه تاریخی مسک می‌باشد.

مسک؛ قلعه‌ای تاریخی در دل درمیان

سلام نو - سرویس گردشگری: قلعه تاریخی مسک در شهرستان درمیان، در روستای مسک واقع شده است. این بنا از پلان های چهارضلعی تشکیل شده و همچنین شامل ۹ برج و یک دروازه ورودی می باشد. معماری بکار رفته در ساخت این قلعه نیز گویای قدمت بسیار بالای آن بوده که متعلق به دوره صفوی است. در اطراف دروازه ورودی قلعه که در ضلع جنوبی آن بنا شده، تعداد ۲ برج استوانه ای شکل وجود دارد. این قلعه تاریخی با گذشت زمان دستخوش تغییرات زیست محیطی شده، ولی هنوز زیبایی آثارش پابرجاست. آثاری چون طاق ها، درگاه ها، بخاری های دیواری، اتاق ها و دالان ها که هنوز تا حدودی قابل تشخیص است.

مسک؛ قلعه‌ای تاریخی در دل درمیان

جاذبه‌های منطقه

روستای مسک دارای اماکن سیاحتی و زیارتی زیبایی از قبیل قلعه باستانی، قلعه کوه، قبرستان گبرها، قبرستان مسلمانان، حمام تاریخی، مسجد جامع، مسجد میرو، ۲ سنگ نگاره تاریخی (از جمله سنگ نگارهٔ معروف فتح قهستان توسط شاه علی)، قنات تاریخی، ۹ آسیاب، دره و بوستان ‌هایی آباد و زیباست که پذیرای هموطنان است.

کد خبرنگار: ۲۵
۰دیدگاه شما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید