ترجمه رسمی کاخ با چندین سال تجربه و بهره‌مندی از گروه مترجمین متخصص و حرفه‌ای در زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، ترکی، چینی و ژاپنی در حال فعالیت است.

بورس تحصیل در بولونیا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ + مدارک و فرم‌های مربوطه

تحصیل در بولونیا چه مدارکی نیاز دارد؟ شرایط دریافت بورس ایتالیا چیست؟ آیا می‌توان بورسیه تحصیل در ایتالیا را دریافت کرد؟ چه فرم‌هایی را باید برای این کار ترجمه کنید؟ ایتالیا یکی از کشورهای اروپایی بوده که با دانشگاه‌های بین‌المللی و معتبر خود، مقصد عالی برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی است. تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی می‌تواند، پرهزینه باشد، در این مواقع استفاده از بورسیه تحصیلی برای کاهش هزینه‌های دانشگاهی بهترین گزینه است.

اما این کار نیاز به ارائه مدارک و فرم‌های درخواست از سوی دانشجو دارد که تکمیل و ترجمه تمامی آن‌ها ضروری است. در این مقاله از ترجمه رسمی کاخ، با بورس تحصیل در بولونیا آشنا می‌شوید. همچنین با ما همراه باشید تا مدارک موردنیاز را بررسی کنیم. درصورتی‌که به فکر تحصیل در یکی از معتبرترین دانشگاه‌های کشور ایتالیا هستید، مطالعه این مقاله برای شما سودمند خواهد بود.

بورس تحصیل در بولونیا چیست؟

بورس تحصیل در دانشگاه بولونیا، یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است. در این بورسیه، پوشش کامل شهریه، کمک‌هزینه سالانه ۱۱۰۰۰ یورو، هزینه مسکن و کمک‌هزینه ماهانه برای کل مدت تحصیل در دو مقطع دانشگاهی در نظر گرفته شده است.

معمولا بورس در بولونیا که توسط مؤسسات آموزشی و دانشگاهی به دانشجویان اعطا می‌شوند، انواع مختلفی هم دارند. بورسیه دانشگاه بولونیا نیز به دو دسته کلی تقسیم می‌شود و دانشجویان می‌توانند برای هر کدام که مشتاق هستند، درخواست دهند.

Unibo Action ۱: بورسیه درجه اول یا تک دوره، مخصوص دانشجویان مقطع کارشناسی است.

Unibo Action ۲: دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را دارند، می‌توانند از این بورسیه استفاده کنند که با نام بورسیه دوره دوم شناخته می‌شود.

در نظر داشته باشید، این کمک هزینه تحصیلی به مدت یک یا دو سال و در سه قسط در ماه‌های اکتبر، مارس و جولای در اختیار دانشجویان قرار می‌گیرند.

بورس تحصیل در بولونیا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ + مدارک و فرم‌های مربوطه

آزمون‌های ورودی برای دریافت بورس تحصیل در بولونیا کدام است؟

برای گرفته بورسیه نوع اول (Unibo Action ۱) در مقطع کارشناسی، باید در آزمون SAT یا TOLC به زبان انگلیسی شرکت کنید. دانشجویان در این حالت از پرداخت شهریه معاف بوده و به‌صورت کاملا رایگان در دانشگاه تحصیل می‌کنند. همچنین کمک‌هزینه ۸ هزار یورویی در بازه زمانی مختلف به دانشجویان پرداخت می‌شود تا هزینه‌های خود را تأمین کنند.

برای دریافت نوع دوم بورسیه دانشگاه بولونیا (Unibo Action ۲) در مقطع کارشناسی ارشد، باید در آزمون GRE به زبان انگلیسی یا ایتالیایی شرکت کنید. در این بورسیه کمک‌هزینه تحصیلی ۱۱ هزار یورویی به دانشجویان پرداخت می‌شود.

مدارک موردنیاز برای پذیرش و تحصیل در بولونیا کدام است؟

تمامی مدارک ارائه شده توسط متقاضیان باید ترجمه رسمی ایتالیایی یا انگلیسی شود. در صورت نقص در مدارک موردنیاز یا تکمیل نادرست درخواست‌ها، امکان عدم‌پذیرش شما در دانشگاه بولونیا وجود دارد. در ادامه لیست فرم‌های موردنیاز را قرار می‌دهیم. برای اطلاع دقیق از مدارک و شرایط ارائه آن‌ها با کارشناسان باتجربه ما تماس بگیرید.

  • کپی از گذرنامه معتبر با اعتبار ۲ سال
  • کپی و ترجمه رسمی مدارک تحصیلی سال‌های قبل
  • دریافت اجازه اسکان برای تحصیل توسط سفارت ایتالیا
  • عکس گذرنامه‌ای معتبر
  • سوابق کامل تحصیلی
  • سوابق شغلی
  • لیست دروس با ریز نمرات مقطع قبلی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی و تعیین هدف شما از تحصیل در دانشگاه بولونیا
  • مدرک معتبر زبان
  • توصیه‌نامه از استادان قبلی دانشگاه برای مقطع کارشناسی ارشد
  • ترجمه ویزای تحصیلی به زبان ایتالیایی

بورس تحصیل در بولونیا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ + مدارک و فرم‌های مربوطه

مدارک و فرم‌های موردنیاز برای دریافت بورس در بولونیا کدام است؟

دولت ایتالیا برای دانشجویان خارجی باهدف تقویت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های علمی، فناوری، فرهنگی و هنری و ترویج زبان و فرهنگ ایتالیایی بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهد. این بورسیه‌ها در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه شده یا ممکن است برای اقامت تحقیقاتی یا زبانی در یک مؤسسه دولتی یا قانونی ایتالیایی، اعطا شود.

اگر قصد دریافت بورس تحصیل در بولونیا را دارید، باید شرایط زیر را داشته باشید و اظهارنامه‌ای از وضعیت مالی و شغلی خود در سال‌های گذشته با ترجمه ایتالیایی را برای سفارت این کشور ارسال کنید.

  • موفقیت در آزمون‌های SAT و TOLC برای مقطع کارشناسی
  • موفقیت در آزمون GRE برای مقطع کارشناسی ارشد
  • مدرک تحصیلی معتبر دیپلم
  • شرط سنی زیر ۳۰ سال
  • گواهی زبان انگلیسی یا ایتالیایی
  • ترجمه معتبر و ارسال درخواست دریافت بورسیه در زمان مشخص

بورس تحصیل در بولونیا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ + مدارک و فرم‌های مربوطه

مدارک موردنیاز دریافت بورسیه جهان سوم ایتالیا برای تحصیل در بولونیا چیست؟

این بورسیه تحصیلی (DSU) یکی از بهترین روش‌های تحصیل رایگان برای دانشجویان ایرانی در دانشگاه‌های ایتالیا است. اگر سطح درآمد خانواده دانشجویان این کشورها، سالیانه کمتر از ده‌هزار یورو باشد، می‌توانند از این کمک‌هزینه برای بورس میلان یا بولونیا استفاده کنند. در ادامه به‌اختصار به مدارک و فرم‌های موردنیاز اشاره می‌کنیم.

  • فیش حقوقی سرپرست مربوط به یکی از ماه‌های سال میلادی قبل
  • وضعیت سکونت خانواده، سند مالکیت یا اجاره‌نامه
  • اقرارنامه برای تعیین هزینه‌های سرپرست خانواده
  • آخرین مانده‌حساب بانکی با ترجمه ایتالیایی تا پایان سال میلادی قبل
  • ترجمه رسمی و معتبر شناسنامه سرپرست و اعضای خانواده

سؤالات متداول

چه مدارکی را باید برای تحصیل در بولونیا و بورسیه تحصیلی ایتالیا ترجمه کنید؟

گذرنامه، مدارک تحصیلی، فرم‌پذیرش از دانشگاه بولونیا، توصیه‌نامه از اساتید، انگیزه نامه و گواهی تسلط به زبان انگلیسی یا ایتالیایی از مدارک موردنیاز برای دریافت بورس تحصیلی کشور ایتالیا است.

شرط سنی دریافت بورس در ایتالیا چیست؟

برای دانشجویان کارشناسی، سن زیر ۲۸ سال و دانشجویان مقطع دکترا سن زیر ۳۰ سال الزامی است. برای اطلاع دقیق از شرایط با کارشناسان ما در تماس باشید.

سخن پایانی

همان‌طور که در متن مقاله خواندید؛ تحصیل ارزان در دانشگاه‌های خارج از کشور برای دانشجویان ایرانی مهم‌ترین دغدغه است. بورس تحصیل در دانشگاه‌های ایتالیا، بسیاری از هزینه‌های دانشجویان مانند شهریه دانشگاه، غذا، خرید کتاب و برخی از فعالیت‌های دانشجویی را تحت پوشش قرار می‌دهد. اما مدارکی برای دریافت این بورسیه، موردنیاز است که باید آن‌ها را در یک دارالترجمه معتبر، به زبان ایتالیایی ترجمه کرده و ارسال کنید.

ترجمه رسمی کاخ با چندین سال تجربه و بهره‌مندی از گروه مترجمین متخصص و حرفه‌ای در زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، آلمانی، ترکی، چینی و ژاپنی در حال فعالیت است. با ارائه ترجمه فوری و دقیق و گذراندن مقدمات قانونی بعد از تأیید ترجمه، مدارک را در سریع‌ترین زمان به نقاط مختلف تهران و شهرستان‌ها ارسال می‌کند.

اگر شما هم تجربه تحصیل در بولونیا را داشته یا سؤالی در مورد شرایط تحصیل در ایتالیا دارید در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. امیدواریم اطلاعات ارائه شده در این مقاله به شما برای تحصیل در یکی از دانشگاه‌های معتبر دنیا کمک کند.

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید