سخنگوی کاخ کرملین در واکنش به تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه از جانب غربی‌ها اعلام کرد که مسکو هرگز تعیین سقف قیمت نفت را نخواهد پذیرفت.

واکنش مسکو به تعیین سقف برای قیمت نفت روسیه توسط غربی ها

به گزارش سلام نو به نقل از تسنیم، تاس به نقل از پسکوف نوشت که روسیه آمادگی اعمال سقف قیمت برای نفت را داشت و در حال تحلیل و بررسی این مساله است.

وی در اینباره توضیح داد که تحلیل و بررسی به سرعت انجام خواهد شد و مسکو نحوه پاسخ خود به تعیین سقف قیمت را اطلاع رسانی خواهد کرد.

میخائیل اولیانوف نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین نیز در واکنش به این اقدام اعلام کرد که از ابتدای سال آینده اروپا بدون نفت روسیه زندگی خواهد کرد.

این دیپلمات ارشد روس با تاکید بر مواضع کاخ کرملین، بیان کرد که مسکو پیشتر روشن کرده بود نفت را به کشورهایی که از سقف قیمت حمایت می‌کنند، عرضه نخواهد کرد.

وی با طعنه به واکنش‌های اروپا به سیاست‌های روسیه، گفت که به زودی اتحادیه اروپا روسیه را برای استفاده از نفت به عنوان یک سلاح سرزنش می‌کند.

امروز کشورهای عضو گروه هفت و استرالیا در بیانیه مشترکی از توافق خود درباره اعمال سقف قیمت نفت روسیه خبر دادند و اعلام کردند که سطح قیمت 60 دلار در هر بشکه تعیین شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید