رئیس صنف جایگاه‌داران کشور درباره دلیل بروز اختلال امروز در بخش پرداخت الکترونیک بهای سوخت در برخی پمپ بنزین‌ها توضیح داد.

 صف های طولانی در پمپ‌ بنزین‌های کشور / ماجرا چه بود؟

به گزارش سلام نو به نقل از همشهری آنلاین، اسدالله قلیزاده با اشاره به اختلال امروز در بخش پرداخت الکترونیکی بهای سوخت در جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: سال‌هاست که قدرت انتخاب شرکت‌های پرداخت الکترونیک بانکی با نگاه فراقانونی از جایگاه‌داران سلب شده و عده‌ای به این حوزه، سودآور نگاه می‌کنند و تلاش‌های مختلفی از سوی آنان در جهت حفظ این شرایط وجود دارد. همچنین استهلاک بیش از حد قطعات تجهیزات سامانه هوشمند و وضعیت صدور کارت سوخت، مردم و جایگاه‌داران را کلافه کرده است.

وی افزود: این اولین بار نیست که چنین اتفاقی افتاده و قبلا هم با قطعی و اختلال‌هایی روبرو بودیم که موجب ایجاد صف‌های طولانی برای مردم و زیان ناشی از عدم امکان تسویه حساب با مشتری، به جایگاه‌داران شده است؛ متاسفانه خدمات به مردم و جایگاه‌داران قربانی مسائلی شده که از نگاه فراقانونی برآمده است.

قلیزاده ادامه داد: تلاش‌های بانک مرکزی، نهادهای دیگر و مجموعه صنفی جایگاه‌داران، به ویژه در یک سال گذشته برای حضور همه شرکت‌های پرداخت الکترونیک مجوزدار از بانک مرکزی در جایگاه‌ها، به سد مسائل غیرشفاف و انحصارطلبی برخورد کرده و موجب شده مشکلات بیشتر شود و نتیجه دلخواه تاکنون حاصل نشود.

وی بیان کرد: اقدامات حقوقی، قانونی و فنی را با جدیت دنبال می‌کنیم و هر فرد یا دستگاهی که در مسیر تحقق کیفیت و حذف انحصار قصور یا عدم پاسخگویی داشته باشد را به صورت شفاف به مردم اعلام خواهیم کرد و پیگیری‌های قانونی را هرروز دنبال می‌کنیم. مردم بدانند جایگاه‌داران نه تنها مقصر نیستند بلکه از وضعیت موجود سامانه هوشمند و پرداخت الکترونیکی بهای سوخت شاکی‌اند و زیان می‌بینند.

قلیزاده افزود: اکثریت قاطع جایگاه‌های سوخت مالک خصوصی دارند و اجازه نمی‌دهیم هیچ شخصیت حقیقی، حقوقی، دولتی و غیردولتی با نگاه خاص، عادی‌ترین اقدام مالی جایگاه که همان پرداخت بهای سوخت توسط مشتری است را انحصارگونه در دست بگیرد.

وی ادامه داد: حق انتخاب با مالک جایگاه است و سازمان‌های متولی ضمن اعلام شرایط به شرکت‌ها، باید مجوز لازم را صادر کنند. همچنین سامانه هوشمند سوخت متعلق به کشور و برای خدمت بهتر به مردم است و طبق الزام بانک مرکزی، همه جایگاه‌های سوخت باید بتوانند بانک و شرکت الکترونیک پرداخت را انتخاب کنند و از طریق اتصال به این سامانه سرویس دریافت کنند.

رئیس صنف جایگاه‌داران سوخت تاکید کرد: فقط در شرایط رقابتی می‌توان امیدوار بود که کیفیت خدمات‌رسانی روز به روز بهتر، بومی‌سازی در سخت‌افزار و نرم‌افزار عملیاتی شود و شاهد ورود تکنولوژی نوین و افزایش کیفیت خدمات در این عرصه باشیم.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید