غیرممکن‌ترین اتفاق در جام‌جهانی غیرممکن‌ها؛ این تعبیر مورد استفاده تحلیل‌گر ژاپنی در توصیف پیروزی سامورایی بر اسپانیا است.

حضور کاپیتان سوباسا در رختکن تیم ملی ژاپن مقابل اسپانیا

به گزارش سلام نو، این بازی البته برای اسپانیا مرگ و زندگی نبود. چه بسا آنها ترجیح می‌دادند مقابل ژاپن شکست بخورند تا در جایگاه دوم قرار گرفته و به استقبال حریف و مسیر ساده‌تر بروند اما این گزاره نمی‌تواند از ارزش پیروزی شگفت‌انگیز ژاپن بکاهد.

چیاگو بونتمپو کارشناس ژاپنی است که می‌گوید انتظار داشته تیم هاجیمه موریاسو با سه شکست از قطر برگردد. او یکی از انبوه منتقدان سرمربی سامورایی است که با شیوه تدافعی نمایش‌های این سرمربی مخالف است و ترجیح می‌داد کسی دیگر را روی نیمکت تیم ملی کشورش ببیند.

او روز گذشته از کسب پیروزی ژاپن ناامید بود و پس از بازی این سرگروهی را «غیرممکن‌ترین اتفاق در جام جهانی غیرممکن‌ها» خواند.

سوباسا در رختکن تیم ملی ژاپن چه می‌کرد؟

مخالفت این کارشناس با موریاسو از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و حتی سه قهرمانی متوالی با سانفرانس هیروشیما در جی لیگ باعث نشد تا نگاه مثبتی به موریاسو ایجاد شود. این گروه منتقدان اعتقاد داشتند تیم‌های او بیش از حد دفاعی بازی می‌کنند و جذاب نیستند.

اما موریاسو می‌دانست باید چه کار کند؛ او جام جهانی را به انیمیشن معروف کاپیتان سوباسا تبدیل کرد که می‌گفت: نیمه اول محافظت کن، نیمه دوم زهر خودت را بریز!

این همان استراتژی مورد استفاده در دیدار مقابل آلمان است. ژاپن حتی وقتی یک گل از اسپانیا و آلمان خورد، در دام آنها نیفتاد و به دفاع از داشته‌هایش ادامه داد تا اینکه سرانجام لحظه موعود برای دو گل متوالی فرا رسید.

سوباسا در رختکن تیم ملی ژاپن چه می‌کرد؟

این بردی است که منتقدان موریاسو را هم به تحسین وا می‌دارد. نکته جالب اینکه او و گراهام آرنولد استرالیایی، ماموریتی را به سرانجام رساندند که کی‌روش پرتغالی در ایران، سانچز اسپانیایی در قطر و رنار فرانسوی در عربستان موفق به انجامش نشدند و بنتوی پرتغالی هم از آن دور به نظر می‌رسد.

البته سهل انگاری است اگر موفقیت ژاپن به استفاده از سرمربی داخلی فرو کاسته شود. آنها بیشترین تعداد لژیونر در لیگ‌های سطح اول اروپایی را دارند و سرمربی خود را پس از موفقیت در جی لیگ و تیم زیر ۲۳ ساله‌ها انتخاب کرده‌اند - بنابراین شاید این موفقیت چندان هم دور از انتظار نبوده باشد.

سوباسا در رختکن تیم ملی ژاپن چه می‌کرد؟

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید